Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Dünya Ticaret Tarihi TAR 246 4 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. EBUBEKİR SOFUOĞLU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Yok

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Dünya Ticaret tarihinin gelişimini siyasi sosyal ve ekonomik açıdan değerlendirmektir.

Dersin İçeriği

Coğrafi Keşiflerden başlayarak bugüne kadar Dünya Ticaret tarihinde görülen siyasi, sosyal ve ekonomik gelişmeler üzerinde durulacaktır.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Dünya Ticaret Tarihini ortaya koyar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Dünya Ticari gelişmeleri açısından Devletler Arası mücadeleleri ortaya koyar. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım,
3 Dünya Ticari gelişmeleri açısından Devletler Arası kriz bölgelerini ortaya koyar. Anlatım, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun,
4 Dünya Ticari gelişmeleri açısından Devletler Arası ortak çıkar alanlarını ortaya koyar. Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
5 Dünya Ticaretinin bugün aldığı Uluslar arası siyasi durumu ortaya koyar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 İstanbul’un Fethinin Dünya Ticaretinin gelişmesine verdiği yön.
2 Baharat yolunun Osmanlıların eline geçmesinin, Dünya Ticaretine verdiği yön.
3 İpek yolunun Osmanlıların eline geçmesinin, Dünya Ticaretinin gelişmesine verdiği yön.
4 Batı Dünyasının güç kazanımı isteğinin, Dünya Ticaretinin gelişmesine verdiği yön.
5 Misyonerlik çalışmaları hedeflerinin, Dünya Ticaretinin gelişmesine verdiği yön.
6 Müslümanların Endülüs egemenliğinin, Dünya Ticaretinin gelişmesine verdiği yön.
7 Osmanlıların Akdeniz egemenliğinin, Dünya Ticaretinin gelişmesine verdiği yön.
8 Akdeniz’in Kuzeyinden bulunan yeni ticaret yolları.
9 ARASINAV
10 Akdeniz’in Güneyinden bulunan yeni ticaret yolları.
11 Avrupa’nın Batısından bulunan yeni Ticaret yolları.
12 Yeni ticaret yolarının Avrupa’ya kazandırmış olduğu kuvvet.
13 Yeni ticaret yolarının Amerika’ya kazandırmış olduğu kuvvet.
14 Genel değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Erick Jan Zürcher, Moderleşen Türkiyenin Tarihi, İletişim Yayınları, İstanbul.
A. Mesut Küçükkalay,

Coğrafi Keşifler ve Ekonomiler, Çizgi Kitabevi, Konya

Yahudiler, Dünya ve Para, Jack Attali, Kırmızı Kedi Yayınları

Yahudiler ve Modern Kapitalizm

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Genel kültür ve tarihe yardımcı bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitaplarını, uygulama araç - gereçlerini ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgi ve becerileri kullanma kabiliyetine sahiptir ve bu bilgi ve becerileri mesleğinde ve araştırmalarında kullanır. X
2 Tarih disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, gün yüzüne çıkmamış (henüz araştırılmamış) konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bunlarla ilgili bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir. X
3 Tarih disiplini ile ilgili konularda uzman ya da bilgisi olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara elde ettiği bulgularla ilgili düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ifade eder. X
4 Tarih metodolojisini kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama ve sentez yapma becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız veya ortak çalışma olarak yürütür. X
5 Tarihi bilgi ve bulgu eksiklikleri nedeni ile henüz aydınlatılmamış konularda sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır. X
6 Sahasında çalışan kişilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar. X
7 Tarih alanında yapılmış güncel araştırmaları takip ederek yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmayı amaç edinir. X
8 Tarih alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. X
9 Tarih alanı ile ilgili yaptığı tüm çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması tasarlanması, arşivlenmesi, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. X
10 Tarih alanında kendisini devamlı geliştirmek için gayret gösterir. Yeni bilgi ve fikirlere erişme ve yaşamboyu öğrenme bilincini kazanır. X
11 Tarih alanındaki sosyal bilimler ile ilgili becerileri, alan dışı derslerden elde ettiği kazanımları disiplinler arası çalışmalarda uygular. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
1 Dünya Ticaret Tarihini ortaya koyar.
2 Dünya Ticari gelişmeleri açısından Devletler Arası mücadeleleri ortaya koyar.
3 Dünya Ticari gelişmeleri açısından Devletler Arası kriz bölgelerini ortaya koyar.
4 Dünya Ticari gelişmeleri açısından Devletler Arası ortak çıkar alanlarını ortaya koyar.
5 Dünya Ticaretinin bugün aldığı Uluslar arası siyasi durumu ortaya koyar.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 20
1. Ödev 20
2. Kısa Sınav 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 130
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,2
Dersin AKTS Kredisi 5