Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Endüstri ve Örgüt Psikolojisi | PSK 309 | 5 | 4 + 2 | 5 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ÖZNUR GÖÇMEN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi ÖZNUR GÖÇMEN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, endüstri ve örgüt psikolojisinin temel kavramlarını ve kuramlarını öğrencilere tanıtmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu derste Endüstri ve Örgüt Psikolojisinin tanıtımı, ele aldığı konular, tarihsel olayların alanın gelişime etkileri, alanın kullandığı bilimsel yöntemler ve Endüstri Psikolojisi alanına giren temel konular incelenecektir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() ![]() ![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Endüstri-Örgüt psikolojisinin tanımını yapabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Alanın tarihsel gelişimi hakkında bilgi verebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Örgütlerde bireyin davranışlarını anlayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Endüstri/organizasyon psikolojisinin araştırma yöntemlerini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | İş davranışı, örgütsel yönetim, üretkenlik ve motivasyonun altında yatan süreçleri tanımlayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | İş analizi, çalışanları değerlendirme, seçme ve eğitme gibi konularda gerekli teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olacaktır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanımlar ve Tarih | |
2 | Endüstri / Örgüt Psikolojisinde Araştırma Yöntemleri | |
3 | Endüstri / Örgüt Psikolojisinde Araştırma Yöntemleri | |
4 | İş Analizi | |
5 | İşgören Bulma, Seçme ve Yerleştirme | |
6 | İşgörenleri Değerlendirme ve Seçme Yöntemleri | |
7 | İşgören Performansını Değerlendirme | |
8 | İşgören Eğitimi ve Geliştirme | |
9 | Motivasyon | |
10 | Olumlu İşgören Tutumları ve Davranışları | |
11 | Çalışan Stresi, Olumsuz İşgören Tutumları ve Davranışları | |
12 | İş Yerinde İletişim | |
13 | Örgütlerde Grup Süreçleri | |
14 | Liderlik |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Riggio, R. E. (2016). Endüstri ve örgüt psikolojisine giriş (6. Baskı). (B. Özkara, Çev.). Nobel Akademik Yayıncılık. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bireylerin davranışlarını ve zihinsel süreçlerini anlamak için uygun yöntem ve tekniklerle veri toplar, analiz eder ve yorumlar. | ||||||
2 | Psikoloji alanında kullanılan araç, test ve yöntemleri bilimsel etik çerçevesinde seçer, kullanır ve değerlendirir. | ||||||
3 | Bireysel ve toplumsal sorunları analiz edebilmek için çağdaş kuramsal yaklaşımları ve bilimsel yöntemleri kullanarak çözüm üretir. | ||||||
4 | Ulusal ve uluslararası düzeyde geçerli olan etik ilkeleri benimser ve mesleki uygulamalarında bu ilkelere uygun davranır. | ||||||
5 | Alanıyla ilgili güncel gelişmeleri takip eder, yaşam boyu öğrenme bilinci geliştirir ve kendini sürekli yeniler. | ||||||
6 | Disiplin içi ve disiplinler arası ekiplerde etkin biçimde çalışır, sorumluluk alır ve iş birliği yapar. | ||||||
7 | Sözlü ve yazılı iletişim becerilerini kullanarak düşüncelerini açık ve anlaşılır şekilde ifade eder; en az bir yabancı dili mesleki düzeyde kullanır. | ||||||
8 | Psikolojik uygulamaların toplumsal, hukuksal ve çevresel etkileri konusunda farkındalık geliştirir. | ||||||
9 | Alanla ilgili farklı veri kaynaklarını kullanarak bilimsel araştırma tasarlar, uygular ve sonuçlarını raporlar. | ||||||
10 | Bilgi teknolojilerini etkin kullanarak psikolojik verileri analiz eder ve sunar. | ||||||
11 | En az iki farklı seçmeli ders ve alan dışı ders aracılığıyla çok yönlü bakış açısı geliştirir. | ||||||
12 | Program çıktılarına erişim düzeylerini izlemek ve değerlendirmek üzere ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Endüstri-Örgüt psikolojisinin tanımını yapabilir. | ||||||||||||
2 | Alanın tarihsel gelişimi hakkında bilgi verebilir. | ||||||||||||
3 | Örgütlerde bireyin davranışlarını anlayabilir. | ||||||||||||
4 | Endüstri/organizasyon psikolojisinin araştırma yöntemlerini bilir. | ||||||||||||
5 | İş davranışı, örgütsel yönetim, üretkenlik ve motivasyonun altında yatan süreçleri tanımlayabilir. | ||||||||||||
6 | İş analizi, çalışanları değerlendirme, seçme ve eğitme gibi konularda gerekli teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olacaktır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Ödev | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 161 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,44 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |