Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bitirme Çalışması | TAR 498 | 8 | 0 + 4 | 4 | 10 |
Ön Koşul Dersleri | YOK |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. LÜTFİ ŞEYBAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. FİKRETTİN YAVUZ, Doç.Dr. MUSTAFA SARI, Prof.Dr. ÜMİT EKİN, Doç.Dr. KERİM İLKER BULUNUR, Prof.Dr. LÜTFİ ŞEYBAN, Dr.Öğr.Üyesi İSMAİL GÜNDOĞDU, Dr.Öğr.Üyesi EFE YEŞİLDURAK, Doç.Dr. FATİH BOZKURT, Dr.Öğr.Üyesi BURAK ÇITIR, Dr.Öğr.Üyesi EMİNE BİLGİÇ KAVAK, |
Dersin Yardımcıları | YOK |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Tarihi olaylarla alakalı konularda bitirme ödevi yapılması. |
Dersin İçeriği | Tarihi olaylarla alakalı konularda bitirme ödevi yapılması. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Tarihi konuları araştırma kabiliyetini kavrar | Gözlem, | |
2 | Tarihi konularda doğru verilere ulaşır | Gözlem, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Verileri kullanarak tez yazma kabiliyetini elde eder | Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
4 | Öğrencilerin hangi alanda kabiliyetli olduklarının ortaya çıkarılmasını sağlar | Deney ve Laboratuvar, Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yapılacak bitirme çalışmasının konusunun tespiti | |
2 | Bitirme çalışması konusunda literatür taraması | |
3 | Bitirme çalışması konusunda literatür taraması | |
4 | Bitirme çalışması verilerin toplanması | |
5 | Bitirme çalışması verilerin toplanması | |
6 | Bitirme çalışması verilerin toplanması | |
7 | Bitirme çalışması verilerin toplanması | |
8 | Bitirme çalışması verilerin toplanması | |
9 | Toplanan verilerin yazılması | |
10 | Toplanan verilerin yazılması | |
11 | Toplanan verilerin yazılması | |
12 | Toplanan verilerin yazılması | |
13 | Verilerin yorumlanması | |
14 | Bitirme çalışmasının son şeklini alması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Tüm tarihi kaynaklar |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Genel kültür ve tarihe yardımcı bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitaplarını, uygulama araç - gereçlerini ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgi ve becerileri kullanma kabiliyetine sahiptir ve bu bilgi ve becerileri mesleğinde ve araştırmalarında kullanır. | ||||||
2 | Tarih disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, gün yüzüne çıkmamış (henüz araştırılmamış) konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bunlarla ilgili bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir. | ||||||
3 | Tarih disiplini ile ilgili konularda uzman ya da bilgisi olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara elde ettiği bulgularla ilgili düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ifade eder. | ||||||
4 | Tarih metodolojisini kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama ve sentez yapma becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız veya ortak çalışma olarak yürütür. | ||||||
5 | Tarihi bilgi ve bulgu eksiklikleri nedeni ile henüz aydınlatılmamış konularda sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır. | ||||||
6 | Sahasında çalışan kişilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar. | ||||||
7 | Tarih alanında yapılmış güncel araştırmaları takip ederek yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmayı amaç edinir. | ||||||
8 | Tarih alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
9 | Tarih alanı ile ilgili yaptığı tüm çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması tasarlanması, arşivlenmesi, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
10 | Tarih alanında kendisini devamlı geliştirmek için gayret gösterir. Yeni bilgi ve fikirlere erişme ve yaşamboyu öğrenme bilincini kazanır. | ||||||
11 | Tarih alanındaki sosyal bilimler ile ilgili becerileri, alan dışı derslerden elde ettiği kazanımları disiplinler arası çalışmalarda uygular. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Tarihi konuları araştırma kabiliyetini kavrar | |||||||||||
2 | Tarihi konularda doğru verilere ulaşır | |||||||||||
3 | Verileri kullanarak tez yazma kabiliyetini elde eder | |||||||||||
4 | Öğrencilerin hangi alanda kabiliyetli olduklarının ortaya çıkarılmasını sağlar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Proje / Tasarım | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 11 | 176 |
Proje / Tasarım | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 248 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 9,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 10 |