Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Teknoloji ve Uluslararası Ticaret | UTC 112 | 2 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör. SEREN ÖZSOY |
Dersi Verenler | Arş.Gör. SEREN ÖZSOY, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | “Teknoloji ve Uluslararası Ticaret” dersi, öğrencilere dijitalleşme ve yenilikçi teknolojilerin uluslararası ticaret üzerindeki etkilerini kapsamlı bir şekilde anlama ve değerlendirme yetkinlikleri kazandırmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | "Teknoloji ve Uluslararası Ticaret" dersinde, dijitalleşme, dijitalleştirme ve dijital dönüşüm kavramlarına genel bir bakış sunulacak, ardından dijital okuryazarlık ve veri okuryazarlığının önemi vurgulanacaktır. Uluslararası ticarette dijitalleşmenin tarihsel gelişimi ve günümüzdeki seyri incelenecek, yenilikçi teknolojilerden blokzinciri teknolojisi ve bu teknolojinin uluslararası ticaretteki uygulamaları detaylandırılacaktır. Yapay zekâ ve makine öğrenmesinin ticaretteki kullanımları ele alınarak, büyük veri analitiği ve nesnelerin interneti (IoT) gibi ileri teknolojilerin uluslararası ticaretteki rolü tartışılacaktır. Ders kapsamında, sanal ve artırılmış gerçeklik, 3D baskı teknolojileri ve dijital ödeme sistemlerinin ticarete etkileri de incelenecektir. Teknolojinin gümrük süreçlerindeki rolü ve elektronik gümrük sistemlerinin işleyişi hakkında bilgi verilecek, internetin geleceği ve ticaret trendleri üzerinde durulacaktır. Dersin sonunda vaka analizi ile öğrencilerin öğrendiklerini uygulamalı olarak pekiştirmeleri sağlanacaktır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Dijitalleşme, dijitalleştirme ve dijital dönüşüm kavramlarını tanımlayarak, bu kavramların uluslararası ticaretteki önemini ve uygulamalarını açıklayabilme. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Blokzinciri, yapay zekâ, makine öğrenmesi, nesnelerin interneti, büyük veri analitiği ve sanal/ artırılmış gerçeklik gibi yenilikçi teknolojilerin ticaret süreçlerindeki rolünü ve etkilerini değerlendirebilme | ||
3 | Teknolojinin gümrük işlemlerindeki etkilerini ve elektronik gümrük sistemlerinin işleyişini anlama ve bu bilgileri ticaret stratejilerine entegre edebilme. | ||
4 | Gelecek internet teknolojileri ve dijital ödeme sistemleri hakkında bilgi sahibi olma ve bu trendlerin uluslararası ticaret üzerindeki potansiyel etkilerini öngörebilme |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dijitalleşme ve Dijital Okuryazarlık | |
2 | Uluslararası Ticarette Dijitalleşmenin Seyri | |
3 | Uluslararası Ticaret ve Blokzinciri Teknolojisi I Uluslararası Ticaret ve Blokzinciri Teknolojisi I | |
4 | Uluslararası Ticaret ve Blokzinciri Teknolojisi II | |
5 | Uluslararası Ticarette Yapay Zekâ ve Makine Öğrenmesi | |
6 | Uluslararası Ticarette IOT; Sanal ve Artırılmış Gerçeklik, 3D | |
7 | Uluslararası Ticarette Büyük Veri ve Analitik | |
8 | Arasınav | |
9 | Veri Okuryazarlığı | |
10 | Uluslararası Ticarette Veri Analizi ve Görselleştirme | |
11 | Uluslararası Ticarette Dijital Ödeme Teknolojileri | |
12 | Teknoloji ve Gümrük Süreçleri | |
13 | İnternetin Geleceği ve Ticaret Trendleri | |
14 | Bilgi Güvenliği ve Etik |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | ||||||
2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | ||||||
3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | ||||||
4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | ||||||
5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | ||||||
6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | ||||||
8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | ||||||
9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Dijitalleşme, dijitalleştirme ve dijital dönüşüm kavramlarını tanımlayarak, bu kavramların uluslararası ticaretteki önemini ve uygulamalarını açıklayabilme. | 5 | 5 | 5 | ||||||
2 | Blokzinciri, yapay zekâ, makine öğrenmesi, nesnelerin interneti, büyük veri analitiği ve sanal/ artırılmış gerçeklik gibi yenilikçi teknolojilerin ticaret süreçlerindeki rolünü ve etkilerini değerlendirebilme | |||||||||
3 | Teknolojinin gümrük işlemlerindeki etkilerini ve elektronik gümrük sistemlerinin işleyişini anlama ve bu bilgileri ticaret stratejilerine entegre edebilme. | |||||||||
4 | Gelecek internet teknolojileri ve dijital ödeme sistemleri hakkında bilgi sahibi olma ve bu trendlerin uluslararası ticaret üzerindeki potansiyel etkilerini öngörebilme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 20 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 127 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |