Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Ses Eğitimi Vı SES 322 6 2 + 2 3 5
Ön Koşul Dersleri

Ses Eğitimi V

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. EMRE KARABULUT
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğrenciye kazandırılan yerel hançere kalıplarının pekiştirilmesi ve icrası daha zor olan örnek eserler aracılığıyla öğrencinin, yörelerin ağız özelliklerine dair bilgi sahibi olması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Temel icra tekniklerini öğrenmiş ve yörelerin hançere kalıplarına dair fikir sahibi olmuş öğrenciye; öğrendiklerini pekiştirmesi ve yörelerde mevcut olan daha komplike eserler üzerinde uygulama yaparak, icrasını gerçekleştirdiği yörenin ağız özelliklerine hakim olması hedeflenmiştir. 

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Doğu Anadolu bölgesinde karşılaşılan çeşitli hançere ve ağız özelliklerini tanır.
2 Güneydoğu Anadolu bölgesinde karşılaşılan çeşitli hançere ve ağız özelliklerini tanır.
3 İç Anadolu bölgesinde karşılaşılan çeşitli hançere ve ağız özelliklerini tanır.
4 Ege bölgesinde karşılaşılan çeşitli hançere ve ağız özelliklerini tanır.
5 Akdeniz bölgesinde karşılaşılan çeşitli hançere ve ağız özelliklerini tanır.
6 Karadeniz bölgesinde karşılaşılan çeşitli hançere ve ağız özelliklerini tanır.
7 Elde ettiği kazanımları yöredeki farklı örnek eserler üzerinde uygulama becerisine sahip olur.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Doğu Anadolu bölgesinde karşılaşılan çeşitli hançere ve ağız özellikleri Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları
2 Doğu Anadolu bölgesinde karşılaşılan çeşitli hançere ve ağız özellikleri Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları
3 Güneydoğu Anadolu bölgesinde karşılaşılan çeşitli hançere ve ağız özellikleri Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları
4 Güneydoğu Anadolu bölgesinde karşılaşılan çeşitli hançere ve ağız özellikleri Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları
5 İç Anadolu bölgesinde karşılaşılan çeşitli hançere ve ağız özellikleri Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları
6 İç Anadolu bölgesinde karşılaşılan çeşitli hançere ve ağız özellikleri Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları
7 Ege bölgesinde karşılaşılan çeşitli hançere ve ağız özellikleri Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları
8 Ara Sınav Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları
9 Ege bölgesinde karşılaşılan çeşitli hançere ve ağız özellikleri Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları
10 Akdeniz bölgesinde karşılaşılan çeşitli hançere ve ağız özellikleri Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları
11 Akdeniz bölgesinde karşılaşılan çeşitli hançere ve ağız özellikleri Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları
12 Karadeniz bölgesinde karşılaşılan çeşitli hançere ve ağız özellikleri Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları
13 Karadeniz bölgesinde karşılaşılan çeşitli hançere ve ağız özellikleri Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları
14 Genel tekrar Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları
Kaynaklar
Ders Notu

Emre Karabulut Türk Halk Müziği Ses Eğitimi Notları

Ders Kaynakları

Emre Karabulut Türk Halk Müziği Ses Eğitimi Notları

 

Ses Eğitiminde Metot ve Uygulama - Ayşe Meral TÖREYİN

 

Şarkı Söyleme Eğitimi - Ayhan HELVACI 

          Nefes Alma Teknikleri - Cavit MURTEZAOĞLU

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olur. X
2 Alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri ses eğitimi alanında kullanabilecek düzeyde geliştirir. X
3 Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. X
4 Alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. X
5 Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. X
6 Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. X
7 İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. X
8 Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). X
9 Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanlarında çok boyutlu düşünme ve uygulama becerisi geliştirir. X
10 Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanıyla ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. X
11 Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder X
12 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
1 Doğu Anadolu bölgesinde karşılaşılan çeşitli hançere ve ağız özelliklerini tanır.
2 Güneydoğu Anadolu bölgesinde karşılaşılan çeşitli hançere ve ağız özelliklerini tanır.
3 İç Anadolu bölgesinde karşılaşılan çeşitli hançere ve ağız özelliklerini tanır.
4 Ege bölgesinde karşılaşılan çeşitli hançere ve ağız özelliklerini tanır.
5 Akdeniz bölgesinde karşılaşılan çeşitli hançere ve ağız özelliklerini tanır.
6 Karadeniz bölgesinde karşılaşılan çeşitli hançere ve ağız özelliklerini tanır.
7 Elde ettiği kazanımları yöredeki farklı örnek eserler üzerinde uygulama becerisine sahip olur.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 4 4
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 137
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,48
Dersin AKTS Kredisi 5