Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türkiye İktisat Tarihi | UTR 521 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi BURAK ÇITIR |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi BURAK ÇITIR, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Türkiye Cumhuriyeti İktisat Tarihi dersi, Türkiye'nin kuruluşundan günümüze kadar olan ekonomik gelişmeleri tarihsel bir perspektif içinde incelemeyi amaçlamaktadır. Dersin temel hedefi, Türkiye'nin ekonomik yapısını şekillendiren ana unsurları, uygulanan ekonomi politikalarını, sanayileşme ve kalkınma süreçlerini, krizleri ve küresel ekonomideki yerini anlamaktır. |
Dersin İçeriği | Türkiye Cumhuriyeti İktisat Tarihi dersi, Cumhuriyet’in kuruluşundan günümüze kadar olan ekonomik gelişmeleri incelemektedir. Osmanlı'dan devralınan ekonomik miras ile başlayan süreçte, İzmir İktisat Kongresi, devletçilik politikaları, planlı kalkınma ve liberalizasyon gibi önemli aşamaları ele alır. Ayrıca, Türkiye'de yaşanan ekonomik krizler, küresel ekonomi ile etkileşimler ve yapısal reformlar dersin temel konuları arasındadır. Öğrenciler, bu süreçleri analiz ederek Türkiye'nin ekonomik tarihine dair derinlemesine bilgi edinir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluşundan itibaren uygulanan ekonomik politikaları, kalkınma stratejilerini ve bu süreçte yaşanan ekonomik krizleri analiz edebilme | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Sözlü Sınavlar, |
2 | Türkiye'deki iktisadi dönüşümleri ve bu dönüşümlerin toplumsal, siyasi ve uluslararası bağlamlarını tarihsel süreç içerisinde kavrayabilme | Anlatım, | Sözlü Sınavlar, |
3 | Devletçilik, planlı ekonomi, liberal ekonomi gibi farklı ekonomi politikalarının sonuçlarını ve etkilerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilme | Anlatım, Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınavlar, |
4 | Türkiye’de yaşanan önemli ekonomik krizlerin sebeplerini ve bu krizlerin ekonomik, sosyal ve politik sonuçlarını tanımlayabilme | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Sözlü Sınavlar, |
5 | Türkiye'nin küresel ekonomik sistemle olan ilişkisini tarihsel süreç içinde değerlendirebilir ve uluslararası ekonomik gelişmelerin Türkiye ekonomisine etkilerini anlayabilme | Beyin Fırtınası, Tartışma, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş ve Osmanlı'dan Cumhuriyet'e Ekonomik Miras | |
2 | Erken Cumhuriyet Dönemi (1923-1930) | |
3 | Devletçilik Dönemi (1930-1938) | |
4 | II. Dünya Savaşı ve Ekonomik Yansımaları (1939-1945) | |
5 | II. Dünya Savaşı ve Ekonomik Yansımaları (1939-1945) | |
6 | Çok Partili Döneme Geçiş ve Ekonomik Değişim (1946-1950) | |
7 | Çok Partili Döneme Geçiş ve Ekonomik Değişim (1946-1950) | |
8 | Ara Sınav | |
9 | 1960 Askeri Darbesi ve Planlı Ekonomi Dönemi (1960-1980) | |
10 | 1960 Askeri Darbesi ve Planlı Ekonomi Dönemi (1960-1980) | |
11 | İthal İkameci Sanayileşme Modeli | |
12 | 1970'ler Krizi ve Ekonomik Zorluklar | |
13 | 24 Ocak Kararları ve Ekonomik Liberalizasyon (1980) | |
14 | 1980'ler ve 1990'lar Türkiye Ekonomisi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | T.C. Tarihi alanında araştırma tekniklerine hakim olma | X | |||||
2 | Araştırma yöntemleri ve kuramsal uygulamalarda ustalaşma. | X | |||||
3 | T.C. Tarihi alanına bilimsel çalışmalarıyla katkıda bulunma. | X | |||||
4 | Metin değerlendirme ve eleştirme becerisi kazanma. | X | |||||
5 | Alanında yeni fikirler ve bilgiler ortaya koyma. | X | |||||
6 | Diğer alanlarla ortak çalışabilme yöntemlerine sahip olma. | X | |||||
7 | Bilişim teknolojilerine hakim olma. | X | |||||
8 | Bitirme Projesi ile ilgili en az bir akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) | X | |||||
9 | Ulusal ve uluslararası platformlarda çalışma alanı ile ilgili iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
10 | Etik ve ahlaki konularda alanının gerektirdiği ilkelere sahip olma. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluşundan itibaren uygulanan ekonomik politikaları, kalkınma stratejilerini ve bu süreçte yaşanan ekonomik krizleri analiz edebilme | 5 | 5 | 5 | |||||||
2 | Türkiye'deki iktisadi dönüşümleri ve bu dönüşümlerin toplumsal, siyasi ve uluslararası bağlamlarını tarihsel süreç içerisinde kavrayabilme | 5 | 5 | 5 | |||||||
3 | Devletçilik, planlı ekonomi, liberal ekonomi gibi farklı ekonomi politikalarının sonuçlarını ve etkilerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilme | 5 | 5 | 5 | |||||||
4 | Türkiye’de yaşanan önemli ekonomik krizlerin sebeplerini ve bu krizlerin ekonomik, sosyal ve politik sonuçlarını tanımlayabilme | 5 | 5 | 5 | |||||||
5 | Türkiye'nin küresel ekonomik sistemle olan ilişkisini tarihsel süreç içinde değerlendirebilir ve uluslararası ekonomik gelişmelerin Türkiye ekonomisine etkilerini anlayabilme | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 50 |
2. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ödev | 2 | 25 | 50 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 155 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |