Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yakınçağda İnanışlar Tarihi | TAR 259 | 3 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. EBUBEKİR SOFUOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. EBUBEKİR SOFUOĞLU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Antik dönemlerden Yakın Çağ'a, insanlığı geçirdiği inanç evrimi ortaya koyulacaktır. |
Dersin İçeriği | Antik dönemlerden Yakın Çağ'a, kitabi dinler, kitabi olmayan dinler, ideoljiler incelenmeye çalışılacaktır.. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Dünya İnanç Tarihini ortaya koyar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | İnanışlara dayalı düşünsel süreci ortaya koyar. | Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | İnanışlara dayalı mücadele sürecini ortaya koyar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, | |
4 | Modernizmin çıkışını ortaya koyar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Pozitivizmin çıkışını ortaya koyar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Antik çağlardan bugüne ehli kitap olmayan inanışlar. | |
2 | Antik çağlardan bugüne ehli kitap olan inanışlar 1 | |
3 | Antik çağlardan bugüne ehli kitap olan inanışlar. 2 | |
4 | Yakın Çağ'da Yahudilik ve evrildiği yen şekli | |
5 | Yakın Çağ'da Hıristiyanlık ve evrildiği yen şekli | |
6 | Yakın Çağ'da İslamiyet ve evrildiği yen şekli. 1 | |
7 | Yakın Çağ'da İslamiyet ve evrildiği yen şekli.2 | |
8 | Bir inanış biçimi olarak Ateizm-Deizm. | |
9 | ARASINAV | |
10 | Bir ideoloji olarak Nasyonalizm, Liberalizm. | |
11 | Bir ideoloji olarak Modernizm.. | |
12 | Bir ideoloji olarak Voluntarizm, Egzistansiyalizm, Nihiliizm,Pozitivizm | |
13 | Bir ideoloji olarak Budizm, Konfüçyanizm, Taoizm. | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | İbrahim M. Ebu Rebi, Modernlik ve Çağdaş İslam Düşüncesi, Çeviren: Ünal Çağlar, Yöneliş Yayınları, İstanbul 2003 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Genel kültür ve tarihe yardımcı bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitaplarını, uygulama araç - gereçlerini ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgi ve becerileri kullanma kabiliyetine sahiptir ve bu bilgi ve becerileri mesleğinde ve araştırmalarında kullanır. | ||||||
2 | Tarih disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, gün yüzüne çıkmamış (henüz araştırılmamış) konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bunlarla ilgili bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir. | ||||||
3 | Tarih disiplini ile ilgili konularda uzman ya da bilgisi olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara elde ettiği bulgularla ilgili düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ifade eder. | ||||||
4 | Tarih metodolojisini kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama ve sentez yapma becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız veya ortak çalışma olarak yürütür. | ||||||
5 | Tarihi bilgi ve bulgu eksiklikleri nedeni ile henüz aydınlatılmamış konularda sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır. | ||||||
6 | Sahasında çalışan kişilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar. | ||||||
7 | Tarih alanında yapılmış güncel araştırmaları takip ederek yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmayı amaç edinir. | ||||||
8 | Tarih alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
9 | Tarih alanı ile ilgili yaptığı tüm çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması tasarlanması, arşivlenmesi, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
10 | Tarih alanında kendisini devamlı geliştirmek için gayret gösterir. Yeni bilgi ve fikirlere erişme ve yaşamboyu öğrenme bilincini kazanır. | ||||||
11 | Tarih alanındaki sosyal bilimler ile ilgili becerileri, alan dışı derslerden elde ettiği kazanımları disiplinler arası çalışmalarda uygular. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Dünya İnanç Tarihini ortaya koyar. | |||||||||||
2 | İnanışlara dayalı düşünsel süreci ortaya koyar. | |||||||||||
3 | İnanışlara dayalı mücadele sürecini ortaya koyar. | |||||||||||
4 | Modernizmin çıkışını ortaya koyar. | |||||||||||
5 | Pozitivizmin çıkışını ortaya koyar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 15 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |