Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sanat Tarihine Giriş | SAN 101 | 1 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. GÖRKEM IŞIK |
Dersi Verenler | Arş.Gör.Dr. GÖRKEM IŞIK, |
Dersin Yardımcıları | Yrd. Doç. Dr. Gülsen Tezcan Kaya |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Prehistorik dönemden başlayarak Roma döneminin sonuna kadar sanatın Asya ve Avrupa´daki uygarlıklara etkisi anlatılacaktır. |
Dersin İçeriği | Prehistorik dönem Asya ve Avrupa uygarlıkları ve sanatı, ilk çağda Anadolu sanatı, Önasya uygarlıkları ve sanatı, Anadolu´da Yunan ve Roma sanatı. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sanatın ortaya çıkış sürecini kronolojik olarak yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
2 | Erken dönem uygarlıklarını tanır | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Tarih öncesi çağlarda Anadolu kültür ve sanatını değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Çağdaş kültürlerin eserlerini analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, | |
5 | Kültürlerarası geçişleri kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
6 | Erken dönem uygarlıklarının sanata yansımalarını ifade eder | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Yöntem ve kaynaklar | |
3 | Tarih öncesi dönemlerde sanat ve din ilişkisi | |
4 | Mezopotamya Sanatı | |
5 | Mısır Sanatı | |
6 | Hitit ve Frig Sanatı | |
7 | Lidya ve Likya Sanatı | |
8 | Urartu Sanatı | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Antikçağ ´da Yunan Mimarisi | |
11 | Antikçağ ´da Yunan Sanatı | |
12 | Roma Mimarisi | |
13 | Roma Dönemi Resim Sanatı | |
14 | Roma Dönemi Heykel Sanatı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Dersin hocası tarafından verilecektir |
Ders Kaynakları | Arseven, Celal Esat; (1983). Sanat Ansiklopedisi, (Beş cilt),İstanbul,(5. basım) Sözen, Metin-Tanyeli, Uğur; (1992),Sanat Kavram ve Terimleri Sözlüğü, Remzi Kitabevi, İstanbul. Bazin, G.(1998). Sanat Tarihi, Sosyal Yayınları, İstanbul. Baynes, K. (2002). Toplumda Sanat, (Çev. Y. Atılgan),Yapı Kredi Yayınları, İstanbul. Boardman, J. (2005). Yunan Heykeli Klasik Dönem, (Çev. G. Ergin), stanbul, Homer Kitabevi. Boardman, J.(2005). Yunan Sanatı, (Çev. Y. İlseven), Homer Kitabevi, İstanbul. Freeman, C. (2003). Mısır, Yunan ve Roma, Antik Akdeniz Uygarlıkları, Dost Kitabevi Yayınları, Ankara Gombrich, E. H. (1980). Sanatın Öyküsü, (Çev. Bedrettin Cömert),İstanbul İpşiroğlu, N., M. İpşiroğlu (1977). Oluşum Süreci İçinde Sanatın Tarihi, Cem Yayınevi, İstanbul. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sanat özelliği olan maddi kültür eşyasını coğrafi bölgeye, ülkeye, topluluklara ve zamana göre inceleyip, bilim dalına özgü yöntemlerle değerlendirir. | X | |||||
2 | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri Mimarlık, Arkeoloji, Güzel Sanatlar bilgileri ile birlikte kullanarak Sanat Tarihi konu ve problemlerini tanımlama, yorumlama, değerlendirme, araştırma ve kanıtlara dayalı çözme yeteneğine sahiptir. | X | |||||
3 | Sanat tarihi alan çalışmalarında plan ve uygulama yapabilir | X | |||||
4 | Sanat tarihi alanında kaynak ve sorunları tanır, formüle eder ve çözer. | X | |||||
5 | Tarihi çevre değerlerini araştırır, korur, öğretir ve gelişimini destekler. | X | |||||
6 | Bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyebilme, kendini sürekli olarak yenileyebilme ve yenilikleri Sanat Tarihi alanına aktarabilme becerisine sahip olur. | X | |||||
7 | Mesleğinin gereği olarak sosyal çevresi ile uyumlu genel kültür seviyesine ulaşmıştır ve sosyal ilişkileri güçlüdür; bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir, toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje üretir ve uygular. | X | |||||
8 | Teknik resim, restorasyon, röleve, kazı teknikleri, fotoğraf çekimi ve bilgisayar kullanımıyla ilgili teknik becerilere sahip olur. | X | |||||
9 | Sanat Tarihi ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuata hakimdir ve bu mevzuata uygun davranarak strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları değerlendirir. | X | |||||
10 | Bölgesinin kültürel ve tarihi değerlerini tanır, tanımlar; bunlarla ilgili plan ve proje hazırlar, uygular, yönetir, izler, kişi ve kurumları bilgilendirir. Sonuçları yazılı ve sözlü olarak aktarır, toplumun bilinçlenmesine katkıda bulunur. | X | |||||
11 | Her türlü alan çalışmasına uyabilme, çalışabilme ve gerekli teknik donanımı kullanabilme yeteneğine, mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahiptir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sanatın ortaya çıkış sürecini kronolojik olarak yorumlar | 5 | 5 | |||||||||
2 | Erken dönem uygarlıklarını tanır | 5 | ||||||||||
3 | Tarih öncesi çağlarda Anadolu kültür ve sanatını değerlendirir | 5 | 5 | |||||||||
4 | Çağdaş kültürlerin eserlerini analiz eder | 5 | 5 | |||||||||
5 | Kültürlerarası geçişleri kavrar | 5 | 5 | |||||||||
6 | Erken dönem uygarlıklarının sanata yansımalarını ifade eder | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |