Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
3 Boyutlu Tasarım ve Oyun Programlama | BST 003 | 0 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör. SEDA UÇAR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği | 3 Boyutlu Tasarım ve Oyun Programlama dersi, öğrencilere 3 boyutlu grafik tasarımı ve oyun geliştirme konularını kapsar. Bu ders, öğrencilere 3B modelleme, animasyon, materyal ve ışıklandırma tekniklerini öğretirken aynı zamanda oyun programlama konularını da içerir. Öğrenciler, oyun motorları kullanarak 3B dünyaları oluşturmayı, oyun karakterlerini ve nesnelerini animasyonlandırmayı, oyun mekaniği ve deneyimini programlamayı öğrenirler. Ayrıca, ders genellikle oyun senaryosu oluşturma, oyun testi ve hata ayıklama gibi konuları da kapsar. Bu ders, öğrencilere hem grafik tasarımı hem de programlama becerilerini kullanarak interaktif ve eğlenceli oyunlar geliştirmeyi öğretmeyi amaçlar. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | 3B modelleme ve animasyon tekniklerini kullanarak oyun karakterleri ve nesneleri oluşturma yeteneği. | ||
2 | Oyun motorları ve programlama dillerini kullanarak 3B oyun dünyaları ve mekanikleri geliştirme kabiliyeti. | ||
3 | Oyun senaryosu oluşturma ve oyun mekaniği tasarlama becerisi. | ||
4 | Oyun testi ve hata ayıklama süreçlerini kullanarak oyunların kalitesini artırma yeteneği. | ||
5 | Etik ve yaratıcı bir şekilde oyun tasarımı yapma ve eğlenceli oyun deneyimleri sunma yetisi. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Oyun Programlamaya Giriş | |
2 | 3B Matematik | |
3 | 3B Modelleme | |
4 | Karakter Modelleme | |
5 | Oyunda Programlamada Ses | |
6 | Grafik Kullanımı | |
7 | Giriş Donanımları | |
8 | Oyun Yapısı | |
9 | 2B ve 3B dönüşümler | |
10 | Oyun motorları | |
11 | Ara Sınav 2/Konu Tekrarı | |
12 | Çıkış Donanımları | |
13 | Oyun Programlama Uygulaması | |
14 | Oyun Programlama Uygulaması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bilgisayar bilimi, yazılım mühendisliği, ağ teknolojileri, veritabanı yönetimi gibi bilişim konularında güçlü bir temel ve matematik alt yapısı oluşturma. | ||||||
2 | Bilgisayar programlama, sistem analizi, ağ yönetimi gibi teknik becerilerin geliştirilmesi. | ||||||
3 | Analitik düşünme ve problem çözme yeteneklerinin geliştirilmesi. | ||||||
4 | Teknik konuları açık ve anlaşılır bir şekilde ifade etme ve ekip içinde etkili iletişim kurabilme yeteneğinin geliştirilmesi | ||||||
5 | Teknoloji trendlerini takip ederek ve yeni teknolojilere hızlı bir şekilde adapte olarak sürekli olarak kendini geliştirme yeteneği kazandırma |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 3B modelleme ve animasyon tekniklerini kullanarak oyun karakterleri ve nesneleri oluşturma yeteneği. | |||||
2 | Oyun motorları ve programlama dillerini kullanarak 3B oyun dünyaları ve mekanikleri geliştirme kabiliyeti. | |||||
3 | Oyun senaryosu oluşturma ve oyun mekaniği tasarlama becerisi. | |||||
4 | Oyun testi ve hata ayıklama süreçlerini kullanarak oyunların kalitesini artırma yeteneği. | |||||
5 | Etik ve yaratıcı bir şekilde oyun tasarımı yapma ve eğlenceli oyun deneyimleri sunma yetisi. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
Toplam | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 60 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|