Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Klasik ve Modern Dönem Ahlak Felsefesi Seçme Metinleri | FBD 526 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | Ahlak Felsefesi Problemleri Klasik Din Felsefesi Metinleri |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ELİF NUR ERKAN BALCI |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ELİF NUR ERKAN BALCI, |
Dersin Yardımcıları | Yok |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Öğrencinin klasik ve modern dönem temel ahlak felsefesi metinlerini tanımasını, okumasını, anlamasını ve yorumlamasını sağlamak |
Dersin İçeriği | Antik Yunan, Orta Çağ ve modern döneme ait ahlak felsefesi seçkileri |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Klasik dönem ahlak felsefesi metinlerini sınıflar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Modern dönem ahlak felsefesi metinlerini sınıflar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Klasik ve modern dönem ahlak felsefesinin farklılıklarını veya benzerliklerini açıklar. | Problem Çözme, | Performans Değerlendirme, |
4 | Filozofların ahlak felsefesine dair görüşlerini analiz eder. | Problem Çözme, | Performans Değerlendirme, |
5 | Filozofların ahlak felsefesine dair görüşlerini tartışır. | Soru-Cevap, Tartışma, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | John Rawls, “A Difference between Classical and Modern Moral Philosophy” ve John Rawls, “The Main Problem of Greek Moral Philosophy” | |
3 | Sokrates, Platon’un Diyalogları: Sokrates’in Savunması, Kriton, Georgios, Menon | |
4 | Platon, Devlet | |
5 | Platon, Devlet | |
6 | Aristoteles, Nikomakhos’a Etik | |
7 | Aristoteles, Nikomakhos’a Etik | |
8 | Vize | |
9 | Epiküros, Mektuplar ve Maksimler veya Özdeyişler eserleri, Cicero: Yasalara Dair, Aquinas: Summa Contra Gentiles'ten bazı bölümler | |
10 | John Rawls, “The Background of Modern Moral Philosophy”, “The Problems of Modern Moral Philosophy”, “The Relation between Religion and Science”. | |
11 | Kant: Ahlak metafiziğinin temelleri | |
12 | Kant: Ethica | |
13 | Bentham: Ahlak ve Yasama İlkeleri | |
14 | Mill: Faydacılık |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | John Rawls, “A Difference between Classical and Modern Moral Philosophy” John Rawls, “The Main Problem of Greek Moral Philosophy” Platon’un Diyalogları: Sokrates’in Savunması, Kriton, Georgios, Menon Platon: Devlet Aristoteles:Nikomakhos’a Etik Epiküros: Mektuplar ve Maksimler veya Özdeyişler eserleri, Cicero: http://dusuncetarihi.kapadokya.edu.tr/makale/yasalara-dair/-500.html Aquinas: http://dusuncetarihi.kapadokya.edu.tr/makale/summa-contra-gentiles.html John Rawls, “The Background of Modern Moral Philosophy”, John Rawls, “The Problems of Modern Moral Philosophy”, John Rawls, “The Relation between Religion and Science” Kant: Ahlak metafiziğinin temelleri Kant:Ethica Bentham: Ahlak ve Yasama İlkeleri Mill: Faydacılık
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Felsefe ve Din Bilimleri kapsamındaki konularda lisansüstü düzeyde ve araştırmaya zemin oluşturacak derinlik ve genişlikte alan bilgisine sahiptir. | X | |||||
2 | Felsefe ve Din Bilimleri alanında araştırma yapma usul, yöntem ve tekniklerini bilir. | X | |||||
3 | Felsefe ve din bilimleri ile ilgili kavramları, sistemleri ve nazariyeleri bilir. | X | |||||
4 | Araştırma alanı ile ilgili bilgi kaynaklarına ulaşabilme, bunları inceleme, değerlendirme ve problemlerin çözümünde kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. | X | |||||
5 | Felsefe ve Din bilimleri alanındaki bilimlerin birbirleri ile ilişki ve işbirliği imkanlarını kavrama ve disiplinler arası işbirliğini geliştirme anlayışına sahiptir. | X | |||||
6 | Ulaştığı bilimsel bulguları ve elde ettiği bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak sunma, bütün ilgili taraflarla paylaşma becerisine sahiptir. | X | |||||
7 | Sosyal bilimler alanındaki disiplinlerin Felsefe ve Din Bilimlerini ilgilendiren sonuçlarını alıp çalışmalarında kullanabilme, kendi sonuçlarını onlara sunabilme bilincine sahiptir. | X | |||||
8 | Yakın çevresine, ulusuna ve insanlığa karşı bilimsel görev ve sorumluluk bilincine sahiptir. | X | |||||
9 | Bilimsel kişilik ve bilimsel ahlâk kuralları bilgisi ve bu bilgileri uygulayabilme bilinç ve yetkinliğine sahiptir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Klasik dönem ahlak felsefesi metinlerini sınıflar | 4 | 5 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | |
2 | Modern dönem ahlak felsefesi metinlerini sınıflar | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
3 | Klasik ve modern dönem ahlak felsefesinin farklılıklarını veya benzerliklerini açıklar. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
4 | Filozofların ahlak felsefesine dair görüşlerini analiz eder. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | |
5 | Filozofların ahlak felsefesine dair görüşlerini tartışır. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 100 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 13 | 3 | 39 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Sözlü Sınav | 15 | 1 | 15 |
Ödev | 13 | 2 | 26 |
Performans Görevi (Seminer) | 2 | 3 | 6 |
Toplam İş Yükü | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |