Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Öğretmenlik Uygulaması | EBB 404 | 8 | 1 + 8 | 5 | 10 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi IŞIL AYAS |
Dersi Verenler | Doç.Dr. HALE BİRİCİKOĞLU, |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Furkan Faydalı |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğretmen adaylarının alanları ve öğretnmenlik formasyonuyla ilgili temel bilgi ve becerilerin kazandırılmasıdır. |
Dersin İçeriği | Uygulama okulunda bir gün içinde yapılacak işleri belirleme, bir günlük plan hazırlama, ve bu planın gerektirdiği ortam,materyal ve ölçme araçlarını hazırlama, hazırladığı plandaki bazı etkinlikleri uygulama, bir öğrenci için istenmeyen davranışları yönetme planı hazırlama, uygulama ve değerlendirme, bu dersteki uygulamalar ile ilgili özdeğerlendirme raporu doldurma, portfolya hazırlama. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Günlük plan hazırlayıp sınıf düzeyine uygun etkinlikler düzenler. | Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Hazırladığı planı materyalleri ile birlikte uygular. | Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sözlü Sınavlar, |
3 | Uygulamalarına yönelik portfolya hazırlayıp öz değerlendirme yapar. | Beyin Fırtınası, Tartışma, | Sözlü Sınavlar, |
4 | Uygulamalarına yönelik dönütler doğrultusunda düzeltmeler yapar. | Beyin Fırtınası, Tartışma, | Sözlü Sınavlar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Planlama | |
2 | Uygulama okulunda bir gün içinde yapılacak işleri belirleme | |
3 | Bir günlük planın gerektirdiği materyal ve ölçme araçlarını hazırlama | |
4 | Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | |
5 | Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | |
6 | Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | |
7 | Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | |
8 | Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | |
9 | Arasınav | |
10 | Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | |
11 | Bir öğrenci için istenmeyen davranışları yönetme planı hazırlama | |
12 | Hazırlanan planı uygulama ve değerlendirme | |
13 | Uygulamalar ile ilgili özdeğerlendirme raporu doldurma | |
14 | Portfolyo hazırlama |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Demircioğlu, İ. H., Sezer, A. Özer, B., Gedik, N. Göktaş, Y.,Gelen, İ... & Turan,İ. (2010). Aday öğretmenler için okul deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması. Anı Yayıncılık |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ekonomik ve mali konularda temel bilgileri anlama ve kullanabilme, değerlendirme ve yorum yapabilme, ekonomik ve mali gelişmeleri analiz edebilme, mali konularda görüş bildirebilme, çeşitli mali sorunlar karşısında çözüm getirebilme becerisi kazanma | ||||||
2 | Kamu ekonomisi, maliye teorisi, kamu kesiminin mali yönetimi ve denetimi ile bütçe teorisi ve uygulamalarına ilişkin teorik bilgilere sahip olma ve bu konuda analiz yapabilme | ||||||
3 | Vergileme süreçlerine ilişkin teorik ve hukuki bilgilere sahip ve bunları çalışma ortamında kullanabilme, vergileme işlemleri, Vergilerin hesaplanması, vergi suç ve cezaları, vergi uyuşmazlıkları ve beyanname düzenleme konularında temel bilgilere sahip olma | ||||||
4 | Kamu harcamaları ve kamu borçlanması ile ilgili konulara hâkim olma ve bunları yorumlayabilme | ||||||
5 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; yeterli düzeyde maliye, hukuk, iktisat, işletme, muhasebe bilgisine sahip olma | ||||||
6 | Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilen ve doğru tahminlerde bulunabilen, sebep-sonuç ilişkilerini göz önünde bulunduran, stratejik yaklaşım geliştirebilme | ||||||
7 | Liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olma | ||||||
8 | Bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde bilgi sahibi olma ve bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme | ||||||
9 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | ||||||
10 | Maliye ve ekonomi alanında kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olma ve gerekli yazılımları kullanabilme becerisini gösterme | ||||||
11 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olma, bilgilerini ve düşüncelerini başkalarına iletebilme, ikna gücü yüksek, eleştirel düşünebilme, alternatif çözümler üretebilme, ve bilgileri analiz etme becerisine sahip, inisiyatif kullanabilme becerisine sahip olma | ||||||
12 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Günlük plan hazırlayıp sınıf düzeyine uygun etkinlikler düzenler. | ||||||||||||
2 | Hazırladığı planı materyalleri ile birlikte uygular. | ||||||||||||
3 | Uygulamalarına yönelik portfolya hazırlayıp öz değerlendirme yapar. | ||||||||||||
4 | Uygulamalarına yönelik dönütler doğrultusunda düzeltmeler yapar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi (Uygulama) | 2 | 20 | 40 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 12 | 4 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 12 | 8 | 96 |
Ödev | 2 | 20 | 40 |
Toplam İş Yükü | 244 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 9,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 10 |