Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Eski Mısır Siyasi Tarihi | TAR 398 | 6 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SEVGİ SARIKAYA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Eski Mısır Sülaleler Devrinin Siyasi Tarihinin Kavratılması |
Dersin İçeriği | Eski Mısır’ın Sülaleller Devri Tarihi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Eski Mısır’ın Thisler ve Eski Krallık Döneminin Tartışılması | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Eski Mısır’ın Orta Krallık Dönemin Kavratılması | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Eski Mısır’da Yeni Krallık Döneminin Askeri Faaliyetlerini Kavratılması | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Eski Mısır’da Geç Dönemin Mülahazası | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Eski Mısır’ın Paleolitik Devrinden İtibaren Tarihi Devirlere Kadar Coğrafi Durumu | |
2 | Thisler Dönemi (I. Ve II. Sülaleler Devri) | |
3 | Eski İmparatorluk Dönemi (Yaklaşık M.Ö 2780-2380= III. Ve IV. Sülaleler Devri) | |
4 | Eski İmparatorluk Sonu Ve I. Ara Dönem (Yaklaşik M.Ö 2260-2165= VIII- X. Sülaleler Devri) | |
5 | Orta Krallık (XI.- XII. Sülaleler Yaklaşik M.Ö 2065-1785 Dönemi) | |
6 | Orta Krallık Devri Dış Politikası | |
7 | II.Ara Dönem (Yaklaşık M.Ö 1785-1580= XIII. XVII. Sülaleler Devri) | |
8 | Eski Mısır’ın Dış İstilalarla Mücadelesi Ve Sonuçları | |
9 | Arasınav | |
10 | Yeni İmparatorluk (Yaklaşık M.Ö 1580-1085 = XVIII-XX Sülaleler Dönemi) | |
11 | Yeni Imparatorluk Devri’nin Sonu Ve III. Ara Devir | |
12 | Geç Dönem (M.Ö 712-332 = 25. Ve 31. Sülaleler Devri) | |
13 | Eski Mısır’da Pers Egemenliği İle Başlayan Yeni Dönem Ve Mısır’da ‘’Hellenizim Devri’’ | |
14 | Kısaca Mısır Uygarlığı Tarihi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders Notları |
Ders Kaynakları | -Afet İnan, Eski Mısır Tarih Ve Medeniyeti, Ankara, TTK Basımevi, 1987. - Ekrem Memiş, Eskiçağ Medeniyetleri Tarihi, Ankara, Ekin Kitabevi, 2006. -Recep Yıldırım, Eskiçağ Tarih Ve Uygarlıkları, Ankara,Saray Matbaacılık, 2011. -Yusuf Ziya Özer, Mısır Tarihi, TTK, Ankara . -Ersal Yavi, Necla Yazıcıoğlu Yavi, Tarih Öncesi Çağlardan Günümüze Mısır, İzmir, Yazıcı Yayınevi, 2001. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Genel kültür ve tarihe yardımcı bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitaplarını, uygulama araç - gereçlerini ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgi ve becerileri kullanma kabiliyetine sahiptir ve bu bilgi ve becerileri mesleğinde ve araştırmalarında kullanır. | ||||||
2 | Tarih disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, gün yüzüne çıkmamış (henüz araştırılmamış) konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bunlarla ilgili bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir. | ||||||
3 | Tarih disiplini ile ilgili konularda uzman ya da bilgisi olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara elde ettiği bulgularla ilgili düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ifade eder. | ||||||
4 | Tarih metodolojisini kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama ve sentez yapma becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız veya ortak çalışma olarak yürütür. | ||||||
5 | Tarihi bilgi ve bulgu eksiklikleri nedeni ile henüz aydınlatılmamış konularda sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır. | ||||||
6 | Sahasında çalışan kişilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar. | ||||||
7 | Tarih alanında yapılmış güncel araştırmaları takip ederek yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmayı amaç edinir. | ||||||
8 | Tarih alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
9 | Tarih alanı ile ilgili yaptığı tüm çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması tasarlanması, arşivlenmesi, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
10 | Tarih alanında kendisini devamlı geliştirmek için gayret gösterir. Yeni bilgi ve fikirlere erişme ve yaşamboyu öğrenme bilincini kazanır. | ||||||
11 | Tarih alanındaki sosyal bilimler ile ilgili becerileri, alan dışı derslerden elde ettiği kazanımları disiplinler arası çalışmalarda uygular. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Eski Mısır’ın Thisler ve Eski Krallık Döneminin Tartışılması | |||||||||||
2 | Eski Mısır’ın Orta Krallık Dönemin Kavratılması | |||||||||||
3 | Eski Mısır’da Yeni Krallık Döneminin Askeri Faaliyetlerini Kavratılması | |||||||||||
4 | Eski Mısır’da Geç Dönemin Mülahazası |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 135 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |