Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kurumsal Performans Yönetimi | MYİ 542 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. EMİN GÜNDOĞAR |
Dersi Verenler | Prof.Dr. EMİN GÜNDOĞAR, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Mühendislik Yönetimi öğrencilerinin, Kurumsal Yönetimin Performansını ölçme ve değerlendirne yeteniğe sahip olacak bilgi ile donatılması |
Dersin İçeriği | Performans Ölçümü Ve Yönetimi Kavramları, Performans Ölçüm Yöntemleri, Stratejik Yönetim Esaslı Performans Ölçümü, Yönetim Muhasebesinde Performans Ölçüm Yöntemleri, Performans Karnesi Kavramı ve Gelişimi, Endüstriyel İşletme ve Hizmet sektörü Uygulamaları, |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kurumsal Performans Ölçümü ve Yönetime Giriş | |
2 | Performans Ölçüm Yöntemleri | |
3 | Mali, Maliyet ve Yönetim Muhasebesi -Temel Bilgiler | |
4 | Finansal Performans Ölçümü | |
5 | Tedarik Zinciri Yönetimi Performans Ölçümü (SCOR Modeli) | |
6 | Performans Karnesi (BSC)Yöntemi) | |
7 | Performans Karnesi Boyutları ve Ölçütler | |
8 | Satınalma ve SRM Performansı | |
9 | Satış ve CRM Performansı | |
10 | Stok ve Depo Yönetim Performansı | |
11 | Yönetim Muhasebesi Esaslı Performans Ölçümü | |
12 | Faaliyet Tabanlı Yönetim ve Maliyetlendirme | |
13 | Standart Maliyet Sistemi | |
14 | Bütçeleme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Ron Dimon, Enterprise Performance Management, John Willey Book Company, April 2013. David A. J. Axson, Best Practices in Planning and Performance Management, John Willey, 2010
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Sürdürülebilir kalkınma ve mühendislik yönetimi alanında gelişmelerini sürdürülebilirliği sağlamak için yaşam boyu öğrenme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve uygulama gerekliliğini bilir ve bunun için kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|