Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sinemayla Avrupa Tarihi | TAR 349 | 5 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ÜMİT EKİN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. ÜMİT EKİN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Avrupa´nın siyasi, dini, sosyal ve kültürel gelişiminin sinema filmleri aracılığıyla öğretilmesi |
Dersin İçeriği | Haçlı Seferlerinden itibaren Rönesans, Reform, coğrafi keşifler, Fransız Devrimi gibi dönüm noktası olan olaylar |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Haçlı seferlerini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
2 | Milliyetçiliğin ortaya çıkışını anlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
3 | Avrupa’daki mezhep çatışmalarını kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
4 | Coğrafi keşifleri değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
5 | Avrupa’daki hanedanlar arası ilişkileri tartışır | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
6 | Ateşli silahların Avrupa tarihindeki yerini belirler | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sinema ve tarih arasındaki ilişki | |
2 | Cennetin Krallığı isimli filmin izlenmesi | |
3 | Film ekseninde Haçlı Seferleri tarihi | |
4 | Gülün Adı isimli filmin izlenmesi | |
5 | Film ekseninde Avrupa’da çeviri dönemi ve uyanışın tarihinin anlatımı | |
6 | Luther isimli filmin izlenmesi | |
7 | Film ekseninde mezheplerin doğuşu, Rönesans ve Reform’un tarihi | |
8 | ARA SINAV | |
9 | 1492 isimli filmin izlenmesi | |
10 | Film ekseninde coğrafi keşifler ve sömürgecilik tarihi | |
11 | Yüzbaşı Alatriste adlı filmin izlenmesi | |
12 | Film ekseninde Avrupa’da ve dünyada ateşki silahların tarihi | |
13 | Sefiller isimli filmin izlenmesi | |
14 | Film ekseninde Fransız Devrimi ve milliyetçiliğin tarihi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Dominique Chansel, Beyaz Perdedeki Avrupa / Tarih Öğretimi ve Sinema, Mary Wiesner-Hanks, Erken Modern Dönemde Avrupa |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Genel kültür ve tarihe yardımcı bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitaplarını, uygulama araç - gereçlerini ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgi ve becerileri kullanma kabiliyetine sahiptir ve bu bilgi ve becerileri mesleğinde ve araştırmalarında kullanır. | ||||||
2 | Tarih disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, gün yüzüne çıkmamış (henüz araştırılmamış) konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bunlarla ilgili bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir. | ||||||
3 | Tarih disiplini ile ilgili konularda uzman ya da bilgisi olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara elde ettiği bulgularla ilgili düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ifade eder. | ||||||
4 | Tarih metodolojisini kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama ve sentez yapma becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız veya ortak çalışma olarak yürütür. | ||||||
5 | Tarihi bilgi ve bulgu eksiklikleri nedeni ile henüz aydınlatılmamış konularda sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır. | ||||||
6 | Sahasında çalışan kişilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar. | ||||||
7 | Tarih alanında yapılmış güncel araştırmaları takip ederek yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmayı amaç edinir. | ||||||
8 | Tarih alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
9 | Tarih alanı ile ilgili yaptığı tüm çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması tasarlanması, arşivlenmesi, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
10 | Tarih alanında kendisini devamlı geliştirmek için gayret gösterir. Yeni bilgi ve fikirlere erişme ve yaşamboyu öğrenme bilincini kazanır. | ||||||
11 | Tarih alanındaki sosyal bilimler ile ilgili becerileri, alan dışı derslerden elde ettiği kazanımları disiplinler arası çalışmalarda uygular. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Haçlı seferlerini kavrar | |||||||||||
2 | Milliyetçiliğin ortaya çıkışını anlar | |||||||||||
3 | Avrupa’daki mezhep çatışmalarını kavrar | |||||||||||
4 | Coğrafi keşifleri değerlendirir | |||||||||||
5 | Avrupa’daki hanedanlar arası ilişkileri tartışır | |||||||||||
6 | Ateşli silahların Avrupa tarihindeki yerini belirler |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 80 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |