Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Hindistan Türk Devletleri Tarihi | TAR 335 | 5 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ABDULLA AL MAHMUD |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi ABDULLA AL MAHMUD, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Güney Asya Coğrafyasında Hakimiyet Kuran Türk Devletleri’nin siyasi, sosyal ve kültürel tarihinin incelenmesi. |
Dersin İçeriği | 1-Dersin içeriği, amacı, bölge coğrafyası ve kaynaklar hakkında genel bilgilendirme 2-İslâmiyet öncesi Hindistan tarihi 3-İslam'ın Hindistan'a gelişi 4-Hindistan’ta İlk Türk devletleri 5-Hindistandaki Türk hanedanlar 6-Hindistanin sosyo-ekonomik yapısında Türklerin rolü 7-Babürlü devleti’nin siyasi tarihi 8-Babürlülerin idari gelişimi: refah devletinin sembolleri 9-ARASINAV 10-Sosyal kategorilerin yeniden inşası 11-Mimari eserler 12-Eğitim, dil ve edebiyatın gelişimi 13-Türk hakimiyetinin son safhası 14-Genel değerlendirme |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Delhi Türk Sultanlığı'nda Teşkilat (1206 - 1414)-S. Haluk Kortel 2. Galip, Mehmet Mübarek, and Saadettin Gömeç. Hindistan'da Türkler. Berikan Yayinevi, 2013. 3. Sah Haqqj, Hindistan’daki Türk Tesiri. 4. Hindistan'da İslam kültürü çalışmaları, Aziz Ahmed, Latif Boyacı · 1995. 5. Hindistan'da kurulan Türk-İslam devletlerinin tarihi kaynakları Cihan Oruç · 2022 7. K.K. Aziz, Britain and Muslim India, London 1963. 8. Hasan, Mohibbul History of Tjpu Sultan, Calcutta, 1971. 9. Babur. Baburnama: Memoirs of Babur, Prince & Emperor. Trans. Thackston (New York: Modern, 2002) 9780375761379 10. K, Kaur. (1990). Madrasa Education in India: A Study of Its Past and Present. 1st ed. India:Centre for Research in Rural & Industrial Development. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Genel kültür ve tarihe yardımcı bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitaplarını, uygulama araç - gereçlerini ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgi ve becerileri kullanma kabiliyetine sahiptir ve bu bilgi ve becerileri mesleğinde ve araştırmalarında kullanır. | ||||||
2 | Tarih disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, gün yüzüne çıkmamış (henüz araştırılmamış) konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bunlarla ilgili bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir. | ||||||
3 | Tarih disiplini ile ilgili konularda uzman ya da bilgisi olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara elde ettiği bulgularla ilgili düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ifade eder. | ||||||
4 | Tarih metodolojisini kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama ve sentez yapma becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız veya ortak çalışma olarak yürütür. | ||||||
5 | Tarihi bilgi ve bulgu eksiklikleri nedeni ile henüz aydınlatılmamış konularda sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır. | ||||||
6 | Sahasında çalışan kişilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar. | ||||||
7 | Tarih alanında yapılmış güncel araştırmaları takip ederek yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmayı amaç edinir. | ||||||
8 | Tarih alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
9 | Tarih alanı ile ilgili yaptığı tüm çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması tasarlanması, arşivlenmesi, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
10 | Tarih alanında kendisini devamlı geliştirmek için gayret gösterir. Yeni bilgi ve fikirlere erişme ve yaşamboyu öğrenme bilincini kazanır. | ||||||
11 | Tarih alanındaki sosyal bilimler ile ilgili becerileri, alan dışı derslerden elde ettiği kazanımları disiplinler arası çalışmalarda uygular. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 30 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|