Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kültürel Miras ve Koruma | TDE 486 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi YAVUZ KÖKTAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Dr. Hilal Erdoğan Aksu |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Kültürel mirası koruma fikrinin gelişim süreçlerini tanıtmak, koruma düşüncesinin halk bilimi çalışmalarına katkısını yorumlamak ve folklor çalışmalarını kültürel mirası koruma kavramı ve koruma yolları açısından tartışmak. |
Dersin İçeriği | Kültürel miras ve koruma fikrinin kökleri, bu fikrin halk bilimi çalışmalarına etkisi, kültürel mirası koruma kavramına odaklı tartışmalar |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrenciler kültürel miras kavramının Türkiye’deki ve dünyadaki öncülerini tanırlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Halk bilimi disiplini ile kültürel mirası koruma düşüncesi arasındaki ilişkileri yorumlarlar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Kültürel mirasın korunması konusundaki yaklaşımları bilirler. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Erken Dönem Kültür Koruma İhtiyacı ve Stratejileri | |
2 | Frankafon Hakimiyetinden Anglosakson Dirilişe 19. yy’da Kültür Koruma Macerası | |
3 | Derleme ve Arşivleme Dönemi | |
4 | Kültürü Koruyan Evler: Halkevleri | |
5 | Asar-ı Atika’dan Panorama 1453’e Kamusal Alanda Korunan Bellek: Müzeler ve Müze Evler | |
6 | Kültür Bakanlıkları: Kültür Yönetimi ve Kültür Politikaları | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Kültür Ekonomisi ve Yeni Dönem Kültür Korumacılığı | |
9 | Ulusaldan Evrensele Uzanan Yolda Kültür Koruma Yaklaşımları ve UNESCO | |
10 | Kültürel Miras Yönetimi Olarak Doğal ve Kültürel Mirasın Korunması Sözleşmesi ve 1989’dan 2003’e Folklora UNESCO Bakışı | |
11 | Bir Usta Bin Usta: Kültürü Koruyan İnsan Hazineleri | |
12 | Kültürel Mirasa Saygı: Kültürel İfadelerin Çeşitliliği Sözleşmesi 2005 | |
13 | Avrupai Çok Kültürlü Koruma Yaklaşımları: Toplum İçin Kültürel Mirasın Değeri Sözleşmesi FARO 2005 | |
14 | Dijital Dünyada Kültürel Mirasın Yönetimi ve Son Yaklaşımlar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Ahunbay, Z. (2005). “Doğal ve Kültürel Mirası Koruma Alanında Geçerli Uluslararası Belgelerin Türkiye’deki Uygulamalara Yansımaları” Korumada 50 Yıl (ed. P.İlgi, Yüce Aşkun), İstanbul: MSGSÜ Yayınları, s.9–24.
Aksoy, Asu ve Enlil, Zeynep. (2011). Kültür Ekonomisi Envanteri, İstanbul 2010: İstanbul, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
Sivil Toplum Gözüyle Türkiye Kültür Politikası Raporu (2011): İstanbul, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
Oğuz, M. Öcal. (2009). Somut Olmayan Kültürel Miras Nedir? :Ankara, Geleneksel Yayıncılık.
Özel, Sibel. (1998). Uluslararası Alanda Kültür Varlıklarının Korunması: İstanbul Alkım Yayınları.
Kamu Yönetiminde Çağdaş Yaklaşımlar: Sorunlar, Tartışmalar, Çözüm Önerileri, Modeller, Dünya ve Türkiye Yansımaları (2008). (ed.AsımBalcı, Ahmet Nohutçu, Namık Kemal Öztürk ve Bayram Coşkun), Seçkin Yayınları, Ankara Gerçek, Ferruh (1999). Türk Müzeciliği: Ankara, TC Kültür Bakanlığı Başvuru Kitapları. Ünsal, Deniz (2009). “Türkiye’de Kültür Politikaları Açısından Müze Oluşumları” Türkiye’de Kültür Politikalarına Giriş (ed. Serhan Ada, H. Ayça İnce), İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, İstanbul. “Türkiye Müzeleri İçin Yönetim ve İşletim Modeli Öneri Raporu” (2010): İstanbul, İstanbul 2010 Avrupa Kültür Başkenti Ajansı: Kültürel Miras ve Müzeler Direktörlüğü Yayınları Pulhan, Gül. “Yeni Kültür Politikaları Açısından Kültürel Miras” Türkiye’de Kültür Politkalarına Giriş (ed Serhan Ada, H. Ayça İnce). İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları: 2009. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Öğrenciler kültürel miras kavramının Türkiye’deki ve dünyadaki öncülerini tanırlar. |
2 | Halk bilimi disiplini ile kültürel mirası koruma düşüncesi arasındaki ilişkileri yorumlarlar. |
3 | Kültürel mirasın korunması konusundaki yaklaşımları bilirler. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
Toplam | 50 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 16 | 16 |
Kısa Sınav | 2 | 8 | 16 |
Ödev | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |