Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Din Psikolojisi | PSK 210 | 4 | 3 + 3 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İBRAHİM TAŞ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. İBRAHİM TAŞ, |
Dersin Yardımcıları | Bölüm Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İnsana özgü olan dinsel yaşamın psikolojik açıdan çeşitli yönlerini incelemektir. Dinin insan ruhundaki temel karakteristiklerini, davranışlara yansıyan etki durumlarını ele almak dersin amacıdır. |
Dersin İçeriği | Din Psikolojisi Bilimi, Din, Dindarlık ve Boyutları, Dindarlığın Gelişimi, Çocukluk, ergenlik ve yetişkinlikte din |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() ![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Din psikolojisinin tarihçesini ve önemli temsilcilerini tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, | Kısa Cevaplı Testler, |
2 | İnsan doğasını yorumlamada din psikolojisine ait bilimsel yöntemleri kullanır. | Anlatım, Tartışma, | Çoktan Seçmeli Testler, |
3 | Dini yaşayış ve davranışlara yol açan sebep ve faktörler hakkında bilimsel bilgiler üretir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Kısa Cevaplı Testler, |
4 | Dini motivasyonlar, dini tecrübe, iman, şüphe ve inançsızlık, dua ve ibadet, gelişim dönemleri ve din hususlarında analiz yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Kısa Cevaplı Testler, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Din Psikolojisinin tanımı, konusu, amacı, metodları | |
2 | Din psikolojisinin tarihçesi: Batı’da ve İslam dünyasında din psikolojisi | |
3 | Psikolojik bir gerçeklik olarak din | |
4 | Din, dindarlık ve manevi yaşam | |
5 | Dindarlığın boyutları ve ölçülmesi; dindarlık modelleri | |
6 | Dindarlığın etkileri ve dindarlığı etkileyen faktörler | |
7 | Dinî davranışın kaynakları: Dinî güdülenme ve dinî arzu; engellenme teorisi | |
8 | Ölüm korkusu; ahlâkî ve psikolojik güdülenmeler | |
9 | Bilişsel ve sosyal güdülenmeler | |
10 | İman ve inanç, imanın tabiatı ve boyutları | |
11 | Süreç olarak iman, iman ve kişilik | |
12 | Dini şüpheler ve inançsızlık | |
13 | Dua ve ibadet psikolojisi | |
14 | Çocukluk, ergenlik ve yetişkinlikte din |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | G.W. Allport: Din Psikolojisi Carl Gustav Jung: Psikoloji ve Dİn |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bireylerin davranışlarını ve zihinsel süreçlerini anlamak için uygun yöntem ve tekniklerle veri toplar, analiz eder ve yorumlar. | ||||||
2 | Psikoloji alanında kullanılan araç, test ve yöntemleri bilimsel etik çerçevesinde seçer, kullanır ve değerlendirir. | ||||||
3 | Bireysel ve toplumsal sorunları analiz edebilmek için çağdaş kuramsal yaklaşımları ve bilimsel yöntemleri kullanarak çözüm üretir. | ||||||
4 | Ulusal ve uluslararası düzeyde geçerli olan etik ilkeleri benimser ve mesleki uygulamalarında bu ilkelere uygun davranır. | ||||||
5 | Alanıyla ilgili güncel gelişmeleri takip eder, yaşam boyu öğrenme bilinci geliştirir ve kendini sürekli yeniler. | ||||||
6 | Disiplin içi ve disiplinler arası ekiplerde etkin biçimde çalışır, sorumluluk alır ve iş birliği yapar. | ||||||
7 | Sözlü ve yazılı iletişim becerilerini kullanarak düşüncelerini açık ve anlaşılır şekilde ifade eder; en az bir yabancı dili mesleki düzeyde kullanır. | ||||||
8 | Psikolojik uygulamaların toplumsal, hukuksal ve çevresel etkileri konusunda farkındalık geliştirir. | ||||||
9 | Alanla ilgili farklı veri kaynaklarını kullanarak bilimsel araştırma tasarlar, uygular ve sonuçlarını raporlar. | ||||||
10 | Bilgi teknolojilerini etkin kullanarak psikolojik verileri analiz eder ve sunar. | ||||||
11 | En az iki farklı seçmeli ders ve alan dışı ders aracılığıyla çok yönlü bakış açısı geliştirir. | ||||||
12 | Program çıktılarına erişim düzeylerini izlemek ve değerlendirmek üzere ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Din psikolojisinin tarihçesini ve önemli temsilcilerini tanır. | ||||||||||||
2 | İnsan doğasını yorumlamada din psikolojisine ait bilimsel yöntemleri kullanır. | ||||||||||||
3 | Dini yaşayış ve davranışlara yol açan sebep ve faktörler hakkında bilimsel bilgiler üretir. | ||||||||||||
4 | Dini motivasyonlar, dini tecrübe, iman, şüphe ve inançsızlık, dua ve ibadet, gelişim dönemleri ve din hususlarında analiz yapar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 5 | 80 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 132 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,28 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |