Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Psikoterapi Kuramları | PSK 312 | 6 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MELEK SÜLER |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi MELEK SÜLER, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Ayşe Bahar Duyar, Arş. Gör. Feyza Öz |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dersin amacı öğrencileri psikoterapide güncel ve temel kuramları ve bunların tedavi yaklaşımları hakkında bilgi sahibi yapmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Psikoterapi kuramlarına giriş: Tarihçe,Psikoterapide temel kavramlar,Psikoterapide süreç ve sonuç araştırmaları,Davranışçı terapiler,Bilişsel davranışçı psikoterapiler,Psikanalitik psikoterapi,Gestalt terapi,Jung’un analitik psikoterapisi ve Adler'in bireysel terapisi,Danışan merkezli terapi,Varoluşçu psikoterapiler,Transaksiyonel analiz,Grup psikoterapileri,Psikoterapi kuramlarının benzerlikleri ve farklılıkları,Birleştirici ve bütünleştirici yaklaşımlar; konularını içermektedir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() ![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Psikoterapi kuramlarının tarihini, gelişimsel evrelerini, bunların özelliklerini değerlendirir, tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, |
2 | Modern psikoterapi yaklaşımlarını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, |
3 | Davranışı, zihinsel süreçleri, toplumsal sorunları, konuları, kuramları kullanarak açıklar, yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, |
4 | Psikoterapi alanında yapılan araştırmaları eleştirel bir bakış açısıyla tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Psikoterapi kuramlarına giriş: Tarihçe | |
2 | Psikoterapide temel kavramlar | |
3 | Psikoterapide süreç ve sonuç araştırmaları | |
4 | Davranışçı terapiler | |
5 | Bilişsel davranışçı psikoterapiler | |
6 | Psikanalitik psikoterapi | |
7 | Gestalt terapi | |
8 | Jung’un analitik psikoterapisi ve Adler'in bireysel terapisi | |
9 | Danışan merkezli terapi | |
10 | Varoluşçu psikoterapiler | |
11 | Transaksiyonel analiz | |
12 | Grup psikoterapileri | |
13 | Psikoterapi kuramlarının benzerlikleri ve farklılıkları | |
14 | Birleştirici ve bütünleştirici yaklaşımlar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bireylerin davranışlarını ve zihinsel süreçlerini anlamak için uygun yöntem ve tekniklerle veri toplar, analiz eder ve yorumlar. | ||||||
2 | Psikoloji alanında kullanılan araç, test ve yöntemleri bilimsel etik çerçevesinde seçer, kullanır ve değerlendirir. | ||||||
3 | Bireysel ve toplumsal sorunları analiz edebilmek için çağdaş kuramsal yaklaşımları ve bilimsel yöntemleri kullanarak çözüm üretir. | ||||||
4 | Ulusal ve uluslararası düzeyde geçerli olan etik ilkeleri benimser ve mesleki uygulamalarında bu ilkelere uygun davranır. | ||||||
5 | Alanıyla ilgili güncel gelişmeleri takip eder, yaşam boyu öğrenme bilinci geliştirir ve kendini sürekli yeniler. | ||||||
6 | Disiplin içi ve disiplinler arası ekiplerde etkin biçimde çalışır, sorumluluk alır ve iş birliği yapar. | ||||||
7 | Sözlü ve yazılı iletişim becerilerini kullanarak düşüncelerini açık ve anlaşılır şekilde ifade eder; en az bir yabancı dili mesleki düzeyde kullanır. | ||||||
8 | Psikolojik uygulamaların toplumsal, hukuksal ve çevresel etkileri konusunda farkındalık geliştirir. | ||||||
9 | Alanla ilgili farklı veri kaynaklarını kullanarak bilimsel araştırma tasarlar, uygular ve sonuçlarını raporlar. | ||||||
10 | Bilgi teknolojilerini etkin kullanarak psikolojik verileri analiz eder ve sunar. | ||||||
11 | En az iki farklı seçmeli ders ve alan dışı ders aracılığıyla çok yönlü bakış açısı geliştirir. | ||||||
12 | Program çıktılarına erişim düzeylerini izlemek ve değerlendirmek üzere ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Psikoterapi kuramlarının tarihini, gelişimsel evrelerini, bunların özelliklerini değerlendirir, tartışır. | ||||||||||||
2 | Modern psikoterapi yaklaşımlarını açıklar. | ||||||||||||
3 | Davranışı, zihinsel süreçleri, toplumsal sorunları, konuları, kuramları kullanarak açıklar, yorumlar. | ||||||||||||
4 | Psikoterapi alanında yapılan araştırmaları eleştirel bir bakış açısıyla tartışır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 148 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,92 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |