Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İnsan Bilgisayar Sistemleri BST 009 0 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Arş.Gör. SEDA UÇAR
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı
Dersin İçeriği

İnsan-Bilgisayar Etkileşimi" dersi, insan ile bilgisayar arasındaki etkileşimin temel kavramlarını, tarihsel gelişimini, önemini ve bu alandaki tasarım yaklaşımlarını öğretmeyi amaçlar. Ders kapsamında, kullanılabilirlik, kullanıcı deneyimi (UX), erişilebilirlik ve kullanıcı testleri gibi konular işlenir. Öğrenciler, bu dersi tamamladıklarında insan-bilgisayar etkileşimi alanındaki değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygulayabilir hale gelirler​.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İnsan-bilgisayar etkileşimi temel kavramlarını ve tarihsel gelişimini kavrama.
2 Kullanılabilirlik ve kullanıcı deneyimi (UX) konularında derinlemesine bilgi sahibi olma.
3 Erişilebilirlik standartlarını anlama ve uygulama becerisi kazanma.
4 İnsan-bilgisayar etkileşimi değerlendirme yöntemlerini öğrenme ve kullanıcı testleri yapabilme.
5 Teknoloji tasarımı yaklaşımlarını anlama ve uygulama projelerinde bu bilgileri kullanabilme.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dersin Tanıtımı ve İnsan-Bilgisayar Etkileşiminin Temel Kavramları
2 İnsan ve Bilgisayar Etkileşiminin Tarihsel Gelişimi ve Önemi
3 Kullanılabilirlik ve Kullanıcı Deneyimi (UX)
4 Tasarım Yaklaşımları ve Kullanıcı Grupları
5 Erişilebilirlik
6 Değerlendirme Yöntemleri ve Kullanıcı Testleri
7 Değerlendirme Yöntemleri ve Kullanıcı Testleri
8 Kullanılabilirlik Testleri
9 Kullanılabilirlik Testleri
10 Kullanılabilirlik Testleri
11 Kullanılabilirlik Testleri
12 Proje Sunumları
13 Proje Sunumları
14 Ders Özeti ve Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Bilgisayar bilimi, yazılım mühendisliği, ağ teknolojileri, veritabanı yönetimi gibi bilişim konularında güçlü bir temel ve matematik alt yapısı oluşturma.
2 Bilgisayar programlama, sistem analizi, ağ yönetimi gibi teknik becerilerin geliştirilmesi.
3 Analitik düşünme ve problem çözme yeteneklerinin geliştirilmesi.
4 Teknik konuları açık ve anlaşılır bir şekilde ifade etme ve ekip içinde etkili iletişim kurabilme yeteneğinin geliştirilmesi
5 Teknoloji trendlerini takip ederek ve yeni teknolojilere hızlı bir şekilde adapte olarak sürekli olarak kendini geliştirme yeteneği kazandırma
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5
1 İnsan-bilgisayar etkileşimi temel kavramlarını ve tarihsel gelişimini kavrama.
2 Kullanılabilirlik ve kullanıcı deneyimi (UX) konularında derinlemesine bilgi sahibi olma.
3 Erişilebilirlik standartlarını anlama ve uygulama becerisi kazanma.
4 İnsan-bilgisayar etkileşimi değerlendirme yöntemlerini öğrenme ve kullanıcı testleri yapabilme.
5 Teknoloji tasarımı yaklaşımlarını anlama ve uygulama projelerinde bu bilgileri kullanabilme.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 30
2. Ara Sınav 30
Toplam 60
1. Final 40
Toplam 40
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)