Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Öğretmenlik Uygulaması | EBB 404 | 8 | 1 + 8 | 5 | 10 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HALE BİRİCİKOĞLU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. HALE BİRİCİKOĞLU, |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Furkan Faydalı |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğretmen adaylarının alanları ve öğretnmenlik formasyonuyla ilgili temel bilgi ve becerilerin kazandırılmasıdır. |
Dersin İçeriği | Uygulama okulunda bir gün içinde yapılacak işleri belirleme, bir günlük plan hazırlama, ve bu planın gerektirdiği ortam,materyal ve ölçme araçlarını hazırlama, hazırladığı plandaki bazı etkinlikleri uygulama, bir öğrenci için istenmeyen davranışları yönetme planı hazırlama, uygulama ve değerlendirme, bu dersteki uygulamalar ile ilgili özdeğerlendirme raporu doldurma, portfolya hazırlama. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Günlük plan hazırlayıp sınıf düzeyine uygun etkinlikler düzenler. | Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Hazırladığı planı materyalleri ile birlikte uygular. | Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sözlü Sınavlar, |
3 | Uygulamalarına yönelik portfolya hazırlayıp öz değerlendirme yapar. | Beyin Fırtınası, Tartışma, | Sözlü Sınavlar, |
4 | Uygulamalarına yönelik dönütler doğrultusunda düzeltmeler yapar. | Beyin Fırtınası, Tartışma, | Sözlü Sınavlar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Planlama | |
2 | Uygulama okulunda bir gün içinde yapılacak işleri belirleme | |
3 | Bir günlük planın gerektirdiği materyal ve ölçme araçlarını hazırlama | |
4 | Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | |
5 | Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | |
6 | Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | |
7 | Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | |
8 | Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | |
9 | Arasınav | |
10 | Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | |
11 | Bir öğrenci için istenmeyen davranışları yönetme planı hazırlama | |
12 | Hazırlanan planı uygulama ve değerlendirme | |
13 | Uygulamalar ile ilgili özdeğerlendirme raporu doldurma | |
14 | Portfolyo hazırlama |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Demircioğlu, İ. H., Sezer, A. Özer, B., Gedik, N. Göktaş, Y.,Gelen, İ... & Turan,İ. (2010). Aday öğretmenler için okul deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması. Anı Yayıncılık |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yönetim bilimi, siyaset bilimi, sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında kuramsal bilgi ve donanıma sahip olur. | ||||||
2 | Ulusal ve uluslararası düzeyde başta kamu yönetimi olmak üzere hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip eder. | ||||||
3 | Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilmek, çözüm önerileri üretebilmek, politika, program ve karar taslaklarını hazırlama yetkinliğine sahip olur. | ||||||
4 | Kamu hukuku mevzuatına olduğu kadar özel hukuk mevzuatına da hâkim olmak, mevzuat değişikliklerini takip etmek, mevzuatı yorumlamak ve uygulamaya aktarmak. | ||||||
5 | Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetimi alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olur. | ||||||
6 | Kamu kurum ve kuruluşları ve siyasi kurumlar ile birlikte özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, finans ve denetim gibi yönetim alanlarının gerektirdiği niteliklere sahip olur. | ||||||
7 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olur. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme ilkesine uygun olarak bilişim teknolojileri, temel bilgisayar programları ve kamu yönetimi alanıyla ilgili bilgi sistemlerini takip etmek ve bunları etkili bir şekilde kullanabilir. | ||||||
9 | Türkçeyi iyi kullanmak, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olmak, kendini doğru şekilde ifade edebilmek ve empati yeteneğine sahip olur. | ||||||
10 | Akademik ve mesleki konularda araştırma yapar, araştırma süreçlerine hâkim olur, nitel ve nicel veri analizi için paket bilgisayar programlarını kullanır. | ||||||
11 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme becerilerine sahip olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Günlük plan hazırlayıp sınıf düzeyine uygun etkinlikler düzenler. | |||||||||||
2 | Hazırladığı planı materyalleri ile birlikte uygular. | |||||||||||
3 | Uygulamalarına yönelik portfolya hazırlayıp öz değerlendirme yapar. | |||||||||||
4 | Uygulamalarına yönelik dönütler doğrultusunda düzeltmeler yapar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi (Uygulama) | 2 | 20 | 40 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 12 | 4 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 12 | 8 | 96 |
Ödev | 2 | 20 | 40 |
Toplam İş Yükü | 244 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 9,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 10 |