Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Dijital Sosyoloji SOS 326 6 2 + 0 2 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ALİ ARSLAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Günümüzdeki toplumsal yapıların değişim ve dönüşümünün adeta bir özeti olarak nitelendirilebilecek ve aynı zamanda Sosyolojinin bir alt alanı olarak ele alınabilecek Diital Sosyoloji dersinin amacı dijital değişim sürecinin anlaşılmasını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Dijitalleşen dünyada ve toplumsal alanlarda dijital teknolojilerin bu alanları ve günlük hayatı nasıl etkilediğinin anlaşılması.Dijital Sosyoloji, 

Dijital Sınıf ve Yeni Kavramlar, Dijitalleşen Dünyada Gözetim Toplumu, Yeni İletişim Teknolojileri ve Kimliğin Dönüşümü, Dijital Aktivizim,

Dijital Göçler, Yeni Teknolojiler ve Ebeveynliğin Dönüşümü,Dijital Yö netim ve Dijital Diplomasi, Dijital Eğitim ve İletişim, Dijital Sağlık,

Çevrim İçi Öğrenme Toplulukları, Dijital Dönüşüm ve Yabancı Dil Öğrenimi, Yapay Zeka ve Uygulamalar

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Anlatım, Proje, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dijital Sosyolojini Nedir?
2 Dijital Sınıf ve Yeni Kavramlar
3 Dijitalleşen Dünyada Gözetim Toplumunu Anlamak
4 Yeni İletişim Teknolojileri ve Kimliğin Dönüşümü
5 Dijital Aktivizim
6 Dijital Göçler
7 Yeni Teknolojiler ve Ebeveynliğin Dönüşümü
8 Dijital Yönetim ve Dijital Diplomasi
9 Dijital Eğitim, İletişim ve Sosyal İlişkiler
10 Ara Sınav
11 Dijital Sağlık
12 Çevrim İçi Öğrenme Toplulukları
13 Dijital Dönüşüm ve Yabancı Dil Öğrenimi
14 Yapay Zeka ve Uygulamalar
Kaynaklar
Ders Notu

Slayt

Ders Kaynakları

Aslıhan Zinderen (Ed.) (2009). Dijital Sosyoloji Çalışmaları. Nobel. Eylül, 2021

Deborah Lupton, Digital Sociology, Routledge, London and New York, 2015.

Digital Sociology,  Deborah Lupton in Public Sociology: An Introduction to Australian Society, 4th edition (2019). Edited by John Germov and Marilyn Poole. Sydney: Allen & Unwin, pp. 475-492.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sosyoloji ve yardımcı disiplinlerle ilgili, en etkin metotları ve güncel bilgileri içeren bilgi kaynakları, uygulama araç – gereçlerini, üst düzeyde kullanabilme bilgisine sahiptir. X
2 Sosyoloji disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, geçmiş ve güncel bağlantıları ile konuları tanılar, analiz eder, tartışır ve gelecek projeksiyonu sunar. X
3 Sosyoloji disiplini ve ilgili alanlarda elde ettiği birikimi aktif biçimde yazılı ve sözlü yolla ifade edebilir, bu alanlarda ihtiyaç duyan kişi ve kurumlara araştırma ve rapor sunar.
4 Sosyoloji metotlarını kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama, sentez yapma ve değerlendirme becerilerine sahiptir.
5 Güncel sosyolojik kavramsallaştırmalara, akımlara ve tartışmalara eleştirel yönden yaklaşabilir. X
6 Alanındaki yönelimleri, ihtiyaçları bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. X
7 Alanıyla ilgili çalışmalarda sorumluluk üstlenir, bağımsız veya takım çalışması yaparak çözümler üretir.
8 Sosyoloji alanında yapılmış güncel araştırmaları takip ederek yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmayı amaç edinir (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1).
9 Sosyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, donanımı ve istatistik bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. X
10 Sosyoloji alanı ile ilgili yaptığı tüm çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
11 Sosyolojik bilgiyi, diğer toplum bilimleriyle disiplinler arası bir düzlemde farklı toplum ve kültürlerde etkili bir şekilde işler ve disiplinler arası çalışmalara katılır.
12 Alanında bilgisini geliştirmek yeni açılımlar ortaya koymak için çaba gösterir, yeniliklere açıktır. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
1
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 35
1. Ödev 15
Toplam 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)