Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bitirme Çalışması | SOS 406 | 8 | 0 + 4 | 4 | 10 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSTAFA KEMAL ŞAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. MUSTAFA KEMAL ŞAN, Doç.Dr. AYDIN AKTAY, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Toplumsal sorun ve konuların tespiti ve çözümleri ile ilgili bitirme ödevi yapılması. |
Dersin İçeriği | Sosyolojik bilginin teorik ve pratik bağlamda uygulanması. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Toplumsal sorun ve konuların tespiti ve çözümleri ile ilgili bitirme ödevi yapar | Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
2 | Sosyolojik perspektifle toplumu anlama dercesinin geliştirir | Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
3 | Sorunların tespitinde uygun verilerin kullanır | Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
4 | Sorunların çözülmesinde uygun önerilerin tespit edilmesi ve sunulmasını kavrar | Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
5 | Araştırma raporu yazabilecek seviyeye ulaşmayı sağlar | Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
6 | Sosyal bilimlerde çok sebebeplilik anlayışını geliştirmeyi sağlar | Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yapılacak bitirme çalışmasının konusunun tespiti | |
2 | Bitirme çalışması konusunda literatür taraması | |
3 | Bitirme çalışması konusunda literatür taraması | |
4 | Bitirme çalışması verilerin toplanması | |
5 | Bitirme çalışması verilerin toplanması | |
6 | Bitirme çalışması verilerin toplanması | |
7 | Toplanan verilerin değerlendirilmesi | |
8 | Toplanan verilerin değerlendirilmesi | |
9 | Toplanan verilerin değerlendirilmesi | |
10 | Toplanan verilerin değerlendirilmesi | |
11 | Toplanan verilerin değerlendirilmesi | |
12 | Verilerin yorumlanması | |
13 | Verilerin yorumlanması | |
14 | Bitirme çalışmasının son şeklini alması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Mesleki tüm kaynaklar. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyoloji ve yardımcı disiplinlerle ilgili, en etkin metotları ve güncel bilgileri içeren bilgi kaynakları, uygulama araç – gereçlerini, üst düzeyde kullanabilme bilgisine sahiptir. | X | |||||
2 | Sosyoloji disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, geçmiş ve güncel bağlantıları ile konuları tanılar, analiz eder, tartışır ve gelecek projeksiyonu sunar. | X | |||||
3 | Sosyoloji disiplini ve ilgili alanlarda elde ettiği birikimi aktif biçimde yazılı ve sözlü yolla ifade edebilir, bu alanlarda ihtiyaç duyan kişi ve kurumlara araştırma ve rapor sunar. | X | |||||
4 | Sosyoloji metotlarını kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama, sentez yapma ve değerlendirme becerilerine sahiptir. | X | |||||
5 | Güncel sosyolojik kavramsallaştırmalara, akımlara ve tartışmalara eleştirel yönden yaklaşabilir. | X | |||||
6 | Alanındaki yönelimleri, ihtiyaçları bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. | X | |||||
7 | Alanıyla ilgili çalışmalarda sorumluluk üstlenir, bağımsız veya takım çalışması yaparak çözümler üretir. | X | |||||
8 | Sosyoloji alanında yapılmış güncel araştırmaları takip ederek yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmayı amaç edinir (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1). | X | |||||
9 | Sosyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, donanımı ve istatistik bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
10 | Sosyoloji alanı ile ilgili yaptığı tüm çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
11 | Sosyolojik bilgiyi, diğer toplum bilimleriyle disiplinler arası bir düzlemde farklı toplum ve kültürlerde etkili bir şekilde işler ve disiplinler arası çalışmalara katılır. | X | |||||
12 | Alanında bilgisini geliştirmek yeni açılımlar ortaya koymak için çaba gösterir, yeniliklere açıktır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Toplumsal sorun ve konuların tespiti ve çözümleri ile ilgili bitirme ödevi yapar | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 1 | 3 | 4 | 4 | 4 |
2 | Sosyolojik perspektifle toplumu anlama dercesinin geliştirir | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 1 | 5 | 4 | 4 | 5 |
3 | Sorunların tespitinde uygun verilerin kullanır | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 1 | 3 | 4 | 4 | 5 |
4 | Sorunların çözülmesinde uygun önerilerin tespit edilmesi ve sunulmasını kavrar | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 1 | 4 | 5 | 4 | 5 |
5 | Araştırma raporu yazabilecek seviyeye ulaşmayı sağlar | ||||||||||||
6 | Sosyal bilimlerde çok sebebeplilik anlayışını geliştirmeyi sağlar | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 1 | 4 | 4 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 15 |
2. Performans Görevi (Seminer) | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 11 | 176 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 250 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 10 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 10 |