Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Psikopatoloji II PSK 302 6 4 + 0 4 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ELİF YÖYEN
Dersi Verenler Doç.Dr. ELİF YÖYEN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğrencilerin psikopatolojileri öğrenmeleri ve psikopatolojik durumlar arası temel farkları ayırt edebilmeleri amaçlanmıştır.

 

Dersin İçeriği

Travma ve stres bağlantılı bozukluklar, Dissosiyatif Bozukluklar, Somatoform Bozukluklar, Kişilik Bozuklukları, Uyku ve Yeme Bozuklukları, Madde kullanımı ile ilgili psikolojik bozukluklar, Cinsel İşlev Bozuklukları, Çocukluk Dönemi Psikopatolojileri ve İleri Yaş ve Nörobilişsel Bozukluklar

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Psikolojik hastalıkları tanımlayabilir, belirtileri açıklayabilir. Tartışma, Mikro Öğretim,
2 Psikolojik hastalıkları birbirinden ayırt eden özelliklerini tanımlayabilir. Mikro Öğretim, Tartışma,
3 Psikolojik hastalıkların tedavisinde kullanılan teknikleri tanımlayabilir ve özelliklerini açıklayabilir. Mikro Öğretim, Tartışma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Travma ve stres bağlantılı bozukluklar
2 Dissosiyatif Bozukluklar
3 Somatoform Bozukluklar
4 Kişilik Bozuklukları
5 Kişilik Bozuklukları
6 Kişilik Bozuklukları
7 Ara Sınav
8 Uyku Bozuklukları
9 Yeme Bozuklukları
10 Madde kullanımı ile ilgili psikolojik bozukluklar
11 Cinsel işlev bozuklukları
12 Çocukluk Dönemi Psikopatolojileri
13 İleri Yaş ve Nörobilişsel Bozukluklar
14 Özet
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Bireylerin davranışlarını ve zihinsel süreçlerini anlamak için uygun yöntem ve tekniklerle veri toplar, analiz eder ve yorumlar.
2 Psikoloji alanında kullanılan araç, test ve yöntemleri bilimsel etik çerçevesinde seçer, kullanır ve değerlendirir.
3 Bireysel ve toplumsal sorunları analiz edebilmek için çağdaş kuramsal yaklaşımları ve bilimsel yöntemleri kullanarak çözüm üretir.
4 Ulusal ve uluslararası düzeyde geçerli olan etik ilkeleri benimser ve mesleki uygulamalarında bu ilkelere uygun davranır.
5 Alanıyla ilgili güncel gelişmeleri takip eder, yaşam boyu öğrenme bilinci geliştirir ve kendini sürekli yeniler.
6 Disiplin içi ve disiplinler arası ekiplerde etkin biçimde çalışır, sorumluluk alır ve iş birliği yapar.
7 Sözlü ve yazılı iletişim becerilerini kullanarak düşüncelerini açık ve anlaşılır şekilde ifade eder; en az bir yabancı dili mesleki düzeyde kullanır.
8 Psikolojik uygulamaların toplumsal, hukuksal ve çevresel etkileri konusunda farkındalık geliştirir.
9 Alanla ilgili farklı veri kaynaklarını kullanarak bilimsel araştırma tasarlar, uygular ve sonuçlarını raporlar.
10 Bilgi teknolojilerini etkin kullanarak psikolojik verileri analiz eder ve sunar.
11 En az iki farklı seçmeli ders ve alan dışı ders aracılığıyla çok yönlü bakış açısı geliştirir.
12 Program çıktılarına erişim düzeylerini izlemek ve değerlendirmek üzere ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
1 Psikolojik hastalıkları tanımlayabilir, belirtileri açıklayabilir.
2 Psikolojik hastalıkları birbirinden ayırt eden özelliklerini tanımlayabilir.
3 Psikolojik hastalıkların tedavisinde kullanılan teknikleri tanımlayabilir ve özelliklerini açıklayabilir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 2 2
Kısa Sınav 2 1 2
Ödev 1 3 3
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 105
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,2
dersAKTSKredisi 4