Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Öğretmenlik Uygulaması | EBB 403 | 7 | 1 + 8 | 5 | 10 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. MUZAFFER MUSAB YILMAZ |
Dersi Verenler | MEB Personeli , Arş.Gör.Dr. BERKAY BULUŞ, Arş.Gör.Dr. MUZAFFER MUSAB YILMAZ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğretmenlik uygulaması dersi okul uygulamaları kapsamında gerçekleştirilmekte olup öğretmen adaylarının hizmet öncesi eğitim süresince edindikleri bilgi ve becerileri okul ortamında uygulamalarına ve değerlendirmelerine olanak sağlamayı, öğretmenlik mesleğine ilişkin temel ve alana özel becerileri geliştirmelerini desteklemeyi hedeflemektedir. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1: DERS GÖZLEM FORMU-OKUL ORTAMINI TANIMA | |
2 | ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİ GÖZLEM | |
3 | ÖĞRENCİ TANIMA TEKNİKLERİNİ İNCELEME VE KONUYLA İLGİLİ RAPOR HAZIRLAMA | |
4 | DERSLERİN GÖZLEMLENMESİ | |
5 | ŞUBE ÖĞRETMENLER KURULU TOPLANTI KARAR ÖRNEKLERİNİ İNCELEME VE KONUYLA İLGİLİ RAPOR HAZIRLAMA | |
6 | DERS GÖZLEM FORMU – ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ | |
7 | ÖĞRETMENİN HAZIRLADIĞI BİR SINAVI (YAZILIYI) İNCELEME VE RAPOR HAZIRLAMA | |
8 | ÖĞRETMEN ADAYI DEĞERLENDİRME | |
9 | DERS PLANI ÖRNEĞİ | |
10 | 5E ÖĞRENME MODELİNE GÖRE DERS PLANI ÖRNEĞİ | |
11 | 7E ÖĞRENME MODELİNE GÖRE DERS PLANI ÖRNEĞİ | |
12 | ÖZ DEĞERLENDİRME FORMU | |
13 | AKRAN DEĞERLENDİRME FORMU | |
14 | DERSLERİN GÖZLEMLENMESİ- SORU SORMA, YÖNERGE VE AÇIKLAMALAR |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İletişim Tasarımı ve Medya alanının gerektirdiği kuramları sıralar. | ||||||
2 | İletişim tasarımcısı ve Medya uzmanı olarak etik değerleri göz önünde bulundurur ve topluma karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder. | ||||||
3 | Bir iletişim tasarımcısı olarak etkili iletişim ve medya üretiminin unsurlarını sıralar. | ||||||
4 | İletişim Tasarımı ve Medya alanında gerekli medya içeriklerini üretir ve tasarlar. | ||||||
5 | Çok yönlü olan medya mesajlarını, yine medya araçlarını kullanarak, daha anlaşılır olmasını sağlar. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Öğretmenlik uygulaması dersi okul uygulamaları kapsamında gerçekleştirilmekte olup öğretmen adaylarının hizmet öncesi eğitim süresince edindikleri bilgi ve becerileri okul ortamında uygulamalarına ve değerlendirmelerine olanak sağlamayı, öğretmenlik mesleğine ilişkin temel ve alana özel becerileri geliştirmelerini desteklemeyi hedeflemektedir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 40 |
Toplam | 100 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|