Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kronik Hastalıklarda Palyatif Bakım | HEM 650 | 0 | 2 + 0 | 2 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | ||||
Önerilen Seçmeli Dersler | ||||
Dersin Dili | Türkçe | |||
Dersin Seviyesi | Doktora | |||
Dersin Türü | Seçmeli | |||
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi FUNDA AKDURAN | |||
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi FUNDA AKDURAN, | |||
Dersin Yardımcıları | ||||
Dersin Kategorisi | Diğer | |||
Dersin Amacı | ||||
Dersin İçeriği |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Palyatif bakım ve hemşireliği konusunda bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Palyatif bakım gerektiren hastalıkları ve bu hastalara özgü hemşirelik sürecini bilir ve uygular. | Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, | Çoktan Seçmeli Testler, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Palyatif Bakım ve hemşirelik | |
2 | Dünyada ve Türkiye'de palyatif bakım hizmetlerinin durumu | |
3 | Palyatif bakım gerektiren onkolojik hastalıklar | |
4 | Palyatif bakım gerektiren kalp hastalıkları | |
5 | Palyatif bakım gerektiren akciğer hastalıkları | |
6 | Palyatif bakım gerektiren böbrek hastalıkları | |
7 | Palyatif bakım gerektiren endokrin hastalıklar | |
8 | Palyatif bakım gerektiren nörolojik hastalıklar | |
9 | Palyatif bakımda beslenme | |
10 | Palyatif bakımda semptom yönetimi | |
11 | Palyatif bakımda psikososyal sorunlar | |
12 | Palyatif bakımda spiritüel yaklaşım | |
13 | Palyatif bakımda hasta ve ailesi ile iletişim, kayıp ve yas sürecinde aileye destek | |
14 | Palyatif bakımda yasal ve etik sorunlar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Doktora yeterliklerine dayalı olarak, yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile eğitim düzeyine uygun eleştirir ve bilime katkı sağlar. | X | |||||
2 | Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz eder ve değerlendirir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | X | |||||
4 | Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
5 | En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır | ||||||
6 | Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini destekler | X | |||||
7 | Alanında uzman bir kişi olarak, özgün görüşlerini savunmada etkili iletişim becerilerini kullanır. | X | |||||
8 | Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Palyatif bakım ve hemşireliği konusunda bilgi sahibi olur. | 5 | |||||||
2 | Palyatif bakım gerektiren hastalıkları ve bu hastalara özgü hemşirelik sürecini bilir ve uygular. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|