Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sembolik ve Sayısal Hesaplama Teknikleri | ELE 592 | 1 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AHMET YAHYA TEŞNELİ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi AHMET YAHYA TEŞNELİ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bilgisayar destekli hesaplama tekniklerinden biri olan sembolik çözüm yönteminin tanınması ve çeşitli mühendislik problemlerini bu yöntemle çözerek, uygulama kabiliyetinin kazanılması. |
Dersin İçeriği | Sembolik ve sayısal çözüm yöntemlerine giriş. Cebirsel işlemler. Denklem çözümleri. Hesaplamalar. Vektör analizi. Matrisler. Grafik çizimleri. Programlama. İleri programlama konuları. Uygulamalar. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sembolik çözüm yöntemini tanır | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
2 | Sembolik çözümleme yapan bilgisayar programlarını kullanılabilir | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
3 | Çeşitli mühendislik problemlerini bu yöntemle çözebilme becerisini kazanır | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sembolik ve sayısal çözüm yöntemlerine giriş | |
2 | Program ifadelerinin oluşturulması | |
3 | Cebirsel işlemler | |
4 | Cebirsel işlemler | |
5 | Denklem çözümleri | |
6 | Türev, İntegral | |
7 | Limit, Seriler | |
8 | Diferansiyel denklemler | |
9 | Laplace dönüşümü, Vektör analizi | |
10 | Matris işlemleri | |
11 | İki ve üç boyutlu grafik çizimleri | |
12 | Programlama | |
13 | İleri programlama konuları | |
14 | Uygulamalar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | “Macsyma Mathematics and System Reference Manual,“ 16th ed., Macsyma, Inc., USA |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır, ihtiyaç duyduğunda bunları inceler ve öğrenir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sembolik çözüm yöntemini tanır | ||||||
2 | Sembolik çözümleme yapan bilgisayar programlarını kullanılabilir | ||||||
3 | Çeşitli mühendislik problemlerini bu yöntemle çözebilme becerisini kazanır |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Ödev | 2 | 15 | 30 |
Final | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |