Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İsrail Sorunu ve Filistin Mücadelesinin Tarihi | ODC 571 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | ||||
Önerilen Seçmeli Dersler | ||||
Dersin Dili | Türkçe | |||
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS | |||
Dersin Türü | Seçmeli | |||
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi TALHA İSMAİL DUMAN | |||
Dersi Verenler | ||||
Dersin Yardımcıları | ||||
Dersin Kategorisi | Diğer | |||
Dersin Amacı |
|
|||
Dersin İçeriği |
|
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() ![]() ![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Problem Çözme, | Performans Değerlendirme, Sözlü Sınavlar, | |
2 | Problem Çözme, | Performans Değerlendirme, Sözlü Sınavlar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İsrail Sorununun Ortaya Çıkışı | |
2 | Siyonizm Düşüncesi ve Siyonist Devlet Fikri: Batılı Ülkelerin Desteği | |
3 | Nekbe - Büyük Felaket | |
4 | Bölge Ülkelerinin İsrail İle Savaşları-1: 1948 Arap-İsrail Savaşı ve 1956 Süveyş Krizi | |
5 | Bölge Ülkelerinin İsrail İle Savaşları-2: 1967 Altı Gün Savaşı, 1973 Ramazan Savaşı ve 1978 Camp David Sözleşmesi | |
6 | El-Fetih'in Kuruluşu ve FKÖ'nün Oluşum Süreci | |
7 | 1960-1985 - Aktif Direnişçiler vs. Pasif Direnişçiler: Sosyalist/Nasyonalist Gruplar vs. İslami Hareketler | |
8 | İslami Cihad ve Hamas'ın Kuruluşu | |
9 | 1985 sonrası - Direnişçiler vs. Uzlaşmacılar: Oslo Görüşmeleri Barış İçin Bir Fırsat Mıydı? | |
10 | Vize Sınavı | |
11 | İkinci Camp David Görüşmeleri ve İkinci İntifada Sonrası Değişen Konjonktür: Yaser Arafat'ın Ölümü ve Hamas'ın Seçimlere Girme Kararı | |
12 | Filistin Siyasi Yapısının Gazze ve Batı Şeria Olarak Bölünmesi ve İsrail Siyasetindeki Dinamikler | |
13 | El-Fetih-Hamas Uzlaşma Görüşmeleri ve İsrail'in 2008, 2012, 2014 ve 2021 Gazze Saldırıları | |
14 | 7 Ekim Aksa Tufanı Operasyonu: Nedenleri ve Kısa/Uzan Vadeli Sonuçları |
Kaynaklar | ||||
---|---|---|---|---|
Ders Notu |
|
|||
Ders Kaynakları |
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Güncel konu ve sorunlar hakkında, tarihi, sosyal ve kültürel boyutlarıyla birlikte bilgi ve fikir sahibi olma Güncel konu ve sorunlar hakkında, tarihi, sosyal ve kültürel boyutlarıyla birlikte bilgi ve fikir sahibi olma Uluslararası İlişkiler alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma, bunları kullanabilme Uluslararası İlişkiler alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma, bunları kullanabilme | X | |||||
2 | Dış Politika ve Uluslararası İlişkiler kavramları, fikirleri ve verilerini, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık olay, gelişme ve konuları belirleme ve analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, olgu ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme Dış Politika ve Uluslararası İlişkiler kavramları, fikirleri ve verilerini, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık olay, gelişme ve konuları belirleme ve analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, olgu ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma | X | |||||
3 | Bilgi üretimi ve kullanımı ile bilgiye ulaşmada yöntem ve araştırma teknikleri konusunda beceri sahibi olma Bilgi üretimi ve kullanımı ile bilgiye ulaşmada yöntem ve araştırma teknikleri konusunda beceri sahibi olma | X | |||||
4 | Diplomatlık, ataşelik gibi uluslararası ilişkilerin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma Diplomatlık, ataşelik gibi uluslararası ilişkilerin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma | X | |||||
5 | Alana ilgi duyan ve ilgisiz dinleyici gruplarını, Uluslararası İlişkiler ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme Alana ilgi duyan ve ilgisiz dinleyici gruplarını, Uluslararası İlişkiler ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme Türkçe’yi iyi kullanma, yazılı ve sözlü iletişimi iyi olup kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma Türkçe’yi iyi kullanma, yazılı ve sözlü iletişimi iyi olup kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma | X | |||||
6 | Uluslararası İlişkiler Lisans yeterlilikleri üzerine kurulan aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama Uluslararası İlişkiler Lisans yeterlilikleri üzerine kurulan aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | |||||||
2 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 2 | 15 | 30 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |