Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Psikopatoloji II | PSK 302 | 6 | 4 + 0 | 4 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ELİF YÖYEN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ELİF YÖYEN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin psikopatolojileri öğrenmeleri ve psikopatolojik durumlar arası temel farkları ayırt edebilmeleri amaçlanmıştır.
|
Dersin İçeriği | Travma ve stres bağlantılı bozukluklar, Dissosiyatif Bozukluklar, Somatoform Bozukluklar, Kişilik Bozuklukları, Uyku ve Yeme Bozuklukları, Madde kullanımı ile ilgili psikolojik bozukluklar, Cinsel İşlev Bozuklukları, Çocukluk Dönemi Psikopatolojileri ve İleri Yaş ve Nörobilişsel Bozukluklar |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() ![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Psikolojik hastalıkları tanımlayabilir, belirtileri açıklayabilir. | Tartışma, Mikro Öğretim, | |
2 | Psikolojik hastalıkları birbirinden ayırt eden özelliklerini tanımlayabilir. | Mikro Öğretim, Tartışma, | |
3 | Psikolojik hastalıkların tedavisinde kullanılan teknikleri tanımlayabilir ve özelliklerini açıklayabilir. | Mikro Öğretim, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Travma ve stres bağlantılı bozukluklar | |
2 | Dissosiyatif Bozukluklar | |
3 | Somatoform Bozukluklar | |
4 | Kişilik Bozuklukları | |
5 | Kişilik Bozuklukları | |
6 | Kişilik Bozuklukları | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Uyku Bozuklukları | |
9 | Yeme Bozuklukları | |
10 | Madde kullanımı ile ilgili psikolojik bozukluklar | |
11 | Cinsel işlev bozuklukları | |
12 | Çocukluk Dönemi Psikopatolojileri | |
13 | İleri Yaş ve Nörobilişsel Bozukluklar | |
14 | Özet |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bireylerin davranışlarını ve zihinsel süreçlerini anlamak için uygun yöntem ve tekniklerle veri toplar, analiz eder ve yorumlar. | ||||||
2 | Psikoloji alanında kullanılan araç, test ve yöntemleri bilimsel etik çerçevesinde seçer, kullanır ve değerlendirir. | ||||||
3 | Bireysel ve toplumsal sorunları analiz edebilmek için çağdaş kuramsal yaklaşımları ve bilimsel yöntemleri kullanarak çözüm üretir. | ||||||
4 | Ulusal ve uluslararası düzeyde geçerli olan etik ilkeleri benimser ve mesleki uygulamalarında bu ilkelere uygun davranır. | ||||||
5 | Alanıyla ilgili güncel gelişmeleri takip eder, yaşam boyu öğrenme bilinci geliştirir ve kendini sürekli yeniler. | ||||||
6 | Disiplin içi ve disiplinler arası ekiplerde etkin biçimde çalışır, sorumluluk alır ve iş birliği yapar. | ||||||
7 | Sözlü ve yazılı iletişim becerilerini kullanarak düşüncelerini açık ve anlaşılır şekilde ifade eder; en az bir yabancı dili mesleki düzeyde kullanır. | ||||||
8 | Psikolojik uygulamaların toplumsal, hukuksal ve çevresel etkileri konusunda farkındalık geliştirir. | ||||||
9 | Alanla ilgili farklı veri kaynaklarını kullanarak bilimsel araştırma tasarlar, uygular ve sonuçlarını raporlar. | ||||||
10 | Bilgi teknolojilerini etkin kullanarak psikolojik verileri analiz eder ve sunar. | ||||||
11 | En az iki farklı seçmeli ders ve alan dışı ders aracılığıyla çok yönlü bakış açısı geliştirir. | ||||||
12 | Program çıktılarına erişim düzeylerini izlemek ve değerlendirmek üzere ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Psikolojik hastalıkları tanımlayabilir, belirtileri açıklayabilir. | ||||||||||||
2 | Psikolojik hastalıkları birbirinden ayırt eden özelliklerini tanımlayabilir. | ||||||||||||
3 | Psikolojik hastalıkların tedavisinde kullanılan teknikleri tanımlayabilir ve özelliklerini açıklayabilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 105 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,2 | ||
dersAKTSKredisi | 4 |