Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Belgeleme ve Fotoğrafçılık | SAN 106 | 2 | 2 + 2 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | Arkeolojik Kazılarda Yöntem ve Belgeleme |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. GÖRKEM IŞIK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Erdal OKUMUŞ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türk sanatı araştırmacısının, alanı ile ilgili belge ve objeleri bilimsel çalışmalarda kullanabilecek şekilde tasnif ederek arşivleyebilmesi,bilimsel çalışmalarına destek olacak görselleri oluşturma yeteneğinin oluşturulması. Dersin amaçlarından biri de önemli bir belgeleme tekniği olan fotoğrafın ortaya çıkışını tenik ve tarihsel süreciyle öğrenerek belgelemedeki önemini kavramalasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Fotoğraf Tarihi / Fotoğraf Makinesinin Yapısı / Fotoğrafçılık Teknikleri / Kültür Varlıklarının Belgelenmesi / Kültür Varlıklarının Yazılı ve Görsel Belgelenmesi ana başlıklarında dersin genel içeriği oluşturulmaktadır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kültür varlıklarını ayrıntılı olarak sınıflandırarak tespit eder ve belgeler | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Belgeleme tekniklerini bilir ve çalışacağı konuya göre uygun olanını seçer | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | |
3 | Arşivlerini olumsuz koşullardan etkilenmeyecek şekilde korur | Anlatım, Soru-Cevap, | |
4 | Fotoğraf makinesinin bölümlerini ve parçalarını bilir | Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
5 | Arazi koşulları altında belgeleme fotoğrafçılığı yapabilir | Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | |
6 | Hava koşullarına ve mekana göre doğru fotoğrafı çeker | Bireysel Çalışma, Anlatım, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Belgeleme Nedir | |
3 | Sanat Tarihi Materyallerinin Tespiti | |
4 | Sanat Tarihi Materyallerinde Belgeleme | |
5 | Envanter ve Anıt Fişi | |
6 | Envanter ve Anıt Fişlerinin Doldurulması | |
7 | Koruma ve Depoloma Yöntemleri | |
8 | Anıt Fişi Arazi Çalışması | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Fotoğrafın Tarihi | |
11 | Fotoğraf Makinesinin Teknik Özellikleri | |
12 | Fotoğrafçılık Teknikleri | |
13 | Sanat Tarihinde Bir Belgeleme Yöntemi Olarak Fotoğrafçılık | |
14 | Fotoğraf Arazi Çalışması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Öğretim üyesi tarafından verilecektir. |
Ders Kaynakları | DEĞİRMENDERE A. Necati, Dünya Fotoğrafçılık Ansiklopedisi, İstanbul:Cihan Matbaacılık. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sanat özelliği olan maddi kültür eşyasını coğrafi bölgeye, ülkeye, topluluklara ve zamana göre inceleyip, bilim dalına özgü yöntemlerle değerlendirir. | X | |||||
2 | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri Mimarlık, Arkeoloji, Güzel Sanatlar bilgileri ile birlikte kullanarak Sanat Tarihi konu ve problemlerini tanımlama, yorumlama, değerlendirme, araştırma ve kanıtlara dayalı çözme yeteneğine sahiptir. | X | |||||
3 | Sanat tarihi alan çalışmalarında plan ve uygulama yapabilir | X | |||||
4 | Sanat tarihi alanında kaynak ve sorunları tanır, formüle eder ve çözer. | X | |||||
5 | Tarihi çevre değerlerini araştırır, korur, öğretir ve gelişimini destekler. | X | |||||
6 | Bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyebilme, kendini sürekli olarak yenileyebilme ve yenilikleri Sanat Tarihi alanına aktarabilme becerisine sahip olur. | X | |||||
7 | Mesleğinin gereği olarak sosyal çevresi ile uyumlu genel kültür seviyesine ulaşmıştır ve sosyal ilişkileri güçlüdür; bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir, toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje üretir ve uygular. | X | |||||
8 | Teknik resim, restorasyon, röleve, kazı teknikleri, fotoğraf çekimi ve bilgisayar kullanımıyla ilgili teknik becerilere sahip olur. | X | |||||
9 | Sanat Tarihi ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuata hakimdir ve bu mevzuata uygun davranarak strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları değerlendirir. | X | |||||
10 | Bölgesinin kültürel ve tarihi değerlerini tanır, tanımlar; bunlarla ilgili plan ve proje hazırlar, uygular, yönetir, izler, kişi ve kurumları bilgilendirir. Sonuçları yazılı ve sözlü olarak aktarır, toplumun bilinçlenmesine katkıda bulunur. | X | |||||
11 | Her türlü alan çalışmasına uyabilme, çalışabilme ve gerekli teknik donanımı kullanabilme yeteneğine, mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahiptir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kültür varlıklarını ayrıntılı olarak sınıflandırarak tespit eder ve belgeler | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||
2 | Belgeleme tekniklerini bilir ve çalışacağı konuya göre uygun olanını seçer | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||
3 | Arşivlerini olumsuz koşullardan etkilenmeyecek şekilde korur | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||
4 | Fotoğraf makinesinin bölümlerini ve parçalarını bilir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||
5 | Arazi koşulları altında belgeleme fotoğrafçılığı yapabilir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||
6 | Hava koşullarına ve mekana göre doğru fotoğrafı çeker | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 30 |
1. Ara Sınav | 70 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |