Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Babürlü Devleti Tarihi | TAR 476 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUHAMMED BİLAL ÇELİK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Yok |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Hindistanda kurulan Babürlü devletinin siyasi, askeri, sosyal, ekonomik ve kültürel tarihini öğrenme |
Dersin İçeriği | Hindistanda kurulan Babürlü Devletinin ortaya çıkış şartlarını, gelişmesini, İngiliz sömürgesi haline gelişi ile devletin izlediği siyasi, askeri, sosyal, iktisadi ve kültürel politikalar |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Devletin kurucusu Babürü ve faaliyetlerini değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Devletin kuruluş ve gelişmesini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Devletin İngiliz sömürgesi haline gelişini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Devletin teşkilatını kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Devletin kültür siyasetini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin Kapsamı, Tanımı, İşlenişi, Müfredatı ve kaynakları | |
2 | Hindistan Coğrafyası ve Babürden Önce Hindistanın Siyasî ve Kültürel Durumu | |
3 | Babürün Orta Asyadaki Faaliyetleri | |
4 | Babürün Kuzey Hindistanı Fethi | |
5 | Babürün Ölümü ve Hümayun Dönemi | |
6 | Ekber Zamanı ve Reform Çalışmaları | |
7 | Cihangir ve Şah Cihan Dönemlerinde Babürlü Devleti | |
8 | Evrengzip Dönemi | |
9 | ARASINAV | |
10 | İngilizlerin Hindistanı Elde Etme Faaliyetleri; Yıkılış Dönemi | |
11 | Babürlü Devlet Teştkilatı | |
12 | Babürlüler Devrinde Dil, Kültür ve Sanat Çalışmaları | |
13 | Babürlüler Zamanında Tarım ve Ticaret | |
14 | Hindistanda Babürlü İzleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Genel kültür ve tarihe yardımcı bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitaplarını, uygulama araç - gereçlerini ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgi ve becerileri kullanma kabiliyetine sahiptir ve bu bilgi ve becerileri mesleğinde ve araştırmalarında kullanır. | ||||||
2 | Tarih disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, gün yüzüne çıkmamış (henüz araştırılmamış) konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bunlarla ilgili bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir. | ||||||
3 | Tarih disiplini ile ilgili konularda uzman ya da bilgisi olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara elde ettiği bulgularla ilgili düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ifade eder. | ||||||
4 | Tarih metodolojisini kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama ve sentez yapma becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız veya ortak çalışma olarak yürütür. | ||||||
5 | Tarihi bilgi ve bulgu eksiklikleri nedeni ile henüz aydınlatılmamış konularda sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır. | ||||||
6 | Sahasında çalışan kişilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar. | ||||||
7 | Tarih alanında yapılmış güncel araştırmaları takip ederek yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmayı amaç edinir. | ||||||
8 | Tarih alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
9 | Tarih alanı ile ilgili yaptığı tüm çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması tasarlanması, arşivlenmesi, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
10 | Tarih alanında kendisini devamlı geliştirmek için gayret gösterir. Yeni bilgi ve fikirlere erişme ve yaşamboyu öğrenme bilincini kazanır. | ||||||
11 | Tarih alanındaki sosyal bilimler ile ilgili becerileri, alan dışı derslerden elde ettiği kazanımları disiplinler arası çalışmalarda uygular. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Devletin kurucusu Babürü ve faaliyetlerini değerlendirir | |||||||||||
2 | Devletin kuruluş ve gelişmesini kavrar | |||||||||||
3 | Devletin İngiliz sömürgesi haline gelişini öğrenir | |||||||||||
4 | Devletin teşkilatını kavrar | |||||||||||
5 | Devletin kültür siyasetini öğrenir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |