Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilişsel Davranışçı Terapi | PSK 320 | 6 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İBRAHİM TAŞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu derste bilişsel davranışçı terapilerin dayandığı felsefi ve kuramsal insan modeli, tarihsel gelişimi ve günümüzdeki durumu kısaca ele alındıktan sonra, vaka formülasyonun nasıl yapılacağı, buna bağlı tedavi planının nasıl oluşturulacağı, terapi teknik ve müdahale yöntemlerinin nasıl kullanılacağı gibi konuların üzerinde durulacaktır.
|
Dersin İçeriği | Bilişsel davranışçı terapi görüşmelerinin temel yapısı, otomatik düşünce, ara inanç ve temel inançlarla çalışma yöntemleri ve bilişsel davranışçı terapide yaygın olarak kullanılan diğer teknikler ele alınır. Ele alınan tüm teknikler için öğrenci gruplarıyla sınıf içi uygulamalar yapılır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilişsel Davranışçı Terapilerin tarihsel gelişimi, araştırma, değerlendirme yöntemleri ve teknikleri hakkında aşinalık geliştirirler. | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
2 | BDT Modelinin ayırt edici özelliklerini tanımlayabilecektir. | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
3 | Davranışçı ve bilişsel müdahale tekniklerini tanımlayabilecek ve açıklayabilecektir. | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
4 | BDT kuramlarını kullanarak belirli vakalar için davranışsal analiz formüle edebilir. | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilişsel Davranış Terapisine Giriş | |
2 | Tedaviye Genel Bakış ve Bilişsel Kavramsallaştırma | |
3 | Değerlendirme Seansı ve İlk Terapi Seansının Yapısı | |
4 | Davranışsal Etkinleştirme | |
5 | İkinci Seans ve Sonrası: Yapı ve Biçim | |
6 | Terapi Seanslarını Yapılandırmayla İlgili Problemler | |
7 | Otomatik Düşünceleri Belirleme ve Duyguların Belirlenmesi | |
8 | Otomatik Düşüncelerin Değerlendirilmesi ve Otomatik Düşünceleri Yanıtlama | |
9 | Ara İnançları Belirleme ve Değiştirme | |
10 | Temel İnançları Tanımlama ve Değiştirme | |
11 | Bilişsel ve Davranışçı Tekniklere Ek Teknikler | |
12 | İmgeleme ve Ödevler | |
13 | Sonlandırma ve Geri Dönüşleri Önleme | |
14 | Tedaviyi Planlama ve Terapideki Problemler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Bilişsel Davranışçı Terapilerin tarihsel gelişimi, araştırma, değerlendirme yöntemleri ve teknikleri hakkında aşinalık geliştirirler. |
2 | BDT Modelinin ayırt edici özelliklerini tanımlayabilecektir. |
3 | Davranışçı ve bilişsel müdahale tekniklerini tanımlayabilecek ve açıklayabilecektir. |
4 | BDT kuramlarını kullanarak belirli vakalar için davranışsal analiz formüle edebilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
Ödev | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |