Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Sömürgecilik Dönemi Hindistan Tarihi TAR 344 6 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ABDULLA AL MAHMUD
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Hindistanda sömürgeciliğin başlama sebepleri, sömürge süreci ile siyasal, toplumsal, dini

ve kültürel etkilerin incelenmesi

Dersin İçeriği

1. Dersin içeriği, amacı, bölge coğrafyası ve kaynaklar hakkında genel

bilgilendirme

2. Hindistan’da Müslüman devletlerin gerileme dönemi

3. Bölgenin İngiliz sömürge idaresine girişi

4. Ingilizlerin böl ve yönet politikası

5. Hindistan’ın iktisadi ve sosyal hayatı

6. Sosyal kategorilerin yeniden inşası

7.  Eğitim Sistemi

8. Sömürge karşıtı hareketler

9. ARASINAV

10. Birinci dünya savaşının bölgedeki etkisi

11. Hindu-Müslüman ilişkileri

12. Birinci dünya savaşı sırasında müslümanların faaliyetleri

13. Bağımsızlık hareketleri

14. Genel değerlendirme

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

1. Hindistan'da İngiliz yönetimi by S Vural 

2. Ticaretten sömürgeciliğe XIX. yüzyılda Hindistan ve İngiliz hâkimiyeti by D Bulgur

3.  Osmanlı Devleti Hindistan Müslümanları ve İngiltere (1877-1924) by Azmi Özcan

4. HİNDİSTAN MÜSLÜMANLARI BİRLİĞİ by TDV İslâm Ansiklopedisi

5. Essays on Islam and Indian History by Richard M. Eaton

6. The Rise of Islam and the Bengal Frontier, 1204-1760 by Richard M. Eaton

7. A Social History of the Deccan, 1300–1761: Eight Indian Lives

8. Hindistan’da İngiliz hâkimiyeti ve ulemânın tavrı by Azmi Özcan

9. Annemarie Schimmel Islam in the India Subcontinent, introduction, 

10. Barbara Metcalf “Historical Overview of Islam in South Asia.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Genel kültür ve tarihe yardımcı bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitaplarını, uygulama araç - gereçlerini ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgi ve becerileri kullanma kabiliyetine sahiptir ve bu bilgi ve becerileri mesleğinde ve araştırmalarında kullanır.
2 Tarih disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, gün yüzüne çıkmamış (henüz araştırılmamış) konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bunlarla ilgili bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir.
3 Tarih disiplini ile ilgili konularda uzman ya da bilgisi olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara elde ettiği bulgularla ilgili düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
4 Tarih metodolojisini kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama ve sentez yapma becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız veya ortak çalışma olarak yürütür.
5 Tarihi bilgi ve bulgu eksiklikleri nedeni ile henüz aydınlatılmamış konularda sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır.
6 Sahasında çalışan kişilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar.
7 Tarih alanında yapılmış güncel araştırmaları takip ederek yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmayı amaç edinir.
8 Tarih alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
9 Tarih alanı ile ilgili yaptığı tüm çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması tasarlanması, arşivlenmesi, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
10 Tarih alanında kendisini devamlı geliştirmek için gayret gösterir. Yeni bilgi ve fikirlere erişme ve yaşamboyu öğrenme bilincini kazanır.
11 Tarih alanındaki sosyal bilimler ile ilgili becerileri, alan dışı derslerden elde ettiği kazanımları disiplinler arası çalışmalarda uygular.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)