Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İş Sağlığı ve Güvenliği | VBA 401 | 7 | 2 + 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör. ÖMER FARUK YAVUZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği | Bu ders, iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili temel kavramları, yöntemleri, mevzuatı ve politikaları kapsamaktadır. Ders, iş sağlığı ve güvenliğinin tarihçesi, işyeri ortam faktörleri, iş sağlığı ve güvenliği mevzuatı, işyerlerinde sağlık ve güvenlik politikalarının nasıl geliştirileceği, uluslararası standartlar ve iş sağlığı ve güvenliği kültürünün işyerlerinde uygulamalarını içermektedir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İş sağlığı ve güvenliği kavramını tanımlar ve önemini açıklar. | ||
2 | İş sağlığı ve güvenliği tarihçesini ve gelişme aşamalarını öğrenir. | ||
3 | Gelişmekte olan ülkelerdeki iş sağlığı konularını analiz eder. | ||
4 | İşyeri ortam faktörlerini tanımlar ve etkilerini değerlendirir. | ||
5 | İşyerindeki fiziksel etkenlerin iş sağlığına etkilerini belirler. | ||
6 | İş sağlığı ve güvenliği kavramını tanımlama ve önemini açıklama. | ||
7 | İş sağlığı ve güvenliği mevzuatını anlar ve uygular. | ||
8 | İş sağlığı ve güvenliği politikalarını oluşturur. | ||
9 | İş sağlığı ve güvenliği alanında uluslararası standartları takip eder. | ||
10 | İş sağlığı ve güvenliği kültürünü işyerlerinde geliştirir. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İş ve Sağlık Arasındaki İlişkiler | |
2 | İş Sağlığı Tarihçesi ve Gelişme Aşamaları | |
3 | Gelişmekte Olan Ülkelerde İş Sağlığı | |
4 | İşyeri Ortam Faktörlerine Genel Bir Giriş | |
5 | İşyerinde Fiziksel Etkenlerin Değerlendirilmesi ve Etkileri | |
6 | İşyerinde Kimyasal Etkenler ve Meslek Hastalıkları | |
7 | İşyerinde Biyolojik Etkenler ve İlgili Sağlık Sorunları | |
8 | İş Kazalarının Nedenleri, Sonuçları ve Önlenmesi | |
9 | Çalışma Hayatında Risk Gruplarının Belirlenmesi ve Korunma Stratejileri | |
10 | İşyeri Sağlık Hizmetlerinin Önemi ve İşlevleri | |
11 | İş Sağlığı ve Güvenliği Mevzuatının İncelenmesi | |
12 | İş Sağlığı ve Güvenliği Politikalarının Oluşturulması ve Uygulanması | |
13 | İş Sağlığı ve Güvenliği Alanında Uluslararası Standartlar | |
14 | İş Sağlığı ve Güvenliği Kültürünün İşyerlerindeki Uygulamaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Veri Biliminde matematik konusunda yeterli bilgi birikimine ve bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık veri bilimi problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisine sahiptir. | ||||||
2 | Bilimsel araştırma yapabilme yeteneği ile elde edilen bilgiyi derinlemesine analiz edebilir ve yorumlayabilir | ||||||
3 | Analitik, modelleme ve deneysel araştırmaların tasarlanması ve uygulanması konusunda yetkinliğe; karmaşık veri setlerini analiz etme ve yorumlama yeteneğine sahiptir | ||||||
4 | Eksik veya kısıtlı veri setleriyle çalışarak bilgiyi tamamlayabilir ve farklı disiplinlerden gelen bilgileri entegre edebilir | ||||||
5 | Veri bilimi ve analitiği problemlerini tanımlama ve çözme becerisi için gerekli programlama becerisine sahiptir | ||||||
6 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapabilme, karmaşık problemlere yönelik çözüm stratejileri geliştirebilme, sorumluluk alma ve takım çalışmasına katkı sağlama becerisine sahiptir | ||||||
7 | Yenilikçi fikirler ve yöntemler geliştirme kabiliyetine; veri bilimi ve analitiği alanında veri işleme süreçlerinde yeni yaklaşımlar ortaya koyabilme becerisine sahiptir | ||||||
8 | Gereksinim duyulan veri ve bilgileri tanımlama, erişme ve değerlendirme, veri yönetimi ve analitiği alanında yetkindir. | ||||||
9 | Veri bilimi ve analitiği alanındaki güncel gelişmeleri takip edebilir, öğrenme ve yeni teknolojileri hızlı bir şekilde adapte edebilir | ||||||
10 | Yapılan çalışmaların sonuçlarını etkili bir şekilde aktarabilir ve teknik ve karmaşık konuları anlaşılır bir şekilde sunabilir | ||||||
11 | Veri bilimi ve analitiği uygulamalarının sosyal ve çevresel etkilerinin farkındadır ve bu bağlamda uyum sağlayabilir | ||||||
12 | Veri toplama, analiz etme ve raporlama süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerler hakkında bilgi sahibidir; etik ilkeleri gözetir ve toplumun faydasını ön planda tutar |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İş sağlığı ve güvenliği kavramını tanımlar ve önemini açıklar. | ||||||||||||
2 | İş sağlığı ve güvenliği tarihçesini ve gelişme aşamalarını öğrenir. | ||||||||||||
3 | Gelişmekte olan ülkelerdeki iş sağlığı konularını analiz eder. | ||||||||||||
4 | İşyeri ortam faktörlerini tanımlar ve etkilerini değerlendirir. | ||||||||||||
5 | İşyerindeki fiziksel etkenlerin iş sağlığına etkilerini belirler. | ||||||||||||
6 | İş sağlığı ve güvenliği kavramını tanımlama ve önemini açıklama. | ||||||||||||
7 | İş sağlığı ve güvenliği mevzuatını anlar ve uygular. | ||||||||||||
8 | İş sağlığı ve güvenliği politikalarını oluşturur. | ||||||||||||
9 | İş sağlığı ve güvenliği alanında uluslararası standartları takip eder. | ||||||||||||
10 | İş sağlığı ve güvenliği kültürünü işyerlerinde geliştirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
Toplam | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 60 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|