Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Siber Güvenliğe Giriş | BST 308 | 6 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör. HALENUR SAZAK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, elektronik ortamda saklanan her türlü bilginin güvenliğinin sağlanması veya iyileştirilmesi amacıyla geliştirilmiş şifreleme algoritmalarının analizi, tasarımı ve benzetimi için temel matematiksel kavramların ve yöntemlerin incelenmesidir. |
Dersin İçeriği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Matematik fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi | ||
2 | Güncel teknolojilerin kullanımı sırasındaki güvenlik risklerini analiz etme ve yorumlama becerisi | ||
3 | Şifreleme algoritmalarının tarihsel gelişiminin incelenmesi | ||
4 | Kaotik ve Kuantum kriptoloji kavramlarının incelenmesi | ||
5 | Elektronik imza mantığının kazılması |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Şifreleme ve şifre çözme algoritmalarının önemi, tarihsel gelişimi ve bilgi şifreleme ile ilgili temel kavramlar | |
2 | Şifreleme ve şifre çözme algoritmalarının önemi, tarihsel gelişimi ve bilgi şifreleme ile ilgili temel kavramlar | |
3 | Klasik şifreleme algoritmalarının temel prensiplerinin incelenmesi ve farklı kriterler dikkate alınarak sınıflandırılması | |
4 | Simetrik anahtar yöntemine dayalı klasik şifreleme algoritma örnekleri | |
5 | Simetrik anahtar yöntemine dayalı klasik şifreleme algoritma örnekleri | |
6 | Simetrik olmayan anahtar yöntemine dayalı klasik şifreleme algoritma örnekleri | |
7 | Simetrik olmayan anahtar yöntemine dayalı klasik şifreleme algoritma örnekleri | |
8 | Rastgele sayı üreteçleri | |
9 | Karıştırma algoritmaları | |
10 | Karıştırma algoritmaları | |
11 | Kaotik Kriptoloji | |
12 | Kuantum Kriptoloji | |
13 | Elektronik imza | |
14 | SSL Şifreleme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bilgisayar bilimi, yazılım mühendisliği, ağ teknolojileri, veritabanı yönetimi gibi bilişim konularında güçlü bir temel ve matematik alt yapısı oluşturma. | ||||||
2 | Bilgisayar programlama, sistem analizi, ağ yönetimi gibi teknik becerilerin geliştirilmesi. | ||||||
3 | Analitik düşünme ve problem çözme yeteneklerinin geliştirilmesi. | ||||||
4 | Teknik konuları açık ve anlaşılır bir şekilde ifade etme ve ekip içinde etkili iletişim kurabilme yeteneğinin geliştirilmesi | ||||||
5 | Teknoloji trendlerini takip ederek ve yeni teknolojilere hızlı bir şekilde adapte olarak sürekli olarak kendini geliştirme yeteneği kazandırma |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Matematik fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi | |||||
2 | Güncel teknolojilerin kullanımı sırasındaki güvenlik risklerini analiz etme ve yorumlama becerisi | |||||
3 | Şifreleme algoritmalarının tarihsel gelişiminin incelenmesi | |||||
4 | Kaotik ve Kuantum kriptoloji kavramlarının incelenmesi | |||||
5 | Elektronik imza mantığının kazılması |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|