Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Sanat Tarihine Giriş SAN 101 1 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri Yok
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Arş.Gör.Dr. GÖRKEM IŞIK
Dersi Verenler Arş.Gör.Dr. GÖRKEM IŞIK,
Dersin Yardımcıları Yrd. Doç. Dr. Gülsen Tezcan Kaya
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Prehistorik dönemden başlayarak Roma döneminin sonuna kadar sanatın Asya ve Avrupa´daki uygarlıklara etkisi anlatılacaktır.
Dersin İçeriği Prehistorik dönem Asya ve Avrupa uygarlıkları ve sanatı, ilk çağda Anadolu sanatı, Önasya uygarlıkları ve sanatı, Anadolu´da Yunan ve Roma sanatı.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Sanatın ortaya çıkış sürecini kronolojik olarak yorumlar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
2 Erken dönem uygarlıklarını tanır Anlatım, Deney ve Laboratuvar,
3 Tarih öncesi çağlarda Anadolu kültür ve sanatını değerlendirir Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar,
4 Çağdaş kültürlerin eserlerini analiz eder Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Eğitsel Oyun,
5 Kültürlerarası geçişleri kavrar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
6 Erken dönem uygarlıklarının sanata yansımalarını ifade eder Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş
2 Yöntem ve kaynaklar
3 Tarih öncesi dönemlerde sanat ve din ilişkisi
4 Mezopotamya Sanatı
5 Mısır Sanatı
6 Hitit ve Frig Sanatı
7 Lidya ve Likya Sanatı
8 Urartu Sanatı
9 Ara Sınav
10 Antikçağ ´da Yunan Mimarisi
11 Antikçağ ´da Yunan Sanatı
12 Roma Mimarisi
13 Roma Dönemi Resim Sanatı
14 Roma Dönemi Heykel Sanatı
Kaynaklar
Ders Notu Dersin hocası tarafından verilecektir
Ders Kaynakları Arseven, Celal Esat; (1983). Sanat Ansiklopedisi, (Beş cilt),İstanbul,(5. basım)
Sözen, Metin-Tanyeli, Uğur; (1992),Sanat Kavram ve Terimleri
Sözlüğü, Remzi Kitabevi, İstanbul.
Bazin, G.(1998). Sanat Tarihi, Sosyal Yayınları, İstanbul.
Baynes, K. (2002). Toplumda Sanat, (Çev. Y. Atılgan),Yapı Kredi
Yayınları, İstanbul.
Boardman, J. (2005). Yunan Heykeli Klasik Dönem, (Çev. G. Ergin),
stanbul, Homer Kitabevi.
Boardman, J.(2005). Yunan Sanatı, (Çev. Y. İlseven), Homer
Kitabevi, İstanbul.
Freeman, C. (2003). Mısır, Yunan ve Roma, Antik Akdeniz
Uygarlıkları, Dost Kitabevi Yayınları, Ankara
Gombrich, E. H. (1980). Sanatın Öyküsü, (Çev. Bedrettin Cömert),İstanbul
İpşiroğlu, N., M. İpşiroğlu (1977). Oluşum Süreci İçinde Sanatın Tarihi, Cem Yayınevi, İstanbul.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sanat özelliği olan maddi kültür eşyasını coğrafi bölgeye, ülkeye, topluluklara ve zamana göre inceleyip, bilim dalına özgü yöntemlerle değerlendirir. X
2 Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri Mimarlık, Arkeoloji, Güzel Sanatlar bilgileri ile birlikte kullanarak Sanat Tarihi konu ve problemlerini tanımlama, yorumlama, değerlendirme, araştırma ve kanıtlara dayalı çözme yeteneğine sahiptir. X
3 Sanat tarihi alan çalışmalarında plan ve uygulama yapabilir X
4 Sanat tarihi alanında kaynak ve sorunları tanır, formüle eder ve çözer. X
5 Tarihi çevre değerlerini araştırır, korur, öğretir ve gelişimini destekler. X
6 Bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyebilme, kendini sürekli olarak yenileyebilme ve yenilikleri Sanat Tarihi alanına aktarabilme becerisine sahip olur. X
7 Mesleğinin gereği olarak sosyal çevresi ile uyumlu genel kültür seviyesine ulaşmıştır ve sosyal ilişkileri güçlüdür; bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir, toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje üretir ve uygular. X
8 Teknik resim, restorasyon, röleve, kazı teknikleri, fotoğraf çekimi ve bilgisayar kullanımıyla ilgili teknik becerilere sahip olur. X
9 Sanat Tarihi ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuata hakimdir ve bu mevzuata uygun davranarak strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları değerlendirir. X
10 Bölgesinin kültürel ve tarihi değerlerini tanır, tanımlar; bunlarla ilgili plan ve proje hazırlar, uygular, yönetir, izler, kişi ve kurumları bilgilendirir. Sonuçları yazılı ve sözlü olarak aktarır, toplumun bilinçlenmesine katkıda bulunur. X
11 Her türlü alan çalışmasına uyabilme, çalışabilme ve gerekli teknik donanımı kullanabilme yeteneğine, mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahiptir. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
1 Sanatın ortaya çıkış sürecini kronolojik olarak yorumlar 5 5
2 Erken dönem uygarlıklarını tanır 5
3 Tarih öncesi çağlarda Anadolu kültür ve sanatını değerlendirir 5 5
4 Çağdaş kültürlerin eserlerini analiz eder 5 5
5 Kültürlerarası geçişleri kavrar 5 5
6 Erken dönem uygarlıklarının sanata yansımalarını ifade eder 5 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 5 10
Ödev 1 15 15
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 130
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,2
Dersin AKTS Kredisi 5