Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Plastisite Teorisi | MTI 608 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi TOROS ARDA AKŞEN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi TOROS ARDA AKŞEN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Lisansüstü öğrencilere temel plastisite kavramlarını öğretmek, plastisite modellemesinin aşamalarını uygulamalı olarak göstermek |
Dersin İçeriği | 1. Giriş - Malzemenin temel elastik ve plastik özellikleri, 2. Temel Elastisite Teorisi - Temel elastisite denklemleri, 3. Temel Kavramlar - Asal gerilmeler, gerilme bileşenleri, pi düzlemi, 4. Plastisite Modellemesi - Akma yüzeyi kavramı, akma yüzeyinin konveksliği, 5. Akma Fonksiyonu ve Akma Kuralı - izotropik akma fonksiyonu von Mises, bağdaşık akma kuralı, 6.Anizotropik Akma fonksiyonları - Hill48 kriteri ve kalibrasyonu, yöne bağlı akma gerilme oranları ve Lankford katsayıları, 7. Uygulama - MATLAB üzerinde anizotropik ve izotropik akma kriterlerinin akma yüzeylerinin oluşturulması, Lankford katsayılarının ve akma gerilme oranlarının tahmin edilmesi, 8. Pekleşme Modelleri - İzotropik pekleşme, kinematik pekleşme, 9.İzotropik Pekleşme Yaklaşımları - Bilineer, multilineer ve nonlineer yaklaşımları, MATLAB veya Excel üzerinde örnek uygulama 10. Kinematik Pekleşme Yaklaşımları - Lineer, multilineer ve nonlineer yaklaşımlar, MATLAB veya Excel üzerinde nonlineer Armstrong-Frederic yaklaşımını kullanarak öteleme gerilmesinin belirlenmesi, 11. Sonlu Elemanlar Analizi Uygulaması, 12. Sonlu Elemanlar Analizi Uygulaması, 13. Sonlu Elemanlar Analizi Uygulaması, 14. Sonlu Elemanlar Analizi Uygulaması |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Temel Plastisite Kavramlarını bilir, modelleme ve analiz yapabilir. | Problem Çözme, | Performans Değerlendirme, Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
2 | Anizotropik ve izotropik akma fonksiyonlarını tanımlar ve kalibre edebilir | Problem Çözme, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, Performans Değerlendirme, |
3 | İzotropik ve kinematik pekleşme modellerini bilir ve kalibre edebilir. | Problem Çözme, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, Performans Değerlendirme, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Temel Elastisite Teorisi | |
3 | Temel Kavramlar | |
4 | Plastisite Modellemesi | |
5 | Akma Fonksiyonu ve Akma Kuralı | |
6 | Anizotropik Akma Fonksiyonları | |
7 | Hill48 Matlab Uygulaması | |
8 | Pekleşme Modelleri | |
9 | İzotropik Pekleşme Yaklaşımı | |
10 | Kinematik Pekleşme Yaklaşımı | |
11 | Sonlu Elemanlar Analizi Uygulaması | |
12 | Sonlu Elemanlar Analizi Uygulaması | |
13 | Sonlu Elemanlar Analizi Uygulaması | |
14 | Sonlu Elemanlar Analizi Uygulaması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1. Mechanical Metalurgy - G.E. Dieter, 2. Introduction to Computational Plasticity - F. Dunne, N. Petrinic |
Ders Kaynakları | 1. Mechanical Metalurgy - G.E. Dieter, 2. Introduction to Computational Plasticity - F. Dunne, N. Petrinic |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir. | X | |||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, alanında veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak, yazılı ya da sözlü olarak aktararak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Temel Plastisite Kavramlarını bilir, modelleme ve analiz yapabilir. | 0 | 5 | 4 | 4 | 0 | 0 |
2 | Anizotropik ve izotropik akma fonksiyonlarını tanımlar ve kalibre edebilir | ||||||
3 | İzotropik ve kinematik pekleşme modellerini bilir ve kalibre edebilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 96 | 96 |
Final | 1 | 48 | 48 |
Toplam İş Yükü | 144 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |