Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İleri Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları II | EBP 632 | 0 | 2 + 4 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÖZNUR TİRYAKİ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Öğrencinin toplumda yüksek riskli çocuk ve ebeveynlerin gereksinimlerini belirlemesi ve sorunlara yönelik uygun çözümler getirebilmesi, çocuk sağlığı ve hastalıkları alanında karşılaşılan etik sorunları tanıması, bu sorunlara duyarlılık geliştirmesi ve çözüm önerileri geliştirebilmesi amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | 1-Çocuğun ve ailesinin sağlığı koruyucu girişimler yapabilme | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | 2-Yüksek riskli çocuğu ayırt edebilme | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | 3-Sistem hastalıklarına yönelik eleştirel düşünebilme | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çocuk ve Ailenin Sağlık Algısının Fonksiyonel Sağlık Örüntülerine Göre Yönetimi ve Değerlendirilmesi | Literatür Taraması |
2 | Sıvı ve elektrolit denge ve dengesizlikleri | Literatür Taraması |
3 | Asit-Baz denge/dengesizlikleri | Literatür Taraması |
4 | Solunum Sistemi hastalıkları | Literatür Taraması |
5 | Dolaşım Sistemi hastalıkları | Literatür Taraması |
6 | Sindirim Sistemi Hastalıkları | Literatür Taraması |
7 | Boşaltım Sistemi Hastalıkları | Literatür Taraması |
8 | Ara sınav | Literatür Taraması |
9 | Endokrin Sistem Hastalıkları | Literatür Taraması |
10 | Endokrin Sistem Hastalıkları | Literatür Taraması |
11 | Sinir Sistemi Hastalıkları | Literatür Taraması |
12 | Hematolojik hastalıklar | Literatür Taraması |
13 | Kollajen doku hastalıkları | Literatür Taraması |
14 | Kas ve iskelet sistemi hastalıklarında | Literatür Taraması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Kanıt niteliği yüksek nitelikli araştırmalar ile mesleğin bilgi birikimini oluşturabilmesi | X | |||||
2 | Ebelik kuramlarını geliştirilebilmesi | X | |||||
3 | Ebelik etik kodlarını oluşturabilmesi | X | |||||
4 | Ebelik eğitiminde aktif olarak yer alacak meslekten yetişen kendi akademisyenlerini oluşturabilmesi | X | |||||
5 | Bilimsel çalışmalara eleştirel bakış açısı geliştirebilme | X | |||||
6 | Ekip lideri olarak gerekli yönetici niteliklerine sahip olabilmesi | X | |||||
7 | Etkin eğitim methodları ile iyi bir eğitimci olmanın yanısıra eğitim programları oluşturabilmesi | X | |||||
8 | Mesleki örgütlenmeyi güçlendirerek meslek üyeleri arasında gerekli işbirliği bilincini oluşturabilmesi | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 1-Çocuğun ve ailesinin sağlığı koruyucu girişimler yapabilme | ||||||||
2 | 2-Yüksek riskli çocuğu ayırt edebilme | ||||||||
3 | 3-Sistem hastalıklarına yönelik eleştirel düşünebilme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 30 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Performans Görevi (Uygulama) | 16 | 1 | 16 |
Performans Görevi (Seminer) | 16 | 1 | 16 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |