Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ayrık Matematik | VBA 101 | 1 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NİLÜFER YURTAY |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi HÜSEYİN DEMİRCİ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği | Ayrık matematik dersi, veri dünyasının omurgasını oluşturan ayrık yapıların anlaşılmasını hedeflemektedir. Bu alanda önemli etkisi olan; kümeler, önermeler, ispat yöntemleri, diziler, algoritmalar, çizge teorisi gibi konuları içerir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kümeler, Önermeler ve Niceleyicileri anlar | Anlatım, Soru-Cevap, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
2 | Matematiksel kanıt yöntemlerini kullanır. | Problem Çözme, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
3 | Algoritma yazabilir ve verilmiş algoritmaları yorumlar. | Problem Çözme, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
4 | Diziler, Bağıntılar ve çizge teorisini kullanarak ayrık sistemleri modelleme becerisini kazanır. | Problem Çözme, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
5 | Kombinasyonel devre analizi yapar. | Soru-Cevap, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kümeler | |
2 | Önermeler | |
3 | Argümanlar ve Sonuç Çıkarım Kuralları | |
4 | Niceleyiciler | |
5 | İç-İçe Niceleyiciler | |
6 | Kanıtlar | |
7 | Diğer Kanıt Yöntemleri | |
8 | Matematiksel Tümevarım | |
9 | Diziler | |
10 | Bağıntılar | |
11 | Algoritmalar | |
12 | Graf Teorisi | |
13 | Yollar ve Çevrimler | |
14 | Kombinasyonel Devreler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Veri Biliminde matematik konusunda yeterli bilgi birikimine ve bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık veri bilimi problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
2 | Bilimsel araştırma yapabilme yeteneği ile elde edilen bilgiyi derinlemesine analiz edebilir ve yorumlayabilir | X | |||||
3 | Analitik, modelleme ve deneysel araştırmaların tasarlanması ve uygulanması konusunda yetkinliğe; karmaşık veri setlerini analiz etme ve yorumlama yeteneğine sahiptir | X | |||||
4 | Eksik veya kısıtlı veri setleriyle çalışarak bilgiyi tamamlayabilir ve farklı disiplinlerden gelen bilgileri entegre edebilir | X | |||||
5 | Veri bilimi ve analitiği problemlerini tanımlama ve çözme becerisi için gerekli programlama becerisine sahiptir | X | |||||
6 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapabilme, karmaşık problemlere yönelik çözüm stratejileri geliştirebilme, sorumluluk alma ve takım çalışmasına katkı sağlama becerisine sahiptir | X | |||||
7 | Yenilikçi fikirler ve yöntemler geliştirme kabiliyetine; veri bilimi ve analitiği alanında veri işleme süreçlerinde yeni yaklaşımlar ortaya koyabilme becerisine sahiptir | X | |||||
8 | Gereksinim duyulan veri ve bilgileri tanımlama, erişme ve değerlendirme, veri yönetimi ve analitiği alanında yetkindir. | X | |||||
9 | Veri bilimi ve analitiği alanındaki güncel gelişmeleri takip edebilir, öğrenme ve yeni teknolojileri hızlı bir şekilde adapte edebilir | X | |||||
10 | Yapılan çalışmaların sonuçlarını etkili bir şekilde aktarabilir ve teknik ve karmaşık konuları anlaşılır bir şekilde sunabilir | X | |||||
11 | Veri bilimi ve analitiği uygulamalarının sosyal ve çevresel etkilerinin farkındadır ve bu bağlamda uyum sağlayabilir | X | |||||
12 | Veri toplama, analiz etme ve raporlama süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerler hakkında bilgi sahibidir; etik ilkeleri gözetir ve toplumun faydasını ön planda tutar | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kümeler, Önermeler ve Niceleyicileri anlar | 4 | |||||||||||
2 | Matematiksel kanıt yöntemlerini kullanır. | 4 | 4 | 3 | 1 | ||||||||
3 | Algoritma yazabilir ve verilmiş algoritmaları yorumlar. | 4 | 4 | 3 | 4 | ||||||||
4 | Diziler, Bağıntılar ve çizge teorisini kullanarak ayrık sistemleri modelleme becerisini kazanır. | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | ||||||
5 | Kombinasyonel devre analizi yapar. | 4 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Toplam İş Yükü | 105 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |