Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Tarih Metodolojisi | TAR 104 | 2 | 4 + 0 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | YOK |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ÖMER FARUK CAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | YOK |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Tarih metninin nasıl hazırlanacağını öğrenme |
Dersin İçeriği | Tarih eseri yazımı aşamalarını öğrenme |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Tarihin manası, konusu ve faydasını açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Tarih telakkilerini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | Tarihin faydalandığı ilimleri karşılaştırır | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Tarih metinlerine eleştirel bakar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
5 | Kendi metinlerini örnek tarih metinlerine uyarlar | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | Tarihin kaynaklarını sorgular | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tarihin Manası, Konusu ve Faydası | [1] Sayfa 1-4 |
2 | Tarih Telakkileri | [1] Sayfa 5-7 |
3 | Tarihin Faydalandığı İlimler | [1] Sayfa 9-11 |
4 | Tarihin Faydalandığı İlimler | [1] Sayfa 12-15 |
5 | Tarihin Kaynakları | [1] Sayfa 18-25 |
6 | Tarihin Kaynakları | [1] Sayfa 26-28 |
7 | Kaynakların Tenkidi | [1] Sayfa 28-33 |
8 | Kaynakların Tenkidi | [1] Sayfa 34-36 |
9 | ARASINAV | |
10 | Eserin Hazırlık Safhası | [1] Sayfa 37-63 |
11 | Eserin Hazırlık Safhası | [1] Sayfa 64-75 |
12 | Eserin Kaleme Alınması | [1] Sayfa 77-83 |
13 | Eserin Kaleme Alınması | [1] Sayfa 83-110 |
14 | Eserin Basımı | [1] Sayfa 111-129 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1- Mübahat Kütükoğlu, Tarih Araştırmalarında Usul, İstanbul 1998. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Genel kültür ve tarihe yardımcı bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitaplarını, uygulama araç - gereçlerini ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgi ve becerileri kullanma kabiliyetine sahiptir ve bu bilgi ve becerileri mesleğinde ve araştırmalarında kullanır. | ||||||
2 | Tarih disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, gün yüzüne çıkmamış (henüz araştırılmamış) konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bunlarla ilgili bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir. | ||||||
3 | Tarih disiplini ile ilgili konularda uzman ya da bilgisi olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara elde ettiği bulgularla ilgili düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ifade eder. | ||||||
4 | Tarih metodolojisini kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama ve sentez yapma becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız veya ortak çalışma olarak yürütür. | ||||||
5 | Tarihi bilgi ve bulgu eksiklikleri nedeni ile henüz aydınlatılmamış konularda sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır. | ||||||
6 | Sahasında çalışan kişilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar. | ||||||
7 | Tarih alanında yapılmış güncel araştırmaları takip ederek yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmayı amaç edinir. | ||||||
8 | Tarih alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
9 | Tarih alanı ile ilgili yaptığı tüm çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması tasarlanması, arşivlenmesi, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
10 | Tarih alanında kendisini devamlı geliştirmek için gayret gösterir. Yeni bilgi ve fikirlere erişme ve yaşamboyu öğrenme bilincini kazanır. | ||||||
11 | Tarih alanındaki sosyal bilimler ile ilgili becerileri, alan dışı derslerden elde ettiği kazanımları disiplinler arası çalışmalarda uygular. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Tarihin manası, konusu ve faydasını açıklar | |||||||||||
2 | Tarih telakkilerini kavrar | |||||||||||
3 | Tarihin faydalandığı ilimleri karşılaştırır | |||||||||||
4 | Tarih metinlerine eleştirel bakar | |||||||||||
5 | Kendi metinlerini örnek tarih metinlerine uyarlar | |||||||||||
6 | Tarihin kaynaklarını sorgular |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 20 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |