Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İslam’In Sosyopolitik Tarihi (622-1492) | ORT 525 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | İSLAM MEDENİYETİ |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. LÜTFİ ŞEYBAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. LÜTFİ ŞEYBAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Ortaçağ Tarihi alanında eğitim gören öğrencinin, 610 yılından 1492 yılına dek uzanan İlk Dönem İslam tarihi ve medeniyeti konularında hem bilimsel birikimini hem de anlama ve yorumlama kabiliyetini kazandırmak.
|
Dersin İçeriği | HZ. MUHAMMED DÖNEMİNE GENEL BAKIŞ HALİFE EBUBEKİR VE HALİFE ÖMER DEVİRLERİ HALİFE OSMAN VE HALİFE ALİ-HASAN DEVİRLERİ EMEVİLER-SÜFYANÎLER DEVRİ EMEVİLER-MERVANÎLER DEVRİ ABBASİLER: 750-945 ABBASİLER: 945-1258 ENDÜLÜS: 711-1031 ENDÜLÜS: 1031-1492 İSLAM MEDENİYETİ: YAYILIŞ, YAPI, SİYASET VE KURUMLAR İSLAM MEDENİYETİ: İKTİSAT VE BAYINDIRLIK İSLAM MEDENİYETİ: DİN-HUKUK, EĞİTİM, İLİM İSLAM MEDENİYETİ: KÜLTÜR VE SANAT |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), | |
2 | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), | |
3 | Grupla Çalışma, Tartışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), | |
4 | Anlatım, Bireysel Çalışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), | |
5 | Anlatım, Tartışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | HZ. MUHAMMED DÖNEMİNE GENEL BAKIŞ | Derse dersnotundan okunarak gelinmelidir. |
2 | HALİFE EBUBEKİR VE HALİFE ÖMER DEVİRLERİ | Derse dersnotundan okunarak gelinmelidir. |
3 | HALİFE OSMAN VE HALİFE ALİ-HASAN DEVİRLERİ | Derse dersnotundan okunarak gelinmelidir. |
4 | EMEVİLER-SÜFYANÎLER DEVRİ | Derse dersnotundan okunarak gelinmelidir. |
5 | EMEVİLER-MERVANÎLER DEVRİ | Derse dersnotundan okunarak gelinmelidir. |
6 | ABBASİLER: 750-945 | Derse dersnotundan okunarak gelinmelidir. |
7 | ABBASİLER: 945-1258 | Derse dersnotundan okunarak gelinmelidir. |
8 | vize | Bu haftaya kadar işlenen konular bilinmelidir. |
9 | ENDÜLÜS: 711-1031 | Derse dersnotundan okunarak gelinmelidir. |
10 | ENDÜLÜS: 1031-1492 | |
11 | İSLAM MEDENİYETİ: YAYILIŞ, YAPI, SİYASET VE KURUMLAR | |
12 | İSLAM MEDENİYETİ: İKTİSAT VE BAYINDIRLIK | |
13 | İSLAM MEDENİYETİ: DİN-HUKUK, EĞİTİM, İLİM | |
14 | İSLAM MEDENİYETİ: KÜLTÜR VE SANAT |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | İSLAM’IN SOSYOPOLİTİK TARİHİ DERS NOTLARI, LÜTFİ ŞEYBAN |
Ders Kaynakları | Abdurrahman Şarkavi, Özgürlük Peygamberi Hz. Muhammed Maxime Rodinson, Muhammed, İSLAM’IN SERÜVENİ, M.G.S. HODGSON, PHOENİX YAYINLARI, 1-3, ANKARA 2017 İSLAM TARİHİ-1, ED. ADNAN DEMİRCAN, BİLAY YAYINLARI, ANKARA 2018. İSLAM TARİHİ-2, ED. ADNAN DEMİRCAN-M. AZİMLİ, BİLAY YAYINLARI, ANKARA 2018. İSLAM TARİHİ VE MEDENİYETİ, SİYER YAYINLARI, İSTANBUL 2018 |
Hafta | Dokümanlar | Açıklama | Boyut |
---|---|---|---|
0 | ders izlencesi | 0 MB |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. | X | |||||
2 | Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. | X | |||||
3 | Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. | X | |||||
4 | Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
5 | Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
6 | Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
7 | Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. | X | |||||
8 | Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) | ||||||
9 | Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
10 | Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | |||||||||||
2 | |||||||||||
3 | |||||||||||
4 | |||||||||||
5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|