Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Komparatistiğin Temelleri | ADE 432 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. YILMAZ DAŞCIOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Büşra AY AÇAR, Arş. Gör. Melike KILIÇ. |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dersin amacı, öğrencilere komparatistiğin temellerini tanıtarak, çağın konsepti olan bu alanda yapabilmeleri için gerekli olan temel alan bilgisini kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Dersin içeriği, komparatistiğin ortaya çıkışını, tarihsel gelişimini, ekollerini, temel eğilim ve yönelimlerini, bu alanın verileri ışığında benimsenen çalışma yöntemlerini incelemek ve bu alanda yapılan çalışmalardan örnekleri değerlendirmektir. Ayrıca öğrencilerin yapacağı sunumlar da dersin içeriğinin bir parçasıdır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Komparatistiğin ortaya çıkışı ve günümüze kadarki tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olur. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
2 | Komparatistiğin kavramsal kökenlerini öğrenir ve komparatistiğin tanımını yapabilir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Komparatistiğin genel edebiyatbilimiyle ilişkisini ve 21. Yüzyılda komparatistiğin Türkoloji açısından önemini kavrar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Komparatistiğin temel ekollerini ve yöntemlerini kuramsal açıdan öğrenirler. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Edindikleri kuramsal bilgileri, seçilen örnek komparatistik çalışmalarının birlikte değerlendirilmesiyle uygulamada da görerek pekiştirir ve kendileri de komparatistik çalışmaları yapabilir. | Soru-Cevap, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Komparatistik kavramına giriş | |
2 | Komparatistiğin ortaya çıkışı | |
3 | Komparatistiğin öncüleri ve Goethe’nin “Weltliteratur” kavramı | |
4 | Komparatistiğin tarihsel gelişimi | |
5 | Komparatistiğin tanımlanması. Genel ve karşılaştırmalı edebiyatbilim | |
6 | Komparatistiğin 21. Yüzyılda Germanistik açısından önemi ve komparatistiğin temel ekolleri (Fransız-Amerikan-Alman ekolleri) | |
7 | Komparatistiğin temel araştırma yöntemleri | |
8 | Seçilmiş örnek komparatistik çalışmalarını birlikte değerlendirme | |
9 | Seçilmiş örnek komparatistik çalışmalarını birlikte değerlendirme | |
10 | Seçilmiş örnek komparatistik çalışmalarını birlikte değerlendirme | |
11 | Öğrenci sunumları | |
12 | Öğrenci sunumları | |
13 | Öğrenci sunumları | |
14 | Öğrenci sunumları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Dersle İlgili Kitaplar: 1. Gürsel Aytaç, Karşılaştırmalı Edebiyat Bilimi, Say Yay., İstanbul, 2003. 2. Binnaz Baytekin, Karşılaştırmalı Edebiyat Bilim, Sakarya Üni. Yay., Sakarya. 3. Funda Kızıler Emer, “Karşılaştırmalı Edebiyatbilimine Genel Bir Bakış”, IBAD International Scientific Researches Association-Journal, 20-23.Nisan.2017, s. 153-160. Dersle İlgili Makaleler: 1. Gürsel Aytaç, Genel Edebiyat Bilimi, Say Yay., İstanbul, 2009. 2. Kamil Aydın, Karşılaştırmalı Edebiyat, Birey Yay., İstanbul, 2008. 3. Rene Wellek-Austin Warren, Edebiyatbiliminin Temelleri, Kültür ve Turizm Bakanlığı Yay. 4. Cemal Sakallı, Karşılaştırmalı Yazın Bilim ve Yazınlararasılık, Sanatlararasılık Üzerine, Seçkin Yay., 2006. 5. Akşit Göktürk, Okuma Uğraşı, YKY, İstanbul, 2001. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Komparatistiğin ortaya çıkışı ve günümüze kadarki tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olur. |
2 | Komparatistiğin kavramsal kökenlerini öğrenir ve komparatistiğin tanımını yapabilir. |
3 | Komparatistiğin genel edebiyatbilimiyle ilişkisini ve 21. Yüzyılda komparatistiğin Türkoloji açısından önemini kavrar. |
4 | Komparatistiğin temel ekollerini ve yöntemlerini kuramsal açıdan öğrenirler. |
5 | Edindikleri kuramsal bilgileri, seçilen örnek komparatistik çalışmalarının birlikte değerlendirilmesiyle uygulamada da görerek pekiştirir ve kendileri de komparatistik çalışmaları yapabilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 1 | 6 | 6 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 122 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |