Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çağdaş Türk Şiiri | TDE 455 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Yeni Türk Edebiyatına Giriş |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. YILMAZ DAŞCIOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. YILMAZ DAŞCIOĞLU, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Büşra AY AÇAR, Arş. Gör. Melike KILIÇ. |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Şiirde modernleşme sorunlarını ve süreçlerini tanıtmak. |
Dersin İçeriği | Türk şiirinde avangard özellikler, bireyleşme, uluslaşma, biçim-içerik sorunları, geleneksel ve modern anlayışa göre imge ve ses ögelerinin yapısal değeri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Türk şiirinin cumhuriyet dönemindeki genel akışını tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
2 | Türk şiirinde modernleşmenin özelliklerini tanımlar. | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
3 | Geleneksel ve modern şiirin yapısal özelliklerini çözümler. | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Şiirdeki ideolojik söylemi çözümler. | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
5 | Avangard, deneysel şiir, görsel şiir gibi sıra dışı şiirsel anlayışları saptar. | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
6 | Modernist anlayışa göre şiirin ses, imge ve anlam ilişkisini ayırt eder. | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Modernleşme ve edebiyatta modernleşme. | Ahmet Haşim şiirleri okunacak. |
2 | Modernite, birey ve lirizm. | Faruk Nafiz, Necip Fazıl ve Ahmet Muhip Dıranas’ın şiirleri okunacak. |
3 | Uluslaşma, öteki ve modern şiirdeki temsili. | Milli romantik duyuş tarzının şairleri hakkında bilgi edinilecek, şiirlerinden örnekler okunacak. |
4 | Şiirde ideolojik söylem | Toplumcu gerçekçi şiir örnekleri okunacak. |
5 | Gelenek ve modernlik çatışması. | Garip Önsözü ve Orhan Velinin şiirleri okunacak |
6 | Şiirde deformasyonlar | İmge (imaj, hayal) kavramı hakkında bilgi edinilecek. |
7 | İmgenin şiirdeki yapısal işlevi. | İkinci Yeni akımı hakkında bilgi edinilecek |
8 | Türk şiirinin geleneksel ve modern örneklerindeki imge türleri. | Öğretim üyesi tarafından bildirilecek şiirlerin okunup hazırlanması |
9 | ARA SINAV | |
10 | Modern sanatlar ve kent bağlamında Türk şiirindeki kent imgesi. | Öğretim üyesi tarafından bildirilecek şiirlerin okunup hazırlanması |
11 | Metafizik gerilimin modern Türk şiirindeki yeri | Öğretim üyesi tarafından bildirilecek şiirlerin okunup hazırlanması |
12 | Görsel şiir. | Öğretim üyesi tarafından bildirilecek şiirlerin okunup hazırlanması |
13 | Deneysel şiir. | Öğretim üyesi tarafından bildirilecek şiirlerin okunup hazırlanması |
14 | Seksen sonrası Türk şiirinde gelişmeler. | Öğretim üyesi tarafından bildirilecek şiirlerin okunup hazırlanması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Akyüz, Kenan. Modern Türk Edebiyatının Ana Çizgileri I |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Türk şiirinin cumhuriyet dönemindeki genel akışını tanımlar. |
2 | Türk şiirinde modernleşmenin özelliklerini tanımlar. |
3 | Geleneksel ve modern şiirin yapısal özelliklerini çözümler. |
4 | Şiirdeki ideolojik söylemi çözümler. |
5 | Avangard, deneysel şiir, görsel şiir gibi sıra dışı şiirsel anlayışları saptar. |
6 | Modernist anlayışa göre şiirin ses, imge ve anlam ilişkisini ayırt eder. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Sözlü Sınav | 30 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Sözlü Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 118 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,72 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |