Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İleri Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları II EBP 632 0 2 + 4 4 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ÖZNUR TİRYAKİ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Öğrencinin toplumda yüksek riskli çocuk ve ebeveynlerin gereksinimlerini belirlemesi ve

sorunlara yönelik uygun çözümler getirebilmesi, çocuk sağlığı ve hastalıkları alanında karşılaşılan

etik sorunları tanıması, bu sorunlara duyarlılık geliştirmesi ve çözüm önerileri geliştirebilmesi

amaçlanmıştır.

Dersin İçeriği
Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 1-Çocuğun ve ailesinin sağlığı koruyucu girişimler yapabilme Anlatım, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
2 2-Yüksek riskli çocuğu ayırt edebilme Anlatım, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
3 3-Sistem hastalıklarına yönelik eleştirel düşünebilme Anlatım, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Çocuk ve Ailenin Sağlık Algısının Fonksiyonel Sağlık Örüntülerine Göre Yönetimi ve Değerlendirilmesi Literatür Taraması
2 Sıvı ve elektrolit denge ve dengesizlikleri Literatür Taraması
3 Asit-Baz denge/dengesizlikleri Literatür Taraması
4 Solunum Sistemi hastalıkları Literatür Taraması
5 Dolaşım Sistemi hastalıkları Literatür Taraması
6 Sindirim Sistemi Hastalıkları Literatür Taraması
7 Boşaltım Sistemi Hastalıkları Literatür Taraması
8 Ara sınav Literatür Taraması
9 Endokrin Sistem Hastalıkları Literatür Taraması
10 Endokrin Sistem Hastalıkları Literatür Taraması
11 Sinir Sistemi Hastalıkları Literatür Taraması
12 Hematolojik hastalıklar Literatür Taraması
13 Kollajen doku hastalıkları Literatür Taraması
14 Kas ve iskelet sistemi hastalıklarında Literatür Taraması
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Kanıt niteliği yüksek nitelikli araştırmalar ile mesleğin bilgi birikimini oluşturabilmesi X
2 Ebelik kuramlarını geliştirilebilmesi X
3 Ebelik etik kodlarını oluşturabilmesi X
4 Ebelik eğitiminde aktif olarak yer alacak meslekten yetişen kendi akademisyenlerini oluşturabilmesi X
5 Bilimsel çalışmalara eleştirel bakış açısı geliştirebilme X
6 Ekip lideri olarak gerekli yönetici niteliklerine sahip olabilmesi X
7 Etkin eğitim methodları ile iyi bir eğitimci olmanın yanısıra eğitim programları oluşturabilmesi X
8 Mesleki örgütlenmeyi güçlendirerek meslek üyeleri arasında gerekli işbirliği bilincini oluşturabilmesi X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
1 1-Çocuğun ve ailesinin sağlığı koruyucu girişimler yapabilme
2 2-Yüksek riskli çocuğu ayırt edebilme
3 3-Sistem hastalıklarına yönelik eleştirel düşünebilme
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Performans Görevi (Uygulama) 30
1. Performans Görevi (Seminer) 30
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 2 2
Final 1 4 4
Performans Görevi (Uygulama) 16 1 16
Performans Görevi (Seminer) 16 1 16
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6
Dersin AKTS Kredisi 6