Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Nümizmatik | TAR 257 | 3 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | YOK |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. KERİM İLKER BULUNUR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | YOK |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Nümismatik ilmi, mahiyeti ve öneminin kavranması |
Dersin İçeriği | Selçuklu ve Osmanlı para tarihi |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Nümismatik ilminin mahiyeti ve önemini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Paranın tarihine ilişkin genel bilgiler edinir | Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | Para ile siyaset ve ekonomi arasındaki ilişkiyi analiz eder | Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
4 | Türk devletlerindeki paranın değişim ve gelişimini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, | |
5 | Paranın önemini somut olaylara uygular ve değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, | |
6 | Kültürel aktarımda paranın öneminin farkına varır | Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin Amacı, Kaynakları | [2] Sayfa 25- 29 |
2 | Nümismatik ilmi, mahiyeti ve önemi | [6] Sayfa 20- 22 |
3 | Sikkenin genel özellikleri: Sikke metali ve ağırlık ölçüleri | [1] Sayfa 3- 12 |
4 | Sikkenin kullanımı ve basımı (darp tekniği, sikke basımı, sikkenin tedavülü ve işlevi) | [7] Sayfa 621- 623 |
5 | Sikke tipleri ve yazıları | [1] Sayfa 27- 45 |
6 | Sikkenin tarihi gelişimi ve Bizans tipinde ilk Türk-İslam sikkeleri | [2] Sayfa 30- 46 |
7 | Büyük Selçuklu devri Türk paraları | [3] Sayfa 525-539 |
8 | Anadolu Selçuklu devri Türk paraları | [3] Sayfa 541-560 |
9 | ARASINAV | |
10 | Osmanlı paraları ve Osmanlı Devletinin para politikası | [4] Sayfa 802- 807 |
11 | Osmanlı gümüş paraları (kuruluş dönemi) | [4] Sayfa 807- 818. |
12 | Osmanlı gümüş paraları (Yükseliş ve sonrası) | [5) Sayfa 823- 833 |
13 | Osmanlı altın paraları | [5] Sayfa 833- 841 |
14 | Tevhid-i Meskukat Kanunu ve sonraki paralar, değerlendirme | [4] Sayfa 819- 822 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1] Otto Morkholm, Erken Helenistik Çağ Sikkeleri, İstanbul 2002. [2] İbrahim Artuk, Cevriye Artuk, İstanbul Arkeoloji Müzeleri Teşhirindeki İslami Sikkeler Kataloğu, c: I-II, İstanbul 1974. [3] Coşkun Alptekin, Selçuklu Paraları, Selçuklu Araştırmaları Dergisi, II, Ankara 1971. [4] Mustafa Öztürk, Genel Hatlarıyla Osmanlı Para Tarihi, Türkler, c: Ankara 2002. [5] Ş. Nezihi Aykut, Osmanlı Sikkeleri, Türkler, c: , Ankara 2002. [6] Z. Velidi Togan. Tarihte Usul, İstanbul 1985 [7] İbrahim Artuk, Sikke, İA, C.IX |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Genel kültür ve tarihe yardımcı bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitaplarını, uygulama araç - gereçlerini ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgi ve becerileri kullanma kabiliyetine sahiptir ve bu bilgi ve becerileri mesleğinde ve araştırmalarında kullanır. | ||||||
2 | Tarih disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, gün yüzüne çıkmamış (henüz araştırılmamış) konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bunlarla ilgili bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir. | ||||||
3 | Tarih disiplini ile ilgili konularda uzman ya da bilgisi olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara elde ettiği bulgularla ilgili düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ifade eder. | ||||||
4 | Tarih metodolojisini kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama ve sentez yapma becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız veya ortak çalışma olarak yürütür. | ||||||
5 | Tarihi bilgi ve bulgu eksiklikleri nedeni ile henüz aydınlatılmamış konularda sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır. | ||||||
6 | Sahasında çalışan kişilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar. | ||||||
7 | Tarih alanında yapılmış güncel araştırmaları takip ederek yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmayı amaç edinir. | ||||||
8 | Tarih alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
9 | Tarih alanı ile ilgili yaptığı tüm çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması tasarlanması, arşivlenmesi, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
10 | Tarih alanında kendisini devamlı geliştirmek için gayret gösterir. Yeni bilgi ve fikirlere erişme ve yaşamboyu öğrenme bilincini kazanır. | ||||||
11 | Tarih alanındaki sosyal bilimler ile ilgili becerileri, alan dışı derslerden elde ettiği kazanımları disiplinler arası çalışmalarda uygular. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Nümismatik ilminin mahiyeti ve önemini kavrar | |||||||||||
2 | Paranın tarihine ilişkin genel bilgiler edinir | |||||||||||
3 | Para ile siyaset ve ekonomi arasındaki ilişkiyi analiz eder | |||||||||||
4 | Türk devletlerindeki paranın değişim ve gelişimini öğrenir | |||||||||||
5 | Paranın önemini somut olaylara uygular ve değerlendirir | |||||||||||
6 | Kültürel aktarımda paranın öneminin farkına varır |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |