Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ortaçağ Tarihi Kaynakları | TAR 242 | 4 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | YOK |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi EFE YEŞİLDURAK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | YOK |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Ortaçağ Tarihi hakkında temel bilgi veren yazılı kaynakların genel olarak öğretilmesi. Genellikle İslam ve Türk tarihi ile ilgili kaynaklara ağırlık verilecek. |
Dersin İçeriği | Ortaçağ Tarihi ile ilgili her türlü kaynaklar üzerinde durularak 1.2. 3. elden kaynakların tanıtılması. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Her türlü temel kaynak eseri tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Temel kaynak eserlerden nasıl faydalanılacağını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Kaynakları objektif olarak değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Kaynak eserle, araştırma eserlerini ayırt | Anlatım, Soru-Cevap, | |
5 | Kaynakların önemini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Kaynaklar arasındaki benzerlik ve farklılıkların neler olduğunu ayırt eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tarih Düşüncesinin Gelişmesine Etki Eden Hususlar | |
2 | Klasik-Modern Tarihin Ve Tarihçinin Genel Karakterleri | |
3 | İslam Tarihçiliğinin Doğuşu (Medine –Irak Ekolü) | |
4 | Ix.- Xıı. Asır İslam Tarihçileri | |
5 | Biyoğrafi Yazarları Ve Eserleri | |
6 | Fütuhat Yazarları Ve Eserleri | |
7 | Coğrafyacılar – Seyahat Kitapları | |
8 | Xııı. Asır Tarihçileri | |
9 | ARASINAV | |
10 | Memluklu Dönemi Tarihçileri | |
11 | Xıv. Xv. Asır Tarihçileri | |
12 | Umumi Türk Tarihine Ait Kaynaklar | |
13 | Rus-Avrupa Kaynakları | |
14 | Süryani-Ermeni – Bizans Kaynakları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Dersnotu var |
Ders Kaynakları | 1- A.Zeki Velidi Togan, Tarihte Usûl, İstanbul 1981, Enderun Kitabevi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Genel kültür ve tarihe yardımcı bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitaplarını, uygulama araç - gereçlerini ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgi ve becerileri kullanma kabiliyetine sahiptir ve bu bilgi ve becerileri mesleğinde ve araştırmalarında kullanır. | ||||||
2 | Tarih disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, gün yüzüne çıkmamış (henüz araştırılmamış) konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bunlarla ilgili bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir. | ||||||
3 | Tarih disiplini ile ilgili konularda uzman ya da bilgisi olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara elde ettiği bulgularla ilgili düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ifade eder. | ||||||
4 | Tarih metodolojisini kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama ve sentez yapma becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız veya ortak çalışma olarak yürütür. | ||||||
5 | Tarihi bilgi ve bulgu eksiklikleri nedeni ile henüz aydınlatılmamış konularda sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır. | ||||||
6 | Sahasında çalışan kişilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar. | ||||||
7 | Tarih alanında yapılmış güncel araştırmaları takip ederek yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmayı amaç edinir. | ||||||
8 | Tarih alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
9 | Tarih alanı ile ilgili yaptığı tüm çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması tasarlanması, arşivlenmesi, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
10 | Tarih alanında kendisini devamlı geliştirmek için gayret gösterir. Yeni bilgi ve fikirlere erişme ve yaşamboyu öğrenme bilincini kazanır. | ||||||
11 | Tarih alanındaki sosyal bilimler ile ilgili becerileri, alan dışı derslerden elde ettiği kazanımları disiplinler arası çalışmalarda uygular. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Her türlü temel kaynak eseri tanır | |||||||||||
2 | Temel kaynak eserlerden nasıl faydalanılacağını bilir | |||||||||||
3 | Kaynakları objektif olarak değerlendirir | |||||||||||
4 | Kaynak eserle, araştırma eserlerini ayırt | |||||||||||
5 | Kaynakların önemini kavrar | |||||||||||
6 | Kaynaklar arasındaki benzerlik ve farklılıkların neler olduğunu ayırt eder |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 20 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |