Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ermeni Sorunu Tarihi | TAR 359 | 5 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HALUK SELVİ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. HALUK SELVİ, |
Dersin Yardımcıları | Yok |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Ermeni meselesinin ortaya çıkışının ve uluslararası bir sorun haline gelişinin öğretilmesi. |
Dersin İçeriği | Ermeni meselesinin ortaya çıkışı, berlin ve Ayastefanos anlaşmalarında Ermeni sorunu, Sevr ve Mondros Ateşkes anlaşmalarında Ermeni Sorunu, Lozan´da Ermeni Meselesi. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Ermeni sorunu ile ilgili kaynakları listeler | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
2 | Ermeni sorunun ortaya çıkışı ve sebeplerini kavrar | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Ermeni sorununun uluslararası bir mesele halini alması sürecini değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Ermeni reform talepleri sürecini yorumlar | Soru-Cevap, Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
5 | Büyük devletlerin Ermeni politikalarını tanır ve ayırt eder | Beyin Fırtınası, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, | |
6 | Ermeni sorunun günümüze yansımalarını analiz eder | Beyin Fırtınası, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kaynaklar ve ders içeriğinin tanıtılması | |
2 | Ermeni Sorunun ortaya çıkışı | |
3 | Milliyetçilik ve Ermeniler | |
4 | Misyonerler, misyoner okulları ve Ermeniler | |
5 | Katolik ve Protestan Ermeni cemaatlerinin ortaya çıkışı | |
6 | Ayastefanos ve Berlin Kongresinde Ermeni sorunu | |
7 | Ermeni Reform talepleri | |
8 | Büyük devletlerin Ermeni politikaları | |
9 | ARASINAV | |
10 | Rusya ve Ermeniler | |
11 | İngiltere ve Ermeniler | |
12 | Fransa, Almanya ve Ermeniler | |
13 | Amerika ve Ermeniler | |
14 | Sonuç ve Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Esat Uras, atrihte Ermeniler ve Ermeni meselesi, Ankara, 1974. Kamuran Gürün, Ermeni Dosyası, Ankara, 1988 Haluk Selvi, Birinci Dünya Savaşından Lozana Ermeni Sorunu, Sakarya, 2001 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Genel kültür ve tarihe yardımcı bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitaplarını, uygulama araç - gereçlerini ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgi ve becerileri kullanma kabiliyetine sahiptir ve bu bilgi ve becerileri mesleğinde ve araştırmalarında kullanır. | ||||||
2 | Tarih disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, gün yüzüne çıkmamış (henüz araştırılmamış) konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bunlarla ilgili bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir. | ||||||
3 | Tarih disiplini ile ilgili konularda uzman ya da bilgisi olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara elde ettiği bulgularla ilgili düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ifade eder. | ||||||
4 | Tarih metodolojisini kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama ve sentez yapma becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız veya ortak çalışma olarak yürütür. | ||||||
5 | Tarihi bilgi ve bulgu eksiklikleri nedeni ile henüz aydınlatılmamış konularda sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır. | ||||||
6 | Sahasında çalışan kişilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar. | ||||||
7 | Tarih alanında yapılmış güncel araştırmaları takip ederek yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmayı amaç edinir. | ||||||
8 | Tarih alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
9 | Tarih alanı ile ilgili yaptığı tüm çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması tasarlanması, arşivlenmesi, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
10 | Tarih alanında kendisini devamlı geliştirmek için gayret gösterir. Yeni bilgi ve fikirlere erişme ve yaşamboyu öğrenme bilincini kazanır. | ||||||
11 | Tarih alanındaki sosyal bilimler ile ilgili becerileri, alan dışı derslerden elde ettiği kazanımları disiplinler arası çalışmalarda uygular. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Ermeni sorunu ile ilgili kaynakları listeler | |||||||||||
2 | Ermeni sorunun ortaya çıkışı ve sebeplerini kavrar | |||||||||||
3 | Ermeni sorununun uluslararası bir mesele halini alması sürecini değerlendirir | |||||||||||
4 | Ermeni reform talepleri sürecini yorumlar | |||||||||||
5 | Büyük devletlerin Ermeni politikalarını tanır ve ayırt eder | |||||||||||
6 | Ermeni sorunun günümüze yansımalarını analiz eder |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |