Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Öğretmenlik Uygulaması EBB 404 8 1 + 8 5 10
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. YİĞİT HAKAN ÜNLÜ
Dersi Verenler Öğr.Gör.Dr. DENİZ KÖKTAN, Öğr.Gör. YİĞİT HAKAN ÜNLÜ, Prof.Dr. SERTAN DEMİR, Dr.Öğr.Üyesi GÜLSEREN BUDUMLU İLDEŞ, Öğr.Gör. BİRSEL HASÇELİK, Dr.Öğr.Üyesi ÖNDER SAYGIN ÇETİNER, Doç.Dr. MÜRVET NEVRA KÜPANA, Doç.Dr. FUNDA ESİN, Doç.Dr. SAFİYE ŞEYDA ERDAŞ, Doç.Dr. RASİM SOYLU,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Uygulama öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine dala iyi hazırlanmalarını, öğrenimleri süresince kazandıkları genel kültür, özel alan eğitimi ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgi, beceri, tutum ve davranışlarını gerçek bir eğitim-öğretim ortamı içinde kullanabilme yeterliği kazanmalarını sağlayabilmektir.  

Dersin İçeriği

Alana özgü öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlemler yapma; alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı bireysel ve grupla mikro-öğretim uygulamaları yapma; alana özgü etkinlik ve materyal geliştirme; öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Sınıf yönetimi alanı ile ilgili bilgi ve becerileri öğrenirken kendi öğrenme yollarının farkına varır, bu bilgi ve becerileri mesleğinde kullanabilecek düzeyde geliştirir.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Tanışma, Dönemi Planlama
2 Öğretmenin Okuldaki Bir Günü / Okulun Örgütsel ve Fiziki Yapısı / Okul ve Sınıf Kuralları
3 Öğrencinin Okuldaki Bir Günü / Dersin Yöntemi ve Sınıf Kontrolü
4 Hazırlanan Plan ve Plandaki Etkinliklerin Uygulanması ve idari görevler
5 Hazırlanan Plan ve Plandaki Etkinliklerin Uygulanması ve idari görevler
6 Hazırlanan Plan ve Plandaki Etkinliklerin Uygulanması ve idari görevler
7 Hazırlanan Plan ve Plandaki Etkinliklerin Uygulanması ve idari görevler
8 Ara Değerlendirme
9 Hazırlanan Plan ve Plandaki Etkinliklerin Uygulanması ve idari görevler
10 Hazırlanan Plan ve Plandaki Etkinliklerin Uygulanması ve idari görevler
11 Hazırlanan Plan ve Plandaki Etkinliklerin Uygulanması ve idari görevler
12 Hazırlanan Plan ve Plandaki Etkinliklerin Uygulanması ve idari görevler
13 Hazırlanan Plan ve Plandaki Etkinliklerin Uygulanması ve idari görevler
14 Genel Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olma ve bu bilgiyi mesleğinde ve araştırmalarında kullanma becerisine sahiptir.
2 İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir.
3 Alanı ile ilgili yaptığı bütün çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
4 Yapacağı çalışmalarda alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
5 Türk halk oyunlarının sahne sanatlarının bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır.
6 Müzik ve hareket notası yazımı konusunda yetkindir.
7 Türk halk oyunlarının temelini oluşturan bilim ve sanat alanları ile Dünya danslarının karakteristiklerini uzman veya uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir.
8 Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1).
9 Alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini yapacağı çalışmalarda kullanır.
10 Halk oyunları, koreoloji, müzik ve Türk milli kültürü alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme ve analiz etme becerisine sahiptir.
11 Sanat ve bilim alanında ulusal ve uluslararası boyutta ortak bilgi seviyesine ulaşır.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
1 Sınıf yönetimi alanı ile ilgili bilgi ve becerileri öğrenirken kendi öğrenme yollarının farkına varır, bu bilgi ve becerileri mesleğinde kullanabilecek düzeyde geliştirir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 9 144
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 6 96
Ara Sınav 1 2 2
Ödev 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 246
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 9,84
Dersin AKTS Kredisi 10