Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk-Alman İlişkileri (1871-1980) | TCT 511 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi BURAK ÇITIR |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi BURAK ÇITIR, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | 19. ve 20. yy Türk siyasi tarihinde önemli yere sahip olan Almanya ile ilişkileri incelemek |
Dersin İçeriği | Türk-Alman İlişkilerinin 19. yy sonrasında gelişen siyasi ve ekonomik yönünü inceler |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Türk - Alman İlişkilerinin temel kavramlarını tanımlayabilir. Bu kavramları olaylarla ilişkilendirebilir ve açıklayabilir. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Sözlü Sınavlar, |
2 | Türk - Alman İlişkilerine yön veren kişi, kurum ve kuruluşları sıralayabilir, adı geçen kurum ve kuruşların nitelikleri hakkında açıklama yapabilir | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Sözlü Sınavlar, |
3 | Türk - Alman İlişkilerinde diplomasisinin benzer ve farklı yönlerini belirleyip, yorumlar yapabilir | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Sözlü Sınavlar, |
4 | Türk - Alman İlişkilerinde geçmişten günümüze geçirdiği gelişim ve değişimi değerlendirebilir. Olayların benzerlik ve farklılıklarını yorumlayabilir | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Sözlü Sınavlar, |
5 | Türk - Alman İlişkilerinin günümüz dış politikası hakkında yorumlar yapabilir | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Sözlü Sınavlar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, 1848'e Kadar Alman Tarihi | |
2 | Alman İmparatorluğu ve Osmanlı İmparatorluğu | |
3 | Alman İmparatorluğu ve Osmanlı İmparatorluğu | |
4 | I. Dünya Savaşı Öncesi Dönemde İkili İlişkiler | |
5 | I. Dünya Savaşı Öncesi Dönemde İkili İlişkiler | |
6 | I. Dünya Savaşı Döneminde İkili İlişkiler | |
7 | I. Dünya Savaşı Döneminde İkili İlişkiler | |
8 | Ara Sınav | |
9 | I. Dünya Savaşı -Mondros Mütarekesi - Versay - Sevr - Lozan Antlaşmaları Süreci | |
10 | 20 ve 30'ların krizleri ve Türkiye Cumhuriyeti ve Nasyonal Sosyalizmin yükselişi | |
11 | II. Dünya Savaşı ve Potsdam Konferansı'na kadar olan gelişmeler | |
12 | 1950 Dönemi Türk-Alman İlişkileri | |
13 | 1960 Dönemi Türk-Alman İlişkileri (İşçi Göçü) | |
14 | 1970-1980 Darbesi Dönemi Türk-Alman İlişkileri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Bağdat Demiryolu’na Ait Mukavelat, Selanik Matbaası, Dersaadet 1329. Beydilli, Kemal, 1790 Osmanlı-Prusya İttifâkı, İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yayınları, İstanbul 1984. Beydilli, Kemal, Büyük Friedrich ve Osmanlılar, İstanbul Üniversitesi Yayınları, İstanbul 1985. Krauss, Jakob, Deutsch-Türkische Handelsbeziehungen, G. Fischer, Jena 1901. Ortaylı, İlber, Osmanlı İmparatorluğu’nda Alman Nüfuzu, Kronik Kitap, İstanbul 2018. Önsoy, Rifat, Türk-Alman İktisadi Münasebetleri (1871-1914), Enderun Yayınları, İstanbul 1982. Özgüldür, Yavuz, Türk-Alman İlişkileri (1023-1945), Genelkurmay Basımevi, Ankara 1993. Özyüksel, Murat, Osmanlı İmparatorluğu’nda Nüfuz Mücadelesi Anadolu ve Bağdat Demiryolları, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul 2013. Rathmann, Lothar, Berlin-Bağdat Alman Emperyalizminin Türkiye’ye Girişi, çev. Ragıp Zarakolu, Belge Yayınları, İstanbul 1982. Steinberg, Jonathan, Bismarck, çev. Hakan Abacı, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul 2013. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. | X | |||||
2 | Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. | X | |||||
3 | Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. | X | |||||
4 | Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
5 | Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
6 | Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
7 | Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. | X | |||||
8 | Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) | X | |||||
9 | Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
10 | Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Türk - Alman İlişkilerinin temel kavramlarını tanımlayabilir. Bu kavramları olaylarla ilişkilendirebilir ve açıklayabilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||
2 | Türk - Alman İlişkilerine yön veren kişi, kurum ve kuruluşları sıralayabilir, adı geçen kurum ve kuruşların nitelikleri hakkında açıklama yapabilir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||
3 | Türk - Alman İlişkilerinde diplomasisinin benzer ve farklı yönlerini belirleyip, yorumlar yapabilir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||
4 | Türk - Alman İlişkilerinde geçmişten günümüze geçirdiği gelişim ve değişimi değerlendirebilir. Olayların benzerlik ve farklılıklarını yorumlayabilir | 5 | 5 | 5 | |||||||
5 | Türk - Alman İlişkilerinin günümüz dış politikası hakkında yorumlar yapabilir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |