Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Sembolik ve Sayısal Hesaplama Teknikleri ELE 592 1 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi AHMET YAHYA TEŞNELİ
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi AHMET YAHYA TEŞNELİ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Bilgisayar destekli hesaplama tekniklerinden biri olan sembolik çözüm yönteminin tanınması ve çeşitli mühendislik problemlerini bu yöntemle çözerek, uygulama kabiliyetinin kazanılması.
Dersin İçeriği Sembolik ve sayısal çözüm yöntemlerine giriş. Cebirsel işlemler. Denklem çözümleri. Hesaplamalar. Vektör analizi. Matrisler. Grafik çizimleri. Programlama. İleri programlama konuları. Uygulamalar.
Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Sembolik çözüm yöntemini tanır Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem,
2 Sembolik çözümleme yapan bilgisayar programlarını kullanılabilir Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem,
3 Çeşitli mühendislik problemlerini bu yöntemle çözebilme becerisini kazanır Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Sembolik ve sayısal çözüm yöntemlerine giriş
2 Program ifadelerinin oluşturulması
3 Cebirsel işlemler
4 Cebirsel işlemler
5 Denklem çözümleri
6 Türev, İntegral
7 Limit, Seriler
8 Diferansiyel denklemler
9 Laplace dönüşümü, Vektör analizi
10 Matris işlemleri
11 İki ve üç boyutlu grafik çizimleri
12 Programlama
13 İleri programlama konuları
14 Uygulamalar
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları “Macsyma Mathematics and System Reference Manual,“ 16th ed., Macsyma, Inc., USA
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır.
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır.
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
6 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır, ihtiyaç duyduğunda bunları inceler ve öğrenir.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6
1 Sembolik çözüm yöntemini tanır
2 Sembolik çözümleme yapan bilgisayar programlarını kullanılabilir
3 Çeşitli mühendislik problemlerini bu yöntemle çözebilme becerisini kazanır
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 25
2. Ödev 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 12 12
Ödev 2 15 30
Final 1 16 16
Toplam İş Yükü 154
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,16
Dersin AKTS Kredisi 6