Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türkiye Cumhuriyeti Tarihi Metin Okumaları | TAR 466 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SAFİYE KIRANLAR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Yok |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türkiye Cumhuriyeti tarihi metinlerini okuma ve anlama yeteneğinin geliştirilmesi. |
Dersin İçeriği | Türkiye Cumhuriyeti tarihi metinlerinin detaylı ve gelişmiş incelemesi |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Geç dönem Osmanlı Arşiv belgelerini okuma ve anlayabilme (1908-1922) | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Geç Osmanlı dönemine ait matbu belgeleri, tarihle ilgili tüm resmi kayıtları, kitap, gazete, dergi gibi temel kaynakları okuyabilme ve anlayabilme | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, |
3 | Milli Mücadele dönemine ait matbu belgeleri tarihle ilgili tüm resmi kayıtları, kitap, gazete, dergi gibi temel kaynakları okuyabilme ve anlayabilme. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, |
4 | Harf Devrimi sonrasında tarihi kayıtlarda meydana gelen değişimi anlama ve kavrayabilme | Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, | |
5 | Günümüz anayasa ve hukuk metinlerini, mahkeme kayıtlarını, meclis zabıtlarını, askeri belge gibi bilgi, belge ve dökümanı kolaylıkla anlama ve yorumlayabilme | Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
6 | Türkçenin tarihi gelişimini ve yapısını anlayabilme ve zaman içinde yaşanan gelişim ve değişimi kavrayabilme | Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Geç dönem Osmanlı arşiv belgelerinin incelenmesi (1908-1914) | |
2 | Geç dönem Osmanlı arşiv belgelerinin incelenmesi (1914-1920) | |
3 | Mütareke dönemi arşiv belgelerinin incelenmesi (1910-1922) | |
4 | Mütareke dönemi basınından metin okumaları | |
5 | Harf Devrimi öncesi Cumhuriyet arşivi belgelerini okuma ve anlama | |
6 | Harf Devrimi öncesi Cumhuriyet arşivi belgelerini okuma ve anlama | |
7 | Harf Devrimi öncesi basınından metin okumaları (1923-1928) | |
8 | Harf Devrimi öncesi basınından metin okumaları (1923-1928) | |
9 | ARASINAV | |
10 | Harf Devrimi öncesinde basılmış romanların incelenmesi | |
11 | Meclis-i Mebusan ve Meclis-i Ayan Zabıt Ceridelerini okuma ve yorumlama | |
12 | TBMM Zabıt ceridelerini okuma ve yorumlama | |
13 | Düstur ve Salnameleri okuma ve değerlendirme | |
14 | 1921, 1924, 1961 1982 Anayasalarını okuma, anlama ve yorumlama |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Başbakanlık Cumhuriyet Arşivi Belgeleri Türk İnkılap Tarihi Enstitüsü Arşivi Belgeleri Türk Tarih Kurumu Arşivi Belgeleri Başbakanlık Osmanlı Arşivi Belgeleri Genelkurmay Askerî Tarih ve Stratejik Etüt Dairesi Başkanlığı Arşivi (ATASE) Belgeleri Harp Tarihi Vesikaları Dergisi/Askerî Tarih Belgeleri Dergisi Düsturlar, Salnameler Tasvir-i Efkâr, Vakit, Yenigün, Hakimiyet-i Milliye, Tanin, Cumhuriyet gazetelerinin belirli sayıları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Genel kültür ve tarihe yardımcı bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitaplarını, uygulama araç - gereçlerini ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgi ve becerileri kullanma kabiliyetine sahiptir ve bu bilgi ve becerileri mesleğinde ve araştırmalarında kullanır. | ||||||
2 | Tarih disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, gün yüzüne çıkmamış (henüz araştırılmamış) konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bunlarla ilgili bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir. | ||||||
3 | Tarih disiplini ile ilgili konularda uzman ya da bilgisi olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara elde ettiği bulgularla ilgili düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ifade eder. | ||||||
4 | Tarih metodolojisini kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama ve sentez yapma becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız veya ortak çalışma olarak yürütür. | ||||||
5 | Tarihi bilgi ve bulgu eksiklikleri nedeni ile henüz aydınlatılmamış konularda sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır. | ||||||
6 | Sahasında çalışan kişilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar. | ||||||
7 | Tarih alanında yapılmış güncel araştırmaları takip ederek yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmayı amaç edinir. | ||||||
8 | Tarih alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
9 | Tarih alanı ile ilgili yaptığı tüm çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması tasarlanması, arşivlenmesi, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
10 | Tarih alanında kendisini devamlı geliştirmek için gayret gösterir. Yeni bilgi ve fikirlere erişme ve yaşamboyu öğrenme bilincini kazanır. | ||||||
11 | Tarih alanındaki sosyal bilimler ile ilgili becerileri, alan dışı derslerden elde ettiği kazanımları disiplinler arası çalışmalarda uygular. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Geç dönem Osmanlı Arşiv belgelerini okuma ve anlayabilme (1908-1922) | |||||||||||
2 | Geç Osmanlı dönemine ait matbu belgeleri, tarihle ilgili tüm resmi kayıtları, kitap, gazete, dergi gibi temel kaynakları okuyabilme ve anlayabilme | |||||||||||
3 | Milli Mücadele dönemine ait matbu belgeleri tarihle ilgili tüm resmi kayıtları, kitap, gazete, dergi gibi temel kaynakları okuyabilme ve anlayabilme. | |||||||||||
4 | Harf Devrimi sonrasında tarihi kayıtlarda meydana gelen değişimi anlama ve kavrayabilme | |||||||||||
5 | Günümüz anayasa ve hukuk metinlerini, mahkeme kayıtlarını, meclis zabıtlarını, askeri belge gibi bilgi, belge ve dökümanı kolaylıkla anlama ve yorumlayabilme | |||||||||||
6 | Türkçenin tarihi gelişimini ve yapısını anlayabilme ve zaman içinde yaşanan gelişim ve değişimi kavrayabilme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 20 |
2. Ödev | 20 |
3. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 3 | 10 | 30 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |