Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Geç Dönem Osmanlı Mimarisi | SAN 401 | 7 | 3 + 1 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MERT AĞAOĞLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi MERT AĞAOĞLU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Osmanlı döneminde Batı etkisinin ilk görüldüğü alanlardan biri olan mimarînin geçirdiği değişikliklerin ve yeni Millî mimarlığın oluşumunun; eserler, sanatkarlar ve kültürel ortam eksenlerinde detaylı olarak öğretilmesi. |
Dersin İçeriği | Üsluplar, oryantalis üslup, barok, rokoko, ampir, eklektik üslup, dini mimari, külliyeler, saraylar, meydan ve saat kuleleri, anıtlar. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yapacağı bir araştırma için mevcut olan temel kaynakları kullanır. | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Batı etkisinin Osmanlı sanatına yansımalarını kronolojik olarakl değerlendirir. | Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Anlatım, | |
3 | Stil kritiği yaparak bu dönem ait bir eser üzerinde etkili olan üslupları belirler. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, | |
4 | Bu dönem yapı tiplerini farklın özellikleriyle tanır. | Anlatım, | |
5 | Osmanlı Sanatının 17.18.19. yüzyılda ortaya koyduğu taşınabilir ve taşınamaz kültür ve sanat eserlerini üslup,biçim, form özellikleriyle tanımlar | Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
6 | Osmanlı mimarisinin 17.18.19. yüzyıl örneklerini Avrupa kültürlerindeki örnekler ile karşılaştırır. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Osmanlı Sanatında Mimar Sinan´dan Sonraki Gelişmeler | |
2 | Klasik anlayıştan kopuş, lale devri | |
3 | III. Ahmet dönemi eserleri | |
4 | Batılılaşma dönemini hazırlayan etmenler | |
5 | I. Mahmut Dönemi Eserleri | |
6 | Barok ve Rokoko etkileri | |
7 | III. Osman Dönemi Eserleri | |
8 | Ara sınav | |
9 | III. Mustafa Dönemi Eserleri | |
10 | I. Abdülhamit Dönemi Eserleri | |
11 | III. Selim Dönemi Eserleri | |
12 | III. Selim Dönemi Eserleri | |
13 | Osman Sarayları | |
14 | Meydanlar, Meydan çeşmeleri, saat kuleleri. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Öğretim Üyesi tarafından bildirilecektir. |
Ders Kaynakları | ASLANAPA Oktay., Osmanlı Devri Mimarisi,İstanbul: İnkılap Kitabevi, 1985. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sanat özelliği olan maddi kültür eşyasını coğrafi bölgeye, ülkeye, topluluklara ve zamana göre inceleyip, bilim dalına özgü yöntemlerle değerlendirir. | X | |||||
2 | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri Mimarlık, Arkeoloji, Güzel Sanatlar bilgileri ile birlikte kullanarak Sanat Tarihi konu ve problemlerini tanımlama, yorumlama, değerlendirme, araştırma ve kanıtlara dayalı çözme yeteneğine sahiptir. | X | |||||
3 | Sanat tarihi alan çalışmalarında plan ve uygulama yapabilir | ||||||
4 | Sanat tarihi alanında kaynak ve sorunları tanır, formüle eder ve çözer. | X | |||||
5 | Tarihi çevre değerlerini araştırır, korur, öğretir ve gelişimini destekler. | X | |||||
6 | Bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyebilme, kendini sürekli olarak yenileyebilme ve yenilikleri Sanat Tarihi alanına aktarabilme becerisine sahip olur. | X | |||||
7 | Mesleğinin gereği olarak sosyal çevresi ile uyumlu genel kültür seviyesine ulaşmıştır ve sosyal ilişkileri güçlüdür; bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir, toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje üretir ve uygular. | X | |||||
8 | Teknik resim, restorasyon, röleve, kazı teknikleri, fotoğraf çekimi ve bilgisayar kullanımıyla ilgili teknik becerilere sahip olur. | X | |||||
9 | Sanat Tarihi ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuata hakimdir ve bu mevzuata uygun davranarak strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları değerlendirir. | X | |||||
10 | Bölgesinin kültürel ve tarihi değerlerini tanır, tanımlar; bunlarla ilgili plan ve proje hazırlar, uygular, yönetir, izler, kişi ve kurumları bilgilendirir. Sonuçları yazılı ve sözlü olarak aktarır, toplumun bilinçlenmesine katkıda bulunur. | X | |||||
11 | Her türlü alan çalışmasına uyabilme, çalışabilme ve gerekli teknik donanımı kullanabilme yeteneğine, mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahiptir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Yapacağı bir araştırma için mevcut olan temel kaynakları kullanır. | 5 | 5 | |||||||||
2 | Batı etkisinin Osmanlı sanatına yansımalarını kronolojik olarakl değerlendirir. | 5 | 5 | |||||||||
3 | Stil kritiği yaparak bu dönem ait bir eser üzerinde etkili olan üslupları belirler. | 5 | 5 | |||||||||
4 | Bu dönem yapı tiplerini farklın özellikleriyle tanır. | 5 | 5 | |||||||||
5 | Osmanlı Sanatının 17.18.19. yüzyılda ortaya koyduğu taşınabilir ve taşınamaz kültür ve sanat eserlerini üslup,biçim, form özellikleriyle tanımlar | 5 | 5 | |||||||||
6 | Osmanlı mimarisinin 17.18.19. yüzyıl örneklerini Avrupa kültürlerindeki örnekler ile karşılaştırır. | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 127 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |