Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk Siyasal Hayatı | SOS 320 | 6 | 2 + 0 | 2 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. BÜNYAMİN BEZCİ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, Osmanlı modernleşmesi sonrası Türk Siyasal Hayatındaki önemli olayları, aktörleri ve tarihsel değişim süreçlerini incelemektir. Derste öğrencilere Türk siyasal hayatındaki değişim süreçlerini analiz etme becerisi ve güncel sorunları tarihsel perspektifte çözümleme yeteneği kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Derste Osmanlı modernleşmesi ile Cumhuriyet Türkiye´si arasındaki süreklilikler ve değişim süreçleri ele alınacaktır. Cumhuriyetin kurucu iradesinin oluşumu ve demokratik demokratik dönüşümleri analiz edilecektir. Darbelere rağmen gelişen demokratik süreç analiz edilerek Türk siyasallığını oluşturan taraflar irdelenecektir. Türkiye´de siyasetin modernite sonrası siyasal sorunlarla baş edebilme kapasitesi çözümlenerek günümüz siyasal sorunlarının çözümüne ışık tutulacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Türk siyasal hayatını dönemlere ayırarak inceler. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Türk Siyasi Hayatındaki değişimleri tarihsel arka planını ile birlikte yorumlar. | Rol Oynama, Anlatım, | |
3 | Siyasi hayatın sorunlarına ve olgularına eleştirel bir tarzda yaklaşır ve genel kanaatleri sorgular. | Gösterip Yaptırma, Anlatım, | |
4 | Demokrasinin ve sivil toplumun Türk Siyasi Hayatındaki yerini ve önemini kavrar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Türk Siyasi Hayatında yaşanan olayları tanımlar ve tasvir eder. | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
6 | Türk siyasal hayatındaki güncel sorunların nedenlerini sorgular. | Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Osmanlı Modernleşmesi: 1839-1876 | |
2 | Geleneksel- Modernite İkileminde II. Abdülhamit Dönemi: 1876-1909 | |
3 | 1908 Devrimi ve İttihat ve Terakki: 1908- 1914 | |
4 | I. Dünya Savaşı: 1914-1922 | |
5 | Cumhuriyetin Kurucu İradesinin Oluşumu: 1923-1936 | |
6 | Tek Parti Döneminde Muhalefet: 1922- 1942 | |
7 | II. Dünya Savaşı ve Yeniden Kurulan Dünya Düzeninde Türkiye: 1936- 1950 | |
8 | Türkiye´de Demokrasinin Kuruluşu ve Demokrat Parti: 1950-1960 | |
9 | II. Cumhuriyetin Kurucu İradesinin Oluşumu ve Siyasetin Parçalanması: 1960- 1971 | |
10 | Soğuk Savaşın Cephe Ülkesi Türkiye´de Siyasi Kaos ve 1980 Darbesi: 1971- 1983 | |
11 | Neoliberalizm, Özal ve ANAP Dönemi: 1983- 1993 | |
12 | Postmodern Kimlik Tartışmaları, Ekonomik Kriz ve İslamcılığın Yükselişi: 1993- 1997 | |
13 | 28 Şubat Darbesi, Kemalist Nostalji ve Ekonomik Çöküş: 1997- 2001 | |
14 | AK Parti Sonrası Siyasal Dönüşüm |
Kaynaklar | ||
---|---|---|
Ders Notu | ||
Ders Kaynakları |
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyoloji ve yardımcı disiplinlerle ilgili, en etkin metotları ve güncel bilgileri içeren bilgi kaynakları, uygulama araç – gereçlerini, üst düzeyde kullanabilme bilgisine sahiptir. | ||||||
2 | Sosyoloji disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, geçmiş ve güncel bağlantıları ile konuları tanılar, analiz eder, tartışır ve gelecek projeksiyonu sunar. | ||||||
3 | Sosyoloji disiplini ve ilgili alanlarda elde ettiği birikimi aktif biçimde yazılı ve sözlü yolla ifade edebilir, bu alanlarda ihtiyaç duyan kişi ve kurumlara araştırma ve rapor sunar. | ||||||
4 | Sosyoloji metotlarını kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama, sentez yapma ve değerlendirme becerilerine sahiptir. | ||||||
5 | Güncel sosyolojik kavramsallaştırmalara, akımlara ve tartışmalara eleştirel yönden yaklaşabilir. | ||||||
6 | Alanındaki yönelimleri, ihtiyaçları bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. | ||||||
7 | Alanıyla ilgili çalışmalarda sorumluluk üstlenir, bağımsız veya takım çalışması yaparak çözümler üretir. | ||||||
8 | Sosyoloji alanında yapılmış güncel araştırmaları takip ederek yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmayı amaç edinir (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1). | ||||||
9 | Sosyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, donanımı ve istatistik bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
10 | Sosyoloji alanı ile ilgili yaptığı tüm çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
11 | Sosyolojik bilgiyi, diğer toplum bilimleriyle disiplinler arası bir düzlemde farklı toplum ve kültürlerde etkili bir şekilde işler ve disiplinler arası çalışmalara katılır. | ||||||
12 | Alanında bilgisini geliştirmek yeni açılımlar ortaya koymak için çaba gösterir, yeniliklere açıktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Türk siyasal hayatını dönemlere ayırarak inceler. | ||||||||||||
2 | Türk Siyasi Hayatındaki değişimleri tarihsel arka planını ile birlikte yorumlar. | ||||||||||||
3 | Siyasi hayatın sorunlarına ve olgularına eleştirel bir tarzda yaklaşır ve genel kanaatleri sorgular. | ||||||||||||
4 | Demokrasinin ve sivil toplumun Türk Siyasi Hayatındaki yerini ve önemini kavrar. | ||||||||||||
5 | Türk Siyasi Hayatında yaşanan olayları tanımlar ve tasvir eder. | ||||||||||||
6 | Türk siyasal hayatındaki güncel sorunların nedenlerini sorgular. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 4 |
Toplam | 4 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Sözlü Sınav | 1 | 2 | 2 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final | 0 | 5 | 0 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 5 | 80 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |