Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Demokrasi Kültürü | SOS 211 | 3 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | Sosyolojinin temel kavramlarını kavramayı sağlayan dersler. |
Önerilen Seçmeli Dersler | Hukuk felsefesi dersi. |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. OSMAN ÖZKUL |
Dersi Verenler | Doç.Dr. OSMAN ÖZKUL, |
Dersin Yardımcıları | yok |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | İnsan Hakları düşüncesinin tarihsel gelişimini ve demokrasin bu gelişimdeki yerini belirlemek. |
Dersin İçeriği | İnsan Haklarına ilişkin yetkili organlarca yayınlanmış eserler üzerinden hakların niteliğinin incelenmesi. İnsan hakları ile demokrasi ilişkisini incelemek. Türkiyede demokrasi kültürünün gelişmesi için yapılması gerekenleri tartışmak. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Hak, adalet, özgürlük, hukuk , demokrasi kavramları tanımlar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
2 | İnsan hakları konusunda ulusal ve uluslar arası metinleri açıklar. | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
3 | İnsan haklarının tarihsel gelişimini açıklar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
4 | Bireysel ve toplumsal hakların önemini tartışır | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
5 | Demokrasinin yerleştirilmesi ve geliştirilmesiyle ilgili değerlendirmeler yapar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
6 | Haklar, özgürlükler ve sorumlulukların niteliği ve birbirleriyle ilişkilerini tartışır. | Anlatım, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hak ve Hukuk Kavramları | |
2 | Hak ve Adalet Kavramları | |
3 | Hukuk Devleti Kavramı | |
4 | Demokrasi Kavramı | |
5 | Demokrasi Kültürü | |
6 | Hak Arama Yolları | |
7 | Bireysel Özgürlükler | |
8 | Temel Sosyal Haklar | |
9 | ARA SINAV | |
10 | Din ve Düşünce Özgürlüğü | |
11 | Kıyafet ve Davranış Özgürlüğü | |
12 | Eğitim Özgürlüğü | |
13 | Eylem ve Gösteri Özgürlüğü | |
14 | İletişim ve Basın Özgürlüğü |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | İnsan Hakları Mevzuatı, Seçkin Yay. Ankara 2007 Osman Özkul, "Demoratik Hakların Gelişesinde, Sivil Toplum Düşüncesinin Rolü", Hak-İş dergisi, 2017. |
Ders Kaynakları | Anıl Çeçen, “İnsan Hakları” Gündoğan Yay. İst. 2000 |
Hafta | Dokümanlar | Açıklama | Boyut |
---|---|---|---|
0 | 0 MB | ||
0 | 0 MB | ||
0 | 0 MB | ||
0 | 0 MB |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyoloji ve yardımcı disiplinlerle ilgili, en etkin metotları ve güncel bilgileri içeren bilgi kaynakları, uygulama araç – gereçlerini, üst düzeyde kullanabilme bilgisine sahiptir. | ||||||
2 | Sosyoloji disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, geçmiş ve güncel bağlantıları ile konuları tanılar, analiz eder, tartışır ve gelecek projeksiyonu sunar. | ||||||
3 | Sosyoloji disiplini ve ilgili alanlarda elde ettiği birikimi aktif biçimde yazılı ve sözlü yolla ifade edebilir, bu alanlarda ihtiyaç duyan kişi ve kurumlara araştırma ve rapor sunar. | ||||||
4 | Sosyoloji metotlarını kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama, sentez yapma ve değerlendirme becerilerine sahiptir. | ||||||
5 | Güncel sosyolojik kavramsallaştırmalara, akımlara ve tartışmalara eleştirel yönden yaklaşabilir. | ||||||
6 | Alanındaki yönelimleri, ihtiyaçları bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. | ||||||
7 | Alanıyla ilgili çalışmalarda sorumluluk üstlenir, bağımsız veya takım çalışması yaparak çözümler üretir. | ||||||
8 | Sosyoloji alanında yapılmış güncel araştırmaları takip ederek yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmayı amaç edinir (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1). | ||||||
9 | Sosyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, donanımı ve istatistik bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
10 | Sosyoloji alanı ile ilgili yaptığı tüm çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
11 | Sosyolojik bilgiyi, diğer toplum bilimleriyle disiplinler arası bir düzlemde farklı toplum ve kültürlerde etkili bir şekilde işler ve disiplinler arası çalışmalara katılır. | ||||||
12 | Alanında bilgisini geliştirmek yeni açılımlar ortaya koymak için çaba gösterir, yeniliklere açıktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Hak, adalet, özgürlük, hukuk , demokrasi kavramları tanımlar. | ||||||||||||
2 | İnsan hakları konusunda ulusal ve uluslar arası metinleri açıklar. | ||||||||||||
3 | İnsan haklarının tarihsel gelişimini açıklar. | ||||||||||||
4 | Bireysel ve toplumsal hakların önemini tartışır | ||||||||||||
5 | Demokrasinin yerleştirilmesi ve geliştirilmesiyle ilgili değerlendirmeler yapar. | ||||||||||||
6 | Haklar, özgürlükler ve sorumlulukların niteliği ve birbirleriyle ilişkilerini tartışır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
Toplam | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Sözlü Sınav | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 144 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |