Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Dijital Kültür, Medya ve Folklor TDE 385 5 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi YAVUZ KÖKTAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Dr. Hilal Erdoğan Aksu

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Türk halk bilimi ve dijital kültür arasındaki ilişkileri netlore, internet folkloru, netnografi ve dijital etnografi terimleri çerçevesinde ortaya koymak ve dijital kültürdeki folklor ürünleri üzerinde değerlendirmelerde bulunmak.

Dersin İçeriği

Geleneksel halk kültürü ve dijital kültürün birbirinden çok farklı alanlar olarak görülmesinin aksine bu iki alanın birbirini etkilemesi, medya ve dijital dünyanın folkloru bir yandan tehlikeye sokarken öte yandan yeni bir folklor üretmesi

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Öğrenciler dijital kültür ve folklor ürünleri arasındaki ilişkiyi kavrarlar. Anlatım, Beyin Fırtınası, Sözlü Sınavlar,
2 Öğrenciler dijital kültürdeki folklor ifadeleri hakkında bilgi sahibi olurlar. Soru-Cevap, Sözlü Sınavlar,
3 Medya ve halk bilimi arasındaki ilişkiyi kavrar. Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Örnek Olay,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dijital Kültür, Netlore, İnternet Folkloru Nedir?
2 Dijital Kültür, Netlore, İnternet Folkloru Nedir?
3 Dünyada Dijital Kültür ve Folklor Üzerine Çalışmaları
4 Türkiye’de Dijital Kültür ve Folklor Üzerine Çalışmalar
5 Dijital Kültürde Monografi
6 Dijital Kültürde Köy Monografileri
7 Sanal Ortam ve Mezar Ziyaretleri
8 Sanal Ortamda Mizah
9 Dijital Kültür ve Folklor İcraları
10 Dijital Kültürde Kent Efsaneleri
11 Netnografi ya da Dijital Etnografi
12 Dijital Hikâye Anlatıcılığı
13 Yemek Kültürü ve İnternet
14 Dijital Kültür ve Folklorik İfadeler, Dijital Kültür ve Folklorun Aktarımı
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

İnternet Folkloru: Netlore ve Netnografi. Yay. Hzl. M. Öcal Oğuz vd. Ankara: Geleneksel Yay. 2018.

Blank, Trevor J., ed.Folklore and the Internet: Vernacular Expression in a Digital World. Logan: Utah State University Press, 2009.

Özdemir, Mehmet (ed.) (2019). Dijital Kültür, İstanbul: Arı Sanat.

Balcı, Fatih (ed.) (2020). Dijital Kültür-2. İstanbul: Arı Sanat.

Durmaz, Uğur (ed.) (2021). Dijital Kültür-3. İstanbul: Arı Sanat.

# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı
1 Öğrenciler dijital kültür ve folklor ürünleri arasındaki ilişkiyi kavrarlar.
2 Öğrenciler dijital kültürdeki folklor ifadeleri hakkında bilgi sahibi olurlar.
3 Medya ve halk bilimi arasındaki ilişkiyi kavrar.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
1. Ödev 10
Toplam 100
1. Final 50
Toplam 50
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ara Sınav 1 16 16
Kısa Sınav 2 8 16
Ödev 1 8 8
Final 1 16 16
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Toplam İş Yükü 126
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,04
Dersin AKTS Kredisi 5